Konepellin kaasujousi autoosi
Konepellin kaasujouset Top auto merkit
- BMW 3-sarja Konepellin kaasujouset
- Konepellin kaasujouset BMW 5-sarja
- Konepellin kaasujousi MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja
- VW GOLF Konepellin kaasujouset
- Konepellin kaasujouset AUDI A4
- Konepellin kaasujousi VW PASSAT
- VOLVO V70
- AUDI A6 Konepellin kaasujouset
- Konepellin kaasujouset VW TRANSPORTER
- Konepellin kaasujousi SKODA OCTAVIA
- TOYOTA AVENSIS
- FORD FOCUS Konepellin kaasujouset
- Konepellin kaasujouset FORD MONDEO
- Konepellin kaasujousi MERCEDES-BENZ SPRINTER
- OPEL ASTRA
- TOYOTA COROLLA Konepellin kaasujouset
- Konepellin kaasujouset FORD TRANSIT
- Konepellin kaasujousi MERCEDES-BENZ VITO
- HONDA CR-V
Muut varaosat Kori
Konepellin kaasujousi viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Hyödyllinen lisä autoista innostuneille
Ihmisille, jotka usein rukkailevat jotakin konepellin alla, konepellin tukijousi on kätevä lisä. Se poistaa tarpeen kiinnittää ärsyttävän konepellin tuen paikoilleen ja tarjoaa maksimaalisen turvallisuuden tutkimista ja korjaamista varten. Lisäksi tukijouset tarjoavat optimaalisen liikkumavapauden konepellille. Konepellin tukijousi poistaa täysin tarpeen käyttää tavanomaista integroitua tukea. Konepellin tukijouset tarjoavat parhaan tehokkuuden ja turvallisuuden, kun ne asennetaan pareittain. Konepellin tukijousi tekee öljyn, jarrunesteen ja jäähdytysnesteen tarkistamisesta paljon mukavampaa kuin mitä se on auton kiinteän tuen avulla.
Kuinka konepellin tukijousi toimii?
Konepellin tukijousi on teknisesti sama komponentti kuin katumaasturin tai compact-auton takaluukun tuki. Se koostuu kaasutoimisesta iskunvaimentimesta, joka on kiinnitetty koriin ja takaluukkuun pallonivelellä. Teknisesti oikea termi on “kaasujousi, jossa päittäinen vaimennus”. Se koostuu männästä, joka syöksyy sylinteriin. Sylinteri sisältää korkeapaineista kaasua. Kun kaasu painautuu yhteen, syntyy korkea vastapaine. Tästä syystä, kun luukku nostetaan, kaasu laajenee. Vastapaine auttaa sinua nostamaan konepellin. Tämä tekee raskaiden ovien ja luukkujen avaamisesta ja sulkemisesta turvallista ja vaivatonta. Kaasupaineistetut iskunvaimentimet on kiinnitetty niin, että vipuvoima ylittää kaasupaineen suljettaessa ovea. Kuten kaikissa kaasu paineistetussa iskunvaimentimissa, konepellin tukijousen elinikä on rajallinen. Tämä johtuu sisäisistä tiivisteistä. Jos nämä haurastuvat ajan myötä ja vahingoittuvat lian vaikutuksesta, saattaa sisällä oleva kaasu karata. Tuloksena komponentin vaimennusefekti vähenee ja komponentti tulee vaihtaa uuteen.
Konepellin tukijousen viat
Jos tukijousen sisällä olevan kaasun paine ei enää ole riittävä, osa ei enää toimi kunnolla. Konepeltiä ei enää saa avattua helposti ja se putoaa takaisin kiinni. Kaasujousta ei yleensä pystytä korjaamaan. Iskunvaimentimeen jäänyt paine voi myös olla vaarallista, minkä vuoksi rikkinäistä kaasu paineistetaan jousta ei saa koskaan avata väkisin! Kaasujousi voidaan viedä asiantuntevaan korjaamoon, jossa se “puretaan” hallitusti. Kun ammattilainen on purkanut jousen, voidaan kaasupainejousi laittaa metallinkeräykseen.
Konepellin tukijousen korjaaminen ja asentaminen
Konepellin tukijousen vaihtaminen on todella helppoa. Se on kiinnitetty sokilla, jotka voidaan löysätä tylppäkärkisillä pihdeillä. Ruuviavain on sopiva työkalu pallomaisen pään irrottamiseen. Uuden konepellin tukijousen asentaminen ei myöskään ole kovin vaikeaa. Tukijousisarjassa tulee mukana kaikki tarvittavat kiinnikkeet. Useimmissa tapauksissa kulmikas kannatin täytyy pultata koriin ja konepeltiin. Sitten vaimennin asennetaan ja kiinnitetään sokilla.
Valitse oikea koko
Jokainen kaasu paineistettu iskunvaimennin on aina tarkasti räätälöity tietylle komponentille ja ajoneuvolle. Tiivistetyn kaasun vastavoima pohjautuu aina konepellin painoon. Jos kaasujousi on liian suuri, konepelti tai ovi saattaa aueta hallitsemattomasti, kun sen lukko avataan. Tämä saattaa johtaa loukkaantumiseen ja rasittaa konepellin ja korin liitoksia.
Tämä pätee erityisesti silloin, kun konepellissä on kaksi jousta. Kaksoisjousitus estää avonaista konepeltiä tärisemästä ja lepattamasta esimerkiksi kovassa tuulessa. Lisäksi kulma saadaan todella tasaiseksi kaksoisdesignilla. Tämä kasvattaa suuresti liikkumisvapautta, kun työskennellään konepellin alla. Kahta erillistä jousta ei kuitenkaan voida asentaa kaksoisdesignin saavuttamiseksi. Sen sijaan tulee käyttää erityistä sarjaa, jossa on kaksi jousta. Merkkilaatu takaa kestävyyden Yksittäisten osien tuotantolaatu, kaasupaine, tiivisteet ja tuotantotarkkuus voivat vaihdella merkittävästi riippuen valmistajasta. Vaikka kaasut paineistetut iskunvaimentimet ovat edullisia suurissa määrin valmistettuja osia, jotka on helppo vaihtaa, on ennenaikainen kuluminen silti harmillista. Vain laadukkaat merkkivalmistajien tuotteet takaavat pitkän keston. Nämä eivät myöskään ole kovin kalliita: korkealaatuisia konepellin tukijousia saa jopa 8 euron hintaan varaosaliikkeestä.
Tämä pätee erityisesti silloin, kun konepellissä on kaksi jousta. Kaksoisjousitus estää avonaista konepeltiä tärisemästä ja lepattamasta esimerkiksi kovassa tuulessa. Lisäksi kulma saadaan todella tasaiseksi kaksoisdesignilla. Tämä kasvattaa suuresti liikkumisvapautta, kun työskennellään konepellin alla. Kahta erillistä jousta ei kuitenkaan voida asentaa kaksoisdesignin saavuttamiseksi. Sen sijaan tulee käyttää erityistä sarjaa, jossa on kaksi jousta. Merkkilaatu takaa kestävyyden Yksittäisten osien tuotantolaatu, kaasupaine, tiivisteet ja tuotantotarkkuus voivat vaihdella merkittävästi riippuen valmistajasta. Vaikka kaasut paineistetut iskunvaimentimet ovat edullisia suurissa määrin valmistettuja osia, jotka on helppo vaihtaa, on ennenaikainen kuluminen silti harmillista. Vain laadukkaat merkkivalmistajien tuotteet takaavat pitkän keston. Nämä eivät myöskään ole kovin kalliita: korkealaatuisia konepellin tukijousia saa jopa 8 euron hintaan varaosaliikkeestä.
Tuote-ehdotuksia: