0 € : 0.00
#
Autonosat mallivalikoima
tai

Varaosahaku

Rekisterinumerolla

Mallivalikoima CITROËN varaosat

80 CITROËN-mallia on valittavissa, täydennä tietojasi löytääksesi sopivat osat

CITROËN XSARA auton varaosat
XSARA
CITROËN XANTIA auton varaosat
XANTIA
CITROËN BERLINGO auton varaosat
BERLINGO
CITROËN C5 auton varaosat
C5
CITROËN C4 auton varaosat
C4
CITROËN C3 auton varaosat
C3
alkuperäisiä CITROËN SAXO varaosaluettelo
SAXO
alkuperäisiä CITROËN C2 varaosaluettelo
C2
alkuperäisiä CITROËN JUMPY varaosaluettelo
JUMPY
alkuperäisiä CITROËN C8 varaosaluettelo
C8
alkuperäisiä CITROËN C1 varaosaluettelo
C1
alkuperäisiä CITROËN ZX varaosaluettelo
ZX
CITROËN 2 CV autovaraosat
2 CV
CITROËN AX autovaraosat
AX
CITROËN XM autovaraosat
XM
CITROËN C-CROSSER autovaraosat
C-CROSSER
CITROËN BX autovaraosat
BX
CITROËN CX autovaraosat
CX
CITROËN C6
C6
CITROËN C15
C15
CITROËN RELAY
RELAY
CITROËN DS3
DS3
CITROËN DS4
DS4
CITROËN DS5
DS5
CITROËN NEMO mallit
NEMO
Näytä kaikki

Varaosien varten CITROËN parhaaseen hintaan

Top CITROËN mallisarjat

Ajoneuvon valinta valmistusvuoden mukaan

Sopivat CITROËN autovaraosat tulevat näkyviin, kun määrität autosi valmistusvuoden ja valitset autonosat
CITROËN varaosat ostaa edullisesti

Vuonna 1878 Ranskassa syntynyt André Citroën työskenteli jonkin aikaa autotehdas Morsissa ja perusti vuonna 1905 vain 27-vuotiaana hammaspyörätehtaan ja vuonna 1913 lisäksi toisen yrityksen kaasuttimien valmistusta varten. Ensimmäisen maailmansodan aikana hänen yhtiönsä valmistivat sotakalustoa. Ne kasvoivat samalla suuryritykseksi, joilla oli yhteensä 12 000 työntekijää. André Citroënin suuri intohimo oli sarjatuotanto, minkä vuoksi ensimmäisen maailmansodan päätyttyä myös ensimmäinen Citroënin auto valmistettiin vuonna 1919 heti sarjatuotantona. Yhdysvaltalainen Henry Ford oli ensimmäinen, joka käynnisti henkilöautojen tuotannon liukuhihnalla, mutta Citroën oli ensimmäinen, joka teki sen Euroopassa.

Citroënin malli A oli siten ensimmäinen eurooppalainen liukuhihna-auto, joka valmistui nauhalta. Neljäsylinteristä moottoria 10 hevosvoimalla rakennettiin kuudella erilaisella korilla, ja jo ensimmäisen vuoden aikana kesäkuusta joulukuuhun 1919 saatiin valmiiksi 2500 ajoneuvoa. Seuraavana vuonna 1920 valmistettiin jo 20 200 autoa! Seuraavina vuosina tämä autonvalmistaja oli todellisessa voittoputkessa ja voitti ajoneuvoillaan 106 tuon aikaista maailmanennätystä. Autoista tuli Ranskassa rakastettuja kansanautoja. Maailmanlaajuinen talouskriisi ajoi yhtiön vuonna 1929 taloudellisiin vaikeuksiin ja vuonna 1933 sen täytyi osallistua Michelin-firmaan. Uusin voimin kehiteltiin Traction Avant 7, joka sai aikaan vallankumouksen automaailmassa. Se erosi täydellisesti kaikista siihen mennessä valmistetuista autoista. Se oli ensimmäinen auto, jossa oli itsekantava kori, ensimmäinen etuveto koko maailmassa ja vääntösauvajousitus.

Citroën oli aina teknisesti edellä muita valmistajia ja esitteli jo vuonna 1934 Pariisin Auto Salon -näyttelyssä kolme erilaista kahdeksan sylinteristä moottoria. Tuotanto oli täysin jäissä Toisen maailmansodan aikana, minkä jälkeen se aloitettiin uudelleen. Pariisin Auto Salon -näyttelyssä vuonna 1948 esiteltiin 2CV-malli. Vaikka 375 kuutiometrin moottori herätti naurua, autolla oli edessään oikea voittokulku ympäri maailman. Nelivedon kehittäjä toi myös vuonna 1955 markkinoille Citroën DS:n myötä kaikkien pyörien hydropneumaattisen jousituksen. Tässä ajoneuvossa oli myös maailmanlaajuisesti ensimmäisenä autona ohjaustehostin, jarruvoiman vahvistin ja ohjautuva kaarrevalo. 



Vuonna 1975 yhtiön otti haltuunsa kilpailija Peugeot. Sen jälkeen toimintaa on harjoitettu nimellä PSA. Vuosina 1974–1991 valmistettu CX-malli oli viimeinen Citroënin yksin kehittelemä auto. Kaikki muut ajoneuvot Visasta ja LN:stä alkaen on kehitetty yhteistyössä Peugeotin kanssa. Molemmat valmistajat ovat hyödyntäneet yhdessä useita rakenneosia sekä kokonaisia jousitusryhmiä, minkä vuoksi monet Peugeotiin rakennetut osat ovat käytössä myös Citroënin ajoneuvoissa.