00#
35-0047

Kampiakselin hihnapyörä autollesi

Valitse ajoneuvo
Haku
Kampiakselin hihnapyörä - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Kampiakselin hihnapyörä markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • BOSCH Kampiakselin hihnapyörä
  • FEBI BILSTEIN Kampiakselin hihnapyörä
  • MAPCO Kampiakselin hihnapyörä
  • VAICO Kampiakselin hihnapyörä
  • SKF Kampiakselin hihnapyörä
  • TOPRAN Kampiakselin hihnapyörä
  • SWAG Kampiakselin hihnapyörä
  • METZGER Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä GATES Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä INA Kampiakselin hihnapyörä
  • Osta parhaalla hinnalla täältä CONTITECH Kampiakselin hihnapyörä
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • SASIC
  • DAYCO
  • RUVILLE

Kampiakselin hihnapyörä viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Hallintaa ja työntövoimaa kampiakselin väkipyörällä Kampiakselin väkipyörä on levylaippa, joka on kiinni kampiakselissa. Sitä käytetään monien moottorin tukikomponenttien ohjaamiseen. Se on tavallisesti todella kestävä, mutta voidaan helposti vaihtaa, jos se vahingoittuu. Kampiakselin väkipyörän toimintaperiaate Kampiakselin väkipyörä voi olla muotoiltu vetopyöräksi tai säätöpyöräksi. Vetopyöränä se on väkipyörä, jossa on ympäröivä V-ura, jota on tarkoitus käyttää V-hihnojen kanssa. Tämä design on toimivaksi todettu, mutta se korvataan yhä useammin kiilahihnoilla tai hammastetuilla hihnoilla. Säätöpyöränä siinä on vahvasti hammastettu pinta. Torsion siirtämisen lisäksi se myös ohjaa kierrosaikaa. Yksiköt, joita kampiakselin vetopyörä ohjaa ovat: ohjaustehostimen pumppu, jäähdytinkompressori, vaihtovirtalaturi tai laturi, mahdollisesti jarrutehostin ja vesipumppu. Joissakin ajoneuvoissa nämä yksiköt toimivat yksittäinen jakohihna, joka ohjaa myös kahden sylinterilohkon nopeutta (V-moottoreissa). Tästä syystä ajoneuvot, kuten Ferrarit ja Alfa Romeo 164 ja 166 ovat todella vahvasti riippuvaisia jakohihnojen vaihdosta. Yleensä vaihto suoritetaan aina 40 000 - 60 000 ajokilometrin välein. Kampiakselin väkipyörä vaihdetaan yleensä jakohihnan vaihdon yhteydessä. Kampiakselin väkipyörän vikojen tunnistaminen Kampiakselin väkipyörät hajoavat todella harvoin. Ne yleensä kuitenkin vaihdetaan suuremman kunnostamisen yhteydessä. Merkkejä sen hajoamisesta ovat esimerkiksi epätasainen pyöriminen, josta syntyy kovaa hankaavaa ääntä. Tällaisen kulumisen syynä on epätasainen väkipyörän rasitus, varsinkin tyhjäkäynnillä. Kun tämä ongelma koskee “vain” apuyksiköitä ohjaavaa väkipyörää, voidaan autolla silti ajaa, kunhan meteli ei häiritse ajoa. Jakohihnan pyörä tulee kuitenkin vaihtaa mahdollisimman nopeasti, koska muutoin moottoriin saattaa aiheutua pahempia vikoja. Väkipyörä on yleensä kiinni laipalla kampiakselissa M20- tai suuremmalla mutterilla. Se voidaan löysätä helposti. Jotta se ei käännä moottoria, voidaan se estää tasauspyörästä (kytkimen puolelta) ruuvimeisselillä tai kuusiokoloavaimella. Jos tämä ei ole mahdollista, tarvitaan noin 60 euroa maksava kampiakselin lukitustyökalu. Kun jakohihnan pyörää vaihdetaan, tulee tarkistaa myös muut apukomponenttien väkipyörät. Yleensä myös nämä ovat hajoamassa. Kun hihna on irrotettu, sitä ei saa käyttää uudelleen, vaan se täytyy korvata uudella. Hihnankiristin ja laturin vapaakytkin voidaan tarkistaa samalla. Jos kampiakselin vetopyörä on irrotettu, kannattaa tarkistaa myös sen alla oleva tiiviste. Ritilään on nyt melko helppo päästä käsiksi. Koska tämän komponentin vaihtaminen on todella kallista, kannattaa sen tilalle laittaa ennaltaehkäisevä varaosa. Tähän tarvitaan ritilän poistotyökalu, jonka voi tarvittaessa myös lainata korjaamolta. Uusi kampiakselin tiivisterengas tiivistää jatkossa potentiaaliset öljyvuodot. Tunnettujen valmistajien kampiakselien väkipyörät Kampiakselien väkipyörien tulee kestää yksipuolista rasitusta kovissa nopeuksissa. Niiden yksinkertainen rakenne tekee niistä tuntemattomille valmistajille houkuttelevan jäljennyskohteen. Huonolaatuisen kampiakselin väkipyörän huonoa laatua ei näe ulospäin. Tästä syystä kannattaa aina suosia laadukkaita valmistajia. Tällaiset väkipyörät eivät kuitenkaan ole kovin edullisia: jopa kaikkein edullisin kampiakselin väkipyörä maksaa noin 70 euroa. ATEC- tai CONTITEC-merkkiset laatutuotteet voivat maksaa helposti yli 100 euroa.

