0

0.00

#

Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu) autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu) - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu) markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • BOSCH Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • FEBI BILSTEIN Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • TOPRAN Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • SWAG Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • METZGER Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • DENSO Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • DELPHI Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • MEAT & DORIA Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VEMO Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä PIERBURG Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VDO Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HITACHI Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä ACKOJAP Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä Borsehung Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SIDAT Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu)
  • LIZARTE
  • DT
  • TEAMEC

Ruiskutuspumppu (Korkeapainepumppu) viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Tarkka palaminen korkeapainepumpulla Moderneissa ajoneuvoissa korkeapainepumppu on keskeinen elementti, jonka avulla moottori käy tasaisesti. Se on korvannut täysin aiemmin käytetyt pystyimukaasuttimet. Nykypäivänä se tarjoaa maksimaalisen tehon minimi polttoaineen kulutuksella. Korkeapainepumpun tarkka hallittavuus on erityisen tärkeää pakokaasujen tehokkaan puhdistamisen kannalta. Tiukkoja päästösäännöksiä ei pystytä noudattamaan ilman näitä komponentteja. Korkeapainepumpun yleinen nimitys on ruiskutuspumppu. Kallis, mutta kestävä Ruiskutuspumppu on todella korkealaatuinen osa. Ennen kuin sen käyttö yleistyi bensiiniajoneuvoissa, sitä käytettiin diesel-ajoneuvoissa vuosikymmenten ajan. Aikaiset ruiskutuspumput venttiileineen, sylintereineen ja mäntineen muistuttivat hieman pientä polttomoottoria. Niiden toimintamalli on myös melko samanlainen. Nykyään useimmat ruiskutuspumput ovat säteittäisesti toimivia pumppuja. Tähän toimintaperiaatteeseen tarvitaan huomattavasti vähemmän liikkuvia osia, jotka vaikuttavat kestävyyteen. Ruiskutuspumppu toimii hammastetulla hihnalla. Polttoaine, jonka polttoainepumppu ottaa säiliöstä, vedetään alhaisella paineella ja ruiskutetaan polttokammioon kovalla paineella suuttimen avulla. Liikkuvat osat, joiden täytyy toimia luotettavasti kaikissa lämpötiloissa, tekevät ruiskutuspumpusta todella kalliin osan. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta korkeapainepumpun elinikä on noin 150 000 ajokilometriä tai enemmän. Korkeapainepumpun viat Korkeapainepumpun heikkouksia ovat sen laakerit ja tiivisteet. Tiivisteet ovat erityisen herkkiä dieselajoneuvoissa, joissa käytetään biopolttoainetta. Täten ennen kuin auto tankataan biodieselillä, on tärkeää varmistaa, että valmistaja sallii sen. Myös puuttuva diesel- tai polttoainesuodatin voi aiheuttaa ruiskutuspumpun ennenaikaisen hajoamisen. Moderneissa ajoneuvoissa ohjausyksikkö yleensä ilmoittaa ruiskutuspumpun vioista. Muita merkkejä ovat huono kaasupolkimen vaste, epätasaisesti käyvä moottori, huonosti toimiva starttaus, äänet, vuodot tai korkea polttoaineen kulutus. Tarkka määritys viasta saadaan lukemalla ohjausyksikön virherekisteri. Korkeapainepumpun korjaaminen Korkeapainepumpun korjaaminen on todella haastavaa. Jos ohjausyksikkö on jo ilmoittanut virheestä, korjaaminen ei yleensä enää ole mahdollista ilman erikoistyökaluja. Ruiskutuspumpun korjaamiseen tarkoitettuja tiivistesarjoja on myynnissä. Vaikka vuotavan ruiskutuspumpun uudelleentiivistäminen on todella haasteellista harrastelijoille, on se kuitenkin mahdollista. Mitä tulee ruiskutuspumpun laakereiden, sähköisten komponenttien ja venttiilien korjaamiseen, harrastelija mekaanikoiden osaamisen rajat tulevat yleensä tässä vastaan. Usein tiivistepinnat täytyy hioa ja kiillottaa viallista ruiskutuspumppua korjatessa. Lisäksi kunnostamiseen tarvitaan erikoistyökaluja, joilla voidaan hioa siipipyörän pumpun kierre, joka sijaitsee komponentin sisällä. Erikoistuneilla korjaamoilla on yleensä näitä erikoistyökaluja. Useimmiten uuden ruiskutuspumpun ostolta ei voida välttyä. Käytetty vai uusi? Luonnollisesti käytetyn ruiskutuspumpun asentaminen 400 euron hintaan uuden 1200 euron pumpun sijaan on todella houkuttelevaa. Ongelma on se, että kukaan ei pysty takaamaan käytetyn ruiskutuspumpun jäljellä olevaa elinikää. Toinen vaihtoehto on antaa asiantuntijan kunnostaa pumppu. Tämä on lähes yhtä kallista, mutta tuo siihen tietynlaista varmuutta. Ruiskutuspumpun korjaamisen hyöty on se, että nykyistä ohjausyksikköä ei tarvitse uudelleenohjelmoida. Täysi turvallisuus voidaan saavuttaa kuitenkin vain hankkimalla uusi ruiskutuspumppu. Sen asentaminen ja irrottaminen on onneksi melko yksinkertaista. Taitava harrastelija mekaanikko pystyy hoitamaan korkeapainepumpun vaihdon 2-3 tunnissa. Olemassa olevaa ohjausyksikköä täytyy sitten hieman säätää uutta ruiskutuspumppua varten. Laatu on elintärkeää Mieti kahdesti ennen halvan varaosan ostamista. Autossa on monia kohtia, joissa voidaan nojata tuntemattomiin valmistajiin, mutta tätä ei kannata tehdä ruiskutuspumpun kohdalla. Huippulaatu on avainasia! Näillä erityisillä osilla ei onneksi ole kovinkaan montaa valmistajaa. Ainoa oikea vaihtoehto vaihdettaessa korkeapainepumppua on luottaa merkkivalmistajiin. Vaikka tämä varaosa on kallis, luotettavat toimittajat pystyvät usein tekemään mielenkiintoisia tarjouksia.

Tuote-ehdotuksia:

  • Korkeapainepumppu
    DENSO Korkeapainepumppu DCRP300400 edulliseen hintaan
    DENSO | DCRP300400
    536,47 € -25% OVH: 715,00 € Säästä: 25%
  • Korkeapainepumppu
    HITACHI Korkeapainepumppu 133070 edulliseen hintaan
    HITACHI | 133070
    263,45 € -26% OVH: 352,00 € Säästä: 26%
  • Korkeapainepumppu
    HITACHI Korkeapainepumppu 133071 edulliseen hintaan
    HITACHI | 133071
    233,39 € -25% OVH: 311,00 € Säästä: 25%
  • Mäntä, korkeapainepumppu
    HITACHI Mäntä, korkeapainepumppu 133059 edulliseen hintaan
    HITACHI | 133059
    28,51 € -25% OVH: 38,00 € Säästä: 25%
  • Korkeapainepumppu
    HITACHI Korkeapainepumppu 2503071 edulliseen hintaan
    HITACHI | 2503071
    228,86 € -25% OVH: 305,00 € Säästä: 25%
  • Korkeapainepumppu
    HITACHI Korkeapainepumppu 133063 edulliseen hintaan
    HITACHI | 133063
    236,91 € -26% OVH: 316,00 € Säästä: 26%
  • Säätöventtiili, poltto...
    BOSCH Säätöventtiili, polttoainemäärä (Common-Rail) 0 928 400 687 edulliseen hintaan
    BOSCH | 0 928 400 687
    123,55 € -26% OVH: 165,00 € Säästä: 26%
  • Säätöventtiili, poltto...
    BOSCH Säätöventtiili, polttoainemäärä (Common-Rail) 0 928 400 487 edulliseen hintaan
    BOSCH | 0 928 400 487
    88,87 € -26% OVH: 119,00 € Säästä: 26%
  • Mäntä, korkeapainepumppu
    INA Mäntä, korkeapainepumppu 711 0244 10 edulliseen hintaan
    INA | 711 0244 10
    25,31 € -26% OVH: 34,00 € Säästä: 26%
  • Mäntä, korkeapainepumppu
    INA Mäntä, korkeapainepumppu 711 0308 10 edulliseen hintaan
    INA | 711 0308 10
    16,10 € -27% OVH: 22,00 € Säästä: 27%
  • Mäntä, korkeapainepumppu
    INA Mäntä, korkeapainepumppu 711 0245 10 edulliseen hintaan
    INA | 711 0245 10
    25,50 € -25% OVH: 34,00 € Säästä: 25%
  • Mäntä, korkeapainepumppu
    ET ENGINETEAM Mäntä, korkeapainepumppu ED0032 edulliseen hintaan
    ET ENGINETEAM | ED0032
    16,15 € -27% OVH: 22,00 € Säästä: 27%