0

0.00

#

Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • VAICO Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • TOPRAN Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • SWAG Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • JP GROUP Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • JAPANPARTS Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • LEMFÖRDER Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • OPTIMAL Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä INA Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SASIC Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä RUVILLE Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä TRISCAN Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MEYLE Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu
  • ASHIKA
  • IPSA
  • KOLBENSCHMIDT
  • BEHR THERMOT-TRONIK
  • AJUSA
  • AE
  • BTS TURBO
  • PETERS ENNEPETAL
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE varaosat luettelo
  • Borsehung varaosat luettelo
  • FRECCIA varaosat luettelo
  • FAI AutoParts varaosat luettelo
  • AUTOMEGA varaosat luettelo
  • BF varaosat luettelo
  • DT varaosat luettelo
  • CAMPRO varaosat luettelo
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM
Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Moottoriöljy

Moottoriöljy

(1323 tuotetta)
Vesipumppu + Jakohihnasarja

Vesipumppu + Jakohihnasarja

(5371 tuotetta)
Kierretulppa

Kierretulppa

(1531 tuotetta)
Moottorin Tukikumit & Vaihdelaatikon Tukikumit

Moottorin Tukikumit & Vaihdelaatikon Tukikumit

(26055 tuotetta)
Venttiilikopan Tiiviste

Venttiilikopan Tiiviste

(10468 tuotetta)
Pakokaasun Kierrätysventtiili (EGR Venttiili)

Pakokaasun Kierrätysventtiili (EGR Venttiili)

(4231 tuotetta)
Näyttää kaikki

Hydraulinen Venttiilinnostin & Keinuvipu viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Hydraulinen venttiilien ohjaus hydraulisille venttiilin nostimille

Noin vuodesta 1954 alkaen hydrauliset moottorien ohjausjärjestelmissä on käytetty venttiilin nostimia. Niiden tehtävänä on säätää automaattisesti venttiilien ohjausta polttomoottoreissa. Aikaisemmin, venttiilit oli säännöllisesti tarkistettava keinuvivun kanssa. Hydrauliset venttiilinnostimet tekivät tästä vaiheesta tarpeettoman.

Haasteita moottorin rakenteessa

Periaatteessa moottorin muodostuu palotilasta, männistä ja venttiileistä. Tämä koskee sekä diesel- että bensiinimoottoreita. Tavallinen moottorin rakenne on sellainen, jossa venttiilit on asetettu suoraan polttokammion yläpuolelle, jolloin nokka-akselilla voidaan ohjata niiltä suoraan. Tämä rakenne on edelleen yleisesti käytössä sen haitoista huolimatta.
Suurin ongelma on se, että se tekee moottorista erittäin korkean. Moottoritilan pitää olla syvä jotta sinne mahtuvat korkeat moottorin lohkot. Tämä ei ole ongelma pakettiautoissa ja limusiineissa. Mutta koska auton etuosat ovat tulleet yhä matalammiksi, erityisesti urheiluautoissa, tarvitaan erilaisia moottori ratkaisuja. Yksi ratkaisuista oli nokka-akselin siirtäminen.

Uudelleen sijoitettu nokka-akseli toi uusia haasteita

Pikku autoissa ja urheiluautoissa, kuten esimerkiksi Fiat Cinquecentossa tai Pontiac Fierossa, nokka-akseli asetettiin moottorilohkon sisälle (cam-in-block). Näissä moottoreissa nokka-akselin mekaaninen teho siirretään työntötankojen ja venttiili vipujen avulla. Tämän ratkaisun ongelmana on välitysmatkan kasvaminen, jolloin venttiilien ajoituksesta tulee vähemmän tarkka.
Jotta venttiilien välit eivät vaatisi jatkuvaa säätöä, keksittiin hydrauliset venttiilin nostimet, jotka tasaavat automaattisesti venttiilivälystä. Vaikka nostimet on alun perin tarkoitettu moottoreihin, joissa venttiilin kulkema matka on pitkä, ne ovat nykyisin vakio myös kaikissa moottoreissa, joissa nokka-akseli on yläpuolella.

Hydraulisten venttiilinnostinten rakenne

Hydraulinen venttiilinnostin on asennettu nokka-akselin ja venttiilin väliin. Komponentti koostuu useista osista:

  • työntötangon kansi
  • välituki
  • sulkuventtiili
  • palautusjousi

Välituessa, joka sijaitsee työntötangon kannessa on tietty välys. Välituen ja kannen välinen tila mahdollistaa öljyn virtauksen. Välitukea pidetään paineen alaisena jousella. Välituen pieni reikä sallii moottorista tulevan öljyn virrata. Sulkuventtiili sulkee reiän, kun jousi painaa sulkuventtiiliä vasten. Aukko päästää öljyn virtaamaan, vain kun ohi kulkeva nokka-akseli tuottaa imuvaikutuksen. Öljy virtaa alun perin jäykän nastan läpi, kompensoiden pienimmän venttiilivälyksen.

Hydraulisten venttiilinnostinten kuluminen

Hydraulinen venttiilinnostin on monimutkainen osa, jossa on useita pienempiä komponentteja. Sen toiminta riippuu suuresti öljyn riittävästä juoksevuudesta ja puhtaudesta. Hydraulisiin venttiilinnostimiin kerääntyvä sakka lopettaa sen toiminnan. Lisäksi palautusjouset menettävät jännityksensä ajan mittaan. Tämä koskee erityisesti pientä jousta, joka pitää välituen sulkuventtiilin paikoillaan. On tärkeää, että hydrauliset venttiilinnostimet säilyttävät koko hydraulisen paineensa, kun nokka-akseli kulkee niiden ohi. Se on mahdotonta, jos palautusjousi on viallinen.
Vialliset hydrauliset venttiilinnostimet tekevät itsensä kuulluksi, aluksi moottorin kilinänä ja räminänä. Vanhemmissa autoissa, kuten esimerkiksi Golf 2:ssa sen voi jättää huomiotta. Nykyaikaisissa moottoreissa on huomattavasti enemmän tehoa ja ne reagoivat herkemmin kaikenlaisiin toimintahäiriöihin. Pahimmassa tapauksessa oikeat venttiilivälykset voivat vaarantua, jolloin männät osuvat venttiileihin, joka voi vaurioittaa moottoria vakavasti.

Hydraulisten venttiilinostinten vaihtaminen

Koska venttiilinostimet sijaitsevat nokka-akselin ja venttiilien välillä, yläpuolinen nokka-akseli on purettava tavanomaisessa moottorissa. Tämä sisältää nokka-akselin vaihteen poistamisen. Jakopään hihnalla varustetuissa moottoreissa tämä on suhteellisen helppoa. Moottoreissa joissa on nokkaketju se aiheuttaa huomattavasti suuremman haasteen. Molemmissa tapauksissa, kyseisessä tilanteessa pitäisi käyttää tilaisuus molempien osien vaihtoon. Moottoreissa, joissa on jakopään hihna se on ilmeistä. Nokkaketjullisissa moottoreissa se riippuu nokkaketjun iästä. Kuitenkin suuri osa työstä on jo tehty kun nokka-akseli on purettu, ja siksi vaihtoon on todella erinomainen tilaisuus.
Kun nokka-akseli on poistettu, nostimet voidaan yleensä vetää niiden kannattimista pihdeillä. Ne korvataan yksinkertaisesti uusilla venttiilin nostimilla. Hydraulisten venttiilin nostinten vaihtaminen edellyttää ehdotonta puhtautta!
Uusien venttiilin nostinten asennuksen ja koko moottorin uudelleen kokoamisen jälkeen, auton tulee seistä vähintään tunnin ajan, jolloin uudet venttiilin nostimet asettuvat. Vasta sen jälkeen voit käynnistää moottorin ja antaa sen käydä tyhjäkäynnillä useita minuutteja.

Venttiilinostinten korjaus?

Jotkut tee-se-itse miehet yrittivät korjata hydraulisia venttiilinostimia vetämällä palautusjousta ulos pallo venttiilistä. Sen lisäksi, että se vaatii paljon työtä, sillä saavutetaan hyvin vähän. Vaikka se voi olla mahdollista, että palautusjousi todella sulkee venttiilinnostimen taas sisäpuolelta, palloventtiilin pitäisi avautua tietyn öljynpaineen alla. Näin ei enää tapahdu, koska venytetyn jousen paine on liian korkea ja hydraulisen venttiilinnostimen toiminta vaarantuu. Lisäksi pakolla puristettu jousi kuluu nopeasti ja siksi ongelma vain siirtyy parhaimmillaan vain muutama tuhat kilometriä.

Hydraulisten venttiilinnostinten kustannukset

Hydraulisten venttiilinnostinten korjausyritysten turhuus käy selvästi ilmi, kun otetaan huomioon uusien komponenttien hinnat. Uudet hydrauliset venttiilinnostimet merkki valmistajalta kuten FEBI BILSTEINIltä maksavat vain 10 euroa jopa kalleihin autoihin kuten Mercedes-Benziin. Suurien kuusi tai kahdeksan sylinteristen moottorien, kaikkien varaosien korvaaminen voi maksaa sinulle alle 100 euroa ja sen ansiosta moottori käy tasaisesti kymmeniä tuhansia kilometrejä.

Järkevät lisätoimenpiteet

Nokka-akselin purkaminen on laaja operaatio moottorille, vaikka sylinterin päät pysyvät paikoillaan. Silti se mahdollistaa nokka-akselin syvällisen tarkastamisen. Hydraulisten venttiilinnostinten kuluminen voi olla seurausta öljyn puutteesta. Tästä jäisi jäljet nokka-akseliin. Siksi olisi järkevää mittauttaa kameramalli-akselin muoto tarkasti. Se luo varmuutta ja turvaa. Pahimmassa tapauksessa pitäisi asentaa uusi kameramalli-akseli.
Se taas aiheuttaa huomattavia lisäkustannuksia, vaikka se olisi toisaalta moottorin puolikas uusiminen. Tässä tapauksessa, nokkaketju ja sen kiristin tai jakohihna ja sen kiristin hihnapyörä sekä vesipumppu tulee myös korvata. Jos nokka-akselin kunto on kohtuullinen, ainakin akselin laakerin kuoret on syytä vaihtaa. Käytettyjä ja purettuja laakereita ei tule käyttää uudelleen. Lisäksi on järkevää vaihtaa uusille venttiilin nostimille tuore öljy. Tämän suuruusluokan korjaustöiden yhteydessä suositellaan aina perusteellista öljynvaihtoa, johon lukeutuvat myös suodattimien vaihdot.
VINKKI: öljyn analyysi ennen korjausta tuottaa yksityiskohtaista tietoa moottorin sisäisestä kunnosta, ja siitä on mahdollista havaita männän renkaiden tai kampiakselilaakereiden potentiaalinen suuri kuluminen. Tällöin paljastuvat myös jäljet sisälle tunkeutuneesta vedestä tai polttokammion sisältämästä poikkeuksellisen suuresta noen määrästä.
Nykyisin öljyn analyysi mahdollistaa erittäin tarkan arvion, josta on mahdollista tunnistaa jopa viallinen sylinterin kannen tiiviste. Pienellä investoinnilla öljyanalyysiin, saa kattavan katsauksen kaikkiin tarvittaviin moottorin huoltokorjauksiin. Muuten olisi todellinen riesa purkaa moottori uudelleen heti hydraulisten venttiilinostinten vaihtamisen jälkeen.

Tuote-ehdotuksia:

  • Venttiilinnostin
    RIDEX Venttiilinnostin 1216R0032 edulliseen hintaan
    RIDEX | 1216R0032
    7,48 € -26% OVH: 10,00 € Säästä: 26%
  • Venttiilinnostin
    RIDEX Venttiilinnostin 1216R0006 edulliseen hintaan
    RIDEX | 1216R0006
    5,65 € -77% OVH: 24,00 € Säästä: 77%
  • Venttiilinnostin
    KOLBENSCHMIDT Venttiilinnostin 50006432 edulliseen hintaan
    KOLBENSCHMIDT | 50006432
    7,20 € -28% OVH: 10,00 € Säästä: 28%
  • Venttiilinnostin
    FEBI BILSTEIN Venttiilinnostin 07060 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 07060
    8,59 € -29% OVH: 12,00 € Säästä: 29%
  • Venttiilinnostin
    FEBI BILSTEIN Venttiilinnostin 18672 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 18672
    9,10 € -31% OVH: 13,00 € Säästä: 31%
  • Venttiilinnostin
    FEBI BILSTEIN Venttiilinnostin 19800 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 19800
    11,53 € -28% OVH: 16,00 € Säästä: 28%
  • Venttiilinnostin
    FEBI BILSTEIN Venttiilinnostin 32537 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 32537
    13,69 € -28% OVH: 19,00 € Säästä: 28%
  • Venttiilinnostin
    INA Venttiilinnostin 420 0209 10 edulliseen hintaan
    INA | 420 0209 10
    11,84 € -26% OVH: 16,00 € Säästä: 26%
  • Venttiilinnostin
    INA Venttiilinnostin 420 0118 10 edulliseen hintaan
    INA | 420 0118 10
    8,35 € -31% OVH: 12,00 € Säästä: 31%
  • Venttiilinnostin
    INA Venttiilinnostin 420 0098 10 edulliseen hintaan
    INA | 420 0098 10
    5,58 € -31% OVH: 8,00 € Säästä: 31%
  • Venttiilinnostin
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Venttiilinnostin 07.12.103 edulliseen hintaan
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    8,26 € -32% OVH: 12,00 € Säästä: 32%
  • Venttiilinnostin
    AE Venttiilinnostin FOL187 edulliseen hintaan
    AE | FOL187
    9,12 € -30% OVH: 13,00 € Säästä: 30%