0 € : 0.00
#
Autonosat mallivalikoima
tai

Varaosahaku

Rekisterinumerolla

Mallivalikoima BMW varaosat

71 BMW-mallia on valittavissa, täydennä tietojasi löytääksesi sopivat osat

BMW 3 Sarja auton varaosat
3 Sarja
BMW 5 Sarja auton varaosat
5 Sarja
BMW 1 Sarja auton varaosat
1 Sarja
BMW 7 Sarja auton varaosat
7 Sarja
BMW X3 auton varaosat
X3
BMW X5 auton varaosat
X5
alkuperäisiä BMW X6 varaosaluettelo
X6
alkuperäisiä BMW Z1 varaosaluettelo
Z1
alkuperäisiä BMW Z3 varaosaluettelo
Z3
alkuperäisiä BMW Z4 varaosaluettelo
Z4
alkuperäisiä BMW Z8 varaosaluettelo
Z8
alkuperäisiä BMW 6 Sarja varaosaluettelo
6 Sarja
BMW 8 (E31) autovaraosat
8 (E31)
BMW X1 autovaraosat
X1
BMW X4 autovaraosat
X4
BMW 4 Sarja autovaraosat
4 Sarja
Näytä kaikki

Varaosien varten BMW parhaaseen hintaan

Top BMW mallisarjat

Ajoneuvon valinta valmistusvuoden mukaan

Sopivat BMW autovaraosat tulevat näkyviin, kun määrität autosi valmistusvuoden ja valitset autonosat
BMW varaosat ostaa edullisesti

Karl Rapp perusti nykyisen Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft -yhtiön (BMW) alun perin vuonna 1913 nimellä Rapp Motorenwerke GmbH. BMW:n historiasta liikkuu erilaisia tarinoita, mutta yhden version mukaan berliiniläinen Philipp Dörhöfer ja chemnitziläinen Schneeweis ottivat firman haltuunsa ja jälkimmäisen omistama firma Schneeweis voidaan nähdä yhtenä BMW:n edeltäjistä. Joka tapauksessa vuonna 1917 yhtiön nimeksi tuli BMW GmbH ja vuotta myöhemmin seurasi muutos osakeyhtiöksi. Alkuun yhtiö kehitti lentokonemoottoreita ja se sai muun muassa Preussin armeijahallinnolta sopimuksen 2000 moottorin rakentamisesta. Moottorit olivat teknisesti niin korkealaatuisia, että jo 17.6.1919 saavutettiin 9,760 metrin maailman korkeusennätys.

Ensimmäisen maailmansodan päättymisehtojen ja aseistautumiskiellon vuoksi toimintaa muutettiin ja ensimmäinen moottoripyörä kehitettiin vuonna 1923. Siirtyminen autoteollisuuteen seurasi vuonna 1928, kun BMW osti autotehdas Eisenach Oy:n Ensimmäisen sarja-autonsa BMW rakensi 22.3.1928 Eisenachissa, mutta tuolloin vielä lisenssillä brittiläiselle Austin Sevenille.

Vuonna 1932 BMW valmisti myyntiin ensimmäisen itse kehittelemänsä ajoneuvon. Toisen maailmansodan aikana yhtiö kasvoi voimakkaasti. Työntekijämäärä oli 8 357 vuonna 1933, mutta vain viisi vuotta myöhemmin vuonna 1938 se oli jo yli 180 000. Sodan aikana valmistettiin lähinnä sotilaskalustoa, minkä vuoksi yhtiön sijaintipaikat pommitettiin maan tasalle lähes kokonaan sodan lopussa. Vuonna 1948 rakennettiin Münchenissä taas ensimmäinen moottoripyörä ja vuonna 1952 seurasi ensimmäinen suuren kokoluokan auto. 1950-luvulla torjuttiin täpärästi Daimler-konsernin valtausyritys, ja vuoden 1959 jälkeen BMW on pystynyt vakiinnuttamaan asemansa markkinoilla korkealaatuisten henkilöajoneuvojen ja moottoripyörien valmistajana. Myöhemmin tuotevalikoimaan otettiin myös keskikokoluokan autoja. Erilaisten yritysostojen ja -myyntien jälkeen Rolls-Roycen ajoneuvo-osastosta tuli lopulta osa konsernia.

Nykyään BMW:n tehtaita löytyy useista maailman maista, ja BMW:n moottoreita käytetään myös muissa ajoneuvoissa, esimerkiksi Land Roverissa ja aikaisemmin Opel Omegassa. Viimeisimpinä aikoina korkealaatuisia moottoreita on toimitettu myös Toyotalle ja useille muille valmistajille. Münchenissä sijaitsevassa konsernin keskuksessa tutkitaan useita vaihtoehtoisia konsepteja, kuten sähkö- ja vetymoottoreita.