Ohjaustehostimen pumppu autoosi

Ohjaustehostin Top auto merkit
- BMW 3-sarja Ohjaustehostimen pumppu
- VW GOLF Ohjaustehostimen pumppu
- BMW 5-sarja Ohjaustehostin
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Ohjaustehostimen pumppu
- AUDI A4 Ohjaustehostimen pumppu
- VOLVO V70 Ohjaustehostin
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Ohjaustehostimen pumppu
- TOYOTA AVENSIS Ohjaustehostimen pumppu
- TOYOTA COROLLA Ohjaustehostin
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Ohjaustehostimen pumppu
- FORD FOCUS Ohjaustehostimen pumppu
- OPEL ASTRA Ohjaustehostin
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Ohjaustehostimen pumppu
- NISSAN QASHQAI Ohjaustehostimen pumppu
- HONDA CR-V Ohjaustehostin
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Ohjaus
Ohjaustehostimen pumppu viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Moottoriajoneuvoissa käytetään erilaisia apuohjausjärjestelmiä kuljettajan ohjausvoiman vahvistamiseksi. Näin vähennetään ohjauspyörän voimia henkilöauton seisontatilassa, ajoneuvoja siirreltäessä sekä vähäisessä nopeudessa esimerkiksi pysäköitäessä.
On mahdollista erottaa neljä erilaista järjestelmää:
Ohjaustehostimen hydraulijärjestelmissä servopumppu saa aikaan tarvittavat tilavuusvirran ja paineen. Moottorin kampiakseli käyttää sitä suoraan moniura- tai kiilahihnan välityksellä ja se on siten integroitu apuohjaukseen. Heti kun polttomoottori käynnistyy, myös servopumppu alkaa toimia ja toimittaa hydrauliöljyn eteenpäin ohjausvaihteistoon. Jos ohjauspyörää ei käytetä ollenkaan tai ainoastaan vähän kuten suoraan ajettaessa, valuu servoöljy paluujohdon kautta takaisin säiliöön.
Käyttöpaine on yleensä 95–125 baaria (erityistapauksissa jopa 140 baaria). Kierrostilavuus on 11–15 cm³ joka kierroksella ja on riippuvainen moottorin kierrosluvusta. Pumppujärjestelmissä siipipumppu on lyönyt itsensä läpi, koska se on edullisempi verrattuna moniin muihin järjestelmiin. Servopumppuina on mahdollista käyttää myös hammasratas-, radiaalimäntä- ja mäntäpumppuja.
Radiaalimäntäpumppuja käytetään niiden suurten valmistuskustannusten vuoksi vain tasokkaammissa ajoneuvoluokissa. Jos on huolehdittava kahdesta erillisestä hydraulikierrosta, käytetään usein myös tandempumppujärjestelmiä. Esimerkiksi siipipumppu ohjauksen servopumppuna voidaan yhdistää horjunnanestojärjestelmän mäntäpumppuun. Autoonne sopivan servopumpun löydätte verkkokaupastamme. Myös soveltuvan servoöljyn (servonesteen) ja kaikki muut ohjaukseen liittyvät varaosat, kuten moniura- ja kiilahihnat, voitte tilata meiltä.
On mahdollista erottaa neljä erilaista järjestelmää:
- 1. Hammaskisko – nesteohjaus
2. Sähköhydraulinen ohjaustehostin (servotronic)
3. Sähköinen ohjaustehostin (servolectric)
4. Päällekkäisohjaus
Ohjaustehostimen hydraulijärjestelmissä servopumppu saa aikaan tarvittavat tilavuusvirran ja paineen. Moottorin kampiakseli käyttää sitä suoraan moniura- tai kiilahihnan välityksellä ja se on siten integroitu apuohjaukseen. Heti kun polttomoottori käynnistyy, myös servopumppu alkaa toimia ja toimittaa hydrauliöljyn eteenpäin ohjausvaihteistoon. Jos ohjauspyörää ei käytetä ollenkaan tai ainoastaan vähän kuten suoraan ajettaessa, valuu servoöljy paluujohdon kautta takaisin säiliöön.
Käyttöpaine on yleensä 95–125 baaria (erityistapauksissa jopa 140 baaria). Kierrostilavuus on 11–15 cm³ joka kierroksella ja on riippuvainen moottorin kierrosluvusta. Pumppujärjestelmissä siipipumppu on lyönyt itsensä läpi, koska se on edullisempi verrattuna moniin muihin järjestelmiin. Servopumppuina on mahdollista käyttää myös hammasratas-, radiaalimäntä- ja mäntäpumppuja.
Radiaalimäntäpumppuja käytetään niiden suurten valmistuskustannusten vuoksi vain tasokkaammissa ajoneuvoluokissa. Jos on huolehdittava kahdesta erillisestä hydraulikierrosta, käytetään usein myös tandempumppujärjestelmiä. Esimerkiksi siipipumppu ohjauksen servopumppuna voidaan yhdistää horjunnanestojärjestelmän mäntäpumppuun. Autoonne sopivan servopumpun löydätte verkkokaupastamme. Myös soveltuvan servoöljyn (servonesteen) ja kaikki muut ohjaukseen liittyvät varaosat, kuten moniura- ja kiilahihnat, voitte tilata meiltä.
Tuote-ehdotuksia: