
Mallivalikoima TRIUMPH varaosat
25 TRIUMPH-mallia on valittavissa, täydennä tietojasi löytääksesi sopivat osat
Näytä kaikkiVaraosien varten TRIUMPH parhaaseen hintaan
- Spitfire Cabriolet, (vuodesta 1975, 69 HV)
- Acclaim Sedan, (vuodesta 1982, 69 HV)
- Spitfire Cabriolet, (vuodesta 1967, 75 HV)
- Spitfire Cabriolet, (vuodesta 1972, 69 HV)
- TR 4, (vuodesta 1961, 100 HV)
- Spitfire Cabriolet, (vuodesta 1971, 76 HV)
- Herald Sedan, (vuodesta 1967, 62 HV)
- TR 6, (vuodesta 1969, 143 HV)
- Herald Sedan, (vuodesta 1967, 62 HV)
- Spitfire Cabriolet, (vuodesta 1964, 67 HV)

Triumph-autoja valmisti brittiläinen yritys, jonka historia alkoi vuonna 1885 ja päättyi vuonna 1984. Nyt tuotemerkki kuuluu BMW AG:lle. Sen olemassaolon aikana tuotantolinjalta rullasi ulos roadstereita, avoautoja, coupeita ja farmariautoja.
5 mielenkiintoista faktaa Triumphista
1. Alun perin yrityksen oli tarkoitus myydä Euroopassa valmistettuja polkupyöriä sen omalla merkillä. Mutta vuonna 1902 se järjesti oman moottoripyörien tuotannon, ja myöhemmin 4-pyöräisten ajoneuvojen. Vuonna 1930 alkoi premium-segmentin autojen valmistus. 1950-luvulla yritys alkoi valmistaa urheiluajoneuvoja.
2. 10/20-malli oli yrityksen ensimmäinen henkilöauto. Teknisen määritelmän mukainen moottorin teho oli 10 hv, ja tosiasiassa se oli 20 hv. Tämän valmistajan päätöksen tarkoituksena oli välttää korkeita veroja.
3. Useimpien mallien korimuotoilun loi italialainen suunnittelija Giovanni Michelotti. Hänen epätavalliset ratkaisunsa tekivät Ferrarin ja Maseratin superautoista erittäin suosittuja.
4. Avoauton katto oli yksi epätavallisista Triumph-autojen osista. Tuotantovuoden 1961 TR4-roadsterissa tällainen katto yhdistettiin takaikkunoiden kehyksiin, jotka sijaitsivat istuimien takana. Tämä oli tekninen ratkaisu, joka innoitti targa-korimallin käyttöönottoon.
5. Merkin autoissa otettiin käyttöön monia epätavallisia innovaatioita. Spitfire 4 -avoauto, jota valmistettiin 1960-luvulla, oli varustettu täysikokoisilla nostettavilla sivuikkunoilla sekä ohjauspylvään ja istuinten säätömekanismilla. Toisen maailmansodan jälkeen suunnitelluissa Roadster-, Renown- ja Mayflower-autoissa oli nahkaiset sisustuselementit, puinen kojelauta ja kolme tuulilasinpyyhkijää.
Tämän merkin autojen ominaisuuksia
● Tehokas jarrujärjestelmä. Yritys kiinnitti aina paljon huomiota turvallisuuteen. Jopa ensimmäisissä autoissa jarrukengät asennettiin rumpujen sisään, mikä takasi nopean jarrutuksen. 10/20-autoissa käytettiin hydraulista jarrujärjestelmää, mikä oli tuolloin ennennäkemätöntä brittiläiselle autoteollisuudelle.
● Hyvät nopeusominaisuudet. Monet 1950-luvun mallit pystyivät kiihtymään 190 km tuntinopeuteen.
● Alhainen hinta. Autot olivat suhteellisen halpoja; niiden huoltaminenkaan ei ollut kallista.
Voit ostaa varaosia Triumphiin muutamassa minuutissa meidän verkkokaupastamme. Asiakaspalvelun asiantuntijamme auttavat sinua mielellään valitsemaan tuulilasinpyyhkijänsulat, polttoainesuodattimet ja muut varaosat verkossa.
