Konepelti autollesi

Konepelti Top auto merkit
- Konepelti BMW 3-sarja
- BMW 5-sarja
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- VW GOLF
- Konepelti MERCEDES-BENZ C-sarja
- AUDI A4
- VOLVO V70
- VW PASSAT
- Konepelti SKODA OCTAVIA
- AUDI A6
- TOYOTA AVENSIS
- VW TRANSPORTER
- Konepelti TOYOTA COROLLA
- FORD FOCUS
- OPEL ASTRA
- FORD MONDEO
- Konepelti MERCEDES-BENZ SPRINTER
- FIAT DUCATO
- HONDA CR-V
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Kori
Konepelti viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Konepelti, jota kutsutaan myös moottorin suojapelliksi, sijaitsee henkilöauton etuosassa, lukuun ottamatta muutamia eksoottisia urheiluautoja. Se ei ole vain moottorin ulkopuolinen suoja, vaan täyttää myös muita tehtäviä auton korin alueella. Moottorin puolelle, siis sisäalueelle, on kiinnitetty erilaisia muovipeitteitä äänieristykseksi. Aerodynaamisesti konepellin tulee olla sillä tavoin optimoitu, että ajoneuvon ympärille syntyy mahdollisimman vähän ilmapyörteitä. Erityisesti hyvin korkeissa nopeuksissa korin cw-arvo ratkaisee yksin ja ainoastaan polttoaineen käytön.
Konepelti on myös olennainen turvallisuustekijä. Päinvastoin kuin aiemmin käytetyt, raskaat jäähdytyspellit, jotka oli yleensä vahvistettu ja sen vuoksi aiheuttivat onnettomuustapauksissa matkustajille enemmän vahinkoja, ovaat nykyisin henkilöautoissa käytetyt konepellit suunniteltu kevyemmiksi. Äärellisten elementtien menetelmän (FEM – finite element method) mukaan toteutetut konepellit toimivat etuosaan kohdistuvan törmäyksen sattuessa törmäyksenvaimennusvyöhykkeenä ja ottavat siten vastaan huomattavan määrän energiaa.
Tämä rakennustavan muutos koskee EU-oikeudellisen määräyksen mukaisesti kaikkia Euroopassa sallittuja ajoneuvoja. Muutos on vastuussa siitä, että onnettomuuksissa, joissa on osallisena pyöräilijöitä tai kävelijöitä, vakavien päävammojen määrä on vähentynyt huomattavasti. Kevyissä konepelleissä on oma sisäänrakennettu törmäysjärjestelmä, ja ne on lisääntyvässä määrin valmistettu muovisista tai alumiinisista liitososista. Kilpa-autojen konepelleissä on usein ylimääräinen jäähdytysimuaukko.
Henkilöauton konepellin purkaminen ja vaihtaminen on periaatteessa suhteellisen helppoa, koska se ei sisällä mitään monimutkaisia osia. Konepellin henkilöautoonne voitte hankkia verkkokaupastamme. Asennuksesta ja lakkauksesta voitte huolehtia itse tai antaa työn korjaamon tehtäväksi. Konepeltien, lokasuojien, sivuseinien, ajoneuvon ovien ja kaikenlaisten moottorin osien lisäksi voitte tilata osoitteesta site autoonne myös kaikki kulutusosat, erityisesti ajatellen seuraavaa vuosihuoltoa.
Konepelti on myös olennainen turvallisuustekijä. Päinvastoin kuin aiemmin käytetyt, raskaat jäähdytyspellit, jotka oli yleensä vahvistettu ja sen vuoksi aiheuttivat onnettomuustapauksissa matkustajille enemmän vahinkoja, ovaat nykyisin henkilöautoissa käytetyt konepellit suunniteltu kevyemmiksi. Äärellisten elementtien menetelmän (FEM – finite element method) mukaan toteutetut konepellit toimivat etuosaan kohdistuvan törmäyksen sattuessa törmäyksenvaimennusvyöhykkeenä ja ottavat siten vastaan huomattavan määrän energiaa.
Tämä rakennustavan muutos koskee EU-oikeudellisen määräyksen mukaisesti kaikkia Euroopassa sallittuja ajoneuvoja. Muutos on vastuussa siitä, että onnettomuuksissa, joissa on osallisena pyöräilijöitä tai kävelijöitä, vakavien päävammojen määrä on vähentynyt huomattavasti. Kevyissä konepelleissä on oma sisäänrakennettu törmäysjärjestelmä, ja ne on lisääntyvässä määrin valmistettu muovisista tai alumiinisista liitososista. Kilpa-autojen konepelleissä on usein ylimääräinen jäähdytysimuaukko.
Henkilöauton konepellin purkaminen ja vaihtaminen on periaatteessa suhteellisen helppoa, koska se ei sisällä mitään monimutkaisia osia. Konepellin henkilöautoonne voitte hankkia verkkokaupastamme. Asennuksesta ja lakkauksesta voitte huolehtia itse tai antaa työn korjaamon tehtäväksi. Konepeltien, lokasuojien, sivuseinien, ajoneuvon ovien ja kaikenlaisten moottorin osien lisäksi voitte tilata osoitteesta site autoonne myös kaikki kulutusosat, erityisesti ajatellen seuraavaa vuosihuoltoa.
Tuote-ehdotuksia: