
Mallivalikoima AUSTIN-HEALEY varaosat
5 AUSTIN-HEALEY-mallia on valittavissa, täydennä tietojasi löytääksesi sopivat osat
Näytä kaikkiVaraosien varten AUSTIN-HEALEY parhaaseen hintaan
- Sprite Mk3 Cabriolet, (vuodesta 1964, 56 HV)
- 3000 MK.III Cabriolet, (vuodesta 1964, 150 HV)
- Sprite Mk4 Cabriolet, (vuodesta 1966, 67 HV)
- Sprite Mk4 Cabriolet, (vuodesta 1966, 65 HV)
- Sprite Mk1 Cabriolet, (vuodesta 1960, 46 HV)
- 100 (BN1), (vuodesta 1957, 118 HV)

Austin-Healey-urheiluautoja tuotettiin vuosina 1952–1972. Saatavilla oleviin korimalleihin kuului Roadstereita ja coupeita.
5 mielenkiintoista faktaa Austin-Healeysta
1. Tuotemerkin historia alkoi vuonna 1946, kun kilpa-autoilija ja autosuunnittelija Donald Healey alkoi suunnitella Healey 100 -roadsteria. Yhtiö perustettiin virallisesti vuonna 1952 ja ensimmäinen malli esiteltiin yleisölle samana vuonna. British Motor Corporationin toimitusjohtaja Leonard Lord huomasi auton muotoilun ja allekirjoitti sopimuksen yhteistyöstä Healeyn kanssa.
2. Yhtiön ensimmäinen auto, Healey 100, sai nimensä sen yli 100 km tuntinopeudesta.
3. Ensimmäinen sukupolvi Sprite-roadstereita tuotettiin vuosina 1958–1961. Sen ajovalot työntyivät huomattavasti konepellin yli, mikä toi ajoneuvolle lempinimen ”sammakonsilmä”.
4. Austin-Healey-autoja käytettiin usein kilpailuissa, ja se voitti erityisesti American SCCA National Sports Car -mestaruuksia.
5. Nykyään tuotemerkin oikeudet kuuluvat kiinalaiselle Nanjing-yhtiölle ja brittiläiselle HFI Automotive -yritykselle. Vuonna 2007 allekirjoitettiin sopimus, jonka tarkoituksena on luoda uudelleen merkin malleja.
Austin-Healey-autojen ominaisuuksia
● Uraauurtava muotoilu. 100S-urheiluautolle, joka esiteltiin vuonna 1953, oli ominaista katon ja puskurien puuttuminen. Tuulilasi oli valmistettu muovista ja sylinterilohkon valmistamiseen käytettiin alumiinia.
● Innovaatiot. Sprite-mallin runko integroitiin koriin, mikä mahdollisti jakaa osan paneeleihin kohdistuneesta kuormituksesta uudelleen. Jarrulevyt asennettiin molemmille akseleille, mikä oli ajankohtaan nähden epätavallista.
● Kompakti koko. Ensimmäisen sukupolven Sprite-autot olivat pituudeltaan 3 480 mm, leveydeltään 1 346 mm, ja korkeudeltaan 1 200 mm. Niiden pienen koon ansiosta autoja voitiin säilyttää kätevästi ahtaissa tiloissa.
● Alhaiset hinnat. Valmistaja myi Sprite-autoja suhteellisen alhaiseen hintaan, koska muiden mallien osia käytettiin niiden valmistuksessa. Näin vältyttiin huomattavilta kehittämiskustannuksilta.
Voit ostaa varaosia Austin-Healeyhin vain muutamalla klikkauksella verkkokaupastamme. Tilaukset lähetetään ja toimitetaan mahdollisimman nopeasti.