Tuote-ehdotuksia:
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä FEBI BILSTEIN 33077
  • Läpimitta [mm]: 180
  • kiiloja: 5
  • Tunnusluku: 6PK
  • Paino [kg]: 3,51
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ruuveilla, Chinesisch
  • lisätieto: febi Plus
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 33077 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 33077
214,35 €
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0177
  • Lisätarvike / lisätieto: Ilman tarvikkeita
  • Rihloja (kpl): 6
  • Läpimitta [mm]: 182, 10
  • Täristys: Värähtelynvaimentimella
  • Hihnapyörä-Ø[mm]: 166,7
  • Korkeus 2 (mm): 76,3
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0177 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0177
149,94 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0043
  • Apulaitteet: Generaattori
  • Läpimitta [mm]: 173
  • Leveys (mm): 76
  • Paino [kg]: 2,76
  • kiiloja: 4, 6
  • Sisäläpimitta [mm]: 25
  • Täristys: Värähtelynvaimentimella
  • Paino [g]: 2760
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0043 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0043
127,45 €
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0010
  • Läpimitta [mm]: 153,00
  • Leveys (mm): 35,00
  • kiiloja: 6
  • Täristys: Värähtelynvaimentimella
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0010 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0010
46,67 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0002
  • Paksuus [mm]: 37,0
  • Sisäläpimitta [mm]: 30,0
  • Läpimitta [mm]: 162,0
  • kiiloja: 5
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0002 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0002
50,09 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0014
  • Leveys (mm): 26
  • kiiloja: 6
  • Sisäläpimitta [mm]: 12,5
  • Läpimitta [mm]: 136, 132
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0014 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0014
38,09 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä TOPRAN 501 673
  • Hihnapyörät: Moniurahihnapyörä
  • Täristys: Värähtelynvaimentimella
  • Materiaali: Kumi
  • Rihloja (kpl): 6
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: kytketty
  • suositeltu korjauksenlaajennus ks. tarvikeluettelo
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 501 673 halvat alkuperäistä laatua
TOPRAN | 501 673
147,58 €
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0018
  • Läpimitta [mm]: 143
  • Paksuus [mm]: 34,5
  • Kokonaiskorkeus (mm): 41,5
  • Hihnapyörät: Moniurahihnapyörä
  • Täristys: Värähtelynvaimentimella
  • Rihloja (kpl): 6
  • Reikien määrä: 4
  • Sisäläpimitta [mm]: 30
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0018 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0018
44,61 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä RIDEX 3213B0003
  • Sisäläpimitta [mm]: 30
  • Läpimitta [mm]: 153, 162,00
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 3213B0003 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 3213B0003
53,21 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä GATES TVD1133
  • Lisätarvike / lisätieto: Ilman tarvikkeita
  • Rihloja (kpl): 6
  • Läpimitta [mm]: 190
  • Sisäläpimitta [mm]: 24
  • Leveys (mm): 28
  • kiiloja: 2
  • lisätieto: FleetRunner™ Micro-V® Stretch Fit®
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä TVD1133 halvat alkuperäistä laatua
GATES | TVD1133
188,74 €
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä SNR DPF350.01K1
  • kiiloja: 4
  • Läpimitta [mm]: 193
  • Ulkoläpimitta 2 [mm]: 172
  • Leveys 1 (mm): 75
  • kiiloja: 2: 6
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ruuvilla
  • Suositellun erikoistyökalun tuotenumero: Hazet : 1789 N-1
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä DPF350.01K1 halvat alkuperäistä laatua
SNR | DPF350.01K1
143,49 €
Tila:  Täysin
Hihnapyörä, kampiakseli
Kampiakselin hihnapyörä FEBI BILSTEIN 33798
  • Leveys (mm): 30
  • Sisäläpimitta [mm]: 30
  • Läpimitta [mm]: 158
  • kiiloja: 5
  • Tunnusluku: 6PK
  • Paino [kg]: 1,72
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ruuvilla, Chinesisch
  • lisätieto: febi Plus
  • Tila:  Täysin
Kampiakselin hihnapyörä 33798 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 33798
42,04 €
Tila:  Täysin