00#
44-5473

Etupakoputki autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Etupakoputki - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Etupakoputki markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • MAPCO Etupakoputki kokemuksia
  • JP GROUP Etupakoputki kokemuksia
  • HELLA Etupakoputki kokemuksia
  • BLUE PRINT Etupakoputki kokemuksia
  • BOSAL Etupakoputki kokemuksia
  • WALKER Etupakoputki kokemuksia
  • VEGAZ Etupakoputki kokemuksia
  • ERNST Etupakoputki kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä ASMET Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä EBERSPÄCHER Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä QUINTON HAZELL Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MTS Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä IMASAF Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä Faurecia Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä POLMO Etupakoputki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä Oyodo Etupakoputki
  • DINEX
  • SIGAM
  • ASSO
  • DT Spare Parts

Etupakoputki viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Hiljaista ajoa etuvaimentimen avulla

Etuvaimennin pakoputkiston osa. Sitä kutsutaan joskus myös esivaimentimeksi tai keskivaimentimeksi. Se sijaitsee pakoputkiston keskiputkessa ja vaimentaa moottorin ääntä. Yhdessä perävaimentimen kanssa moottorin ääni hiljennetään erittäin hiljaiselle tasolle. Tämä tekee vaimentimesta erityisen hyödyllisen teknisesti kovaäänisille moottoreille. Suuren sylinterikapasiteetin, tehokkaan moottorin tai dieselvoimansiirron autoissa on erittäin usein keskivaimennin.

Pakoputkiston vaimentimen toiminto

Pakoputkiston vaimennin toimii sijainnistaan riippumatta aina samalla periaatteella: se koostuu suljetusta laatikosta, johon pakoputki johtaa. Samasta laatikosta tulee putki ulos sivuttain. Pakokaasu kulkee ilmavirran mukana. Ääni taas voimistuu pyöreästi. Laatikkoon ilman sisäänottoaukon kautta kulkeva ääni tulee vain osittain ulos ulostuloputkesta. Jäljelle jäänyt ääni muunnetaan värinäksi, minkä vuoksi vaimennin värähtelee hieman.

Kallis kestävä ratkaisu vs. edullinen varaosa

Pakoputkistojen tapauksessa tarkastajilla ja valmistajilla on edessään päätös: pääsääntöisesti nämä osat voidaan rakentaa siten, että ne kestävät koko auton käyttöiän ajan. Tätä varten koko järjestelmä tulee rakentaa ruostumattomasta teräksestä, jonka paksuus on vähintään 0,5 mm. Näin on usein erityisen korkeatasoisissa ajoneuvoissa, kuten huippu-urheiluautoissa. Tavallisissa massatuotetuissa perheautoissa ruostumattomasta teräksestä valmistetut pakoputkistot ovat aivan liian kalliita.
Toisaalta, pakoputkistot joutuvat kestämään runsaasti rasitusta: jatkuvia kuuma-kylmäsyklejä, aggressiivisia kaasuja, kondensoituvaa kosteutta ja polttojäämien ja kosteuden happosekoitukset, jotka kaikki vaikuttavat pakoputkiston putkiin merkittävästi. Lisäksi ne altistuvat ulkoisille vaikutteille, kuten tiesuolalle talvisin. Korkeat lämpötilat liuottavat vaiheittain metalliosien tiivisteitä. Pakoputkistossa on ohut sinkkikerros. Lisäruostesuoja ei ole mahdollista. Pakoputkiston syöpymistä ei täten voida estää. Tästä syystä valmistajat yrittävät pitää nämä osat mahdollisimman edullisina.

Etuvaimentimen käyttöikä

Etuvaimentimen käyttöikä on yhtä pitkä kuin koko pakoputkiston. Imusarjaa ja alaputkea mukaan lukematta kaikissa vaimentimissa ja putkissa on suhteellisen ohuet seinämät. Riippuen siitä, kuinka monta kylmää talvea auto on joutunut kestämään, käyttöikä on saattanut tulla päätökseen 3–5 vuoden kuluttua. Viallinen etuvaimennin ilmaisee itsestään selvästi: moottorin ääni voimistuu jatkuvasti, mikä on merkki siitä, että vaimentimessa on vuoto.

Vaimentimen korjaaminen?

Voit aina yrittää paikata keskivaimentimen reiät hitsaamalla. Tämä on kuitenkin pääsääntöisesti rahan tuhlaamista. Syöpynyt vaimennin tulee vaihtaa uuteen. Koska sää vaikuttaa kaikkiin vaimentimiin samalla tavalla, perävaimennin ei ole yhtään sen paremmassa kunnossa. Koska joustava osa on kaikista pakoputkiston osista edullisin, tämän osan vaihto samalla on kannattavaa.

Ei-kriittinen komponentti

Jos on joku osa, jonka laadussa voidaan hieman tinkiä, se on pakoputkiston vaimennin. Jos auto on MOT-vaiheessaan, korealaatuisen pakoputken asentamisessa ei ole järkeä. Erot edullisten ja OEM-laatuisten ratkaisujen välillä eivät ole kovin suuria vaimentimien tapauksessa. Hinnat vaihtelevat pääasiassa auton tyypin mukaan: edullinen etuvaimennin Renault Traficiin maksaa 28 euroa. G-sarjan Mercedekseen korkealaatuinen osa voi maksaa jopa 160 euroa.

OEM-laatua ilman kompromisseja

Tarjoamme uusista autoista löytyviä autonosia. OEM-laatuisilla autonosilla pystymme tarjoamaan sinulle tarvittavaa toimintavarmuutta, joka varmistaa sen, että autosi käyttö on turvallista. Valikoimastamme löytyvät etuvaimentimet takaavat sen, että voit rauhallisin mielin mennä MOT-tarkistukseen ja että ajaminen on hiljaista. Ehjällä pakoputkistolla ajaminen on mukavaa. Tämä pätee erityisesti pidempiin matkoihin: ärsyttävän hurinan sijaan kuulet vain huminan, jonka valmistajat ovat tarkoittaneet autostasi kuuluvan.


Tuote-ehdotuksia:
Etuäänenvaimentaja
Etuäänenvaimentaja BOSAL 281-299
  • Lisäksi tarvittavat tuotteet ks. tarvikeluettelo
  • Tila:  Täysin
281-299 BOSAL Etuäänenvaimentaja auton hinta
BOSAL | 281-299
168,41 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etupakoputki POLMO 04.143
04.143 POLMO Etupakoputki auton hinta
POLMO | 04.143
88,88 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etuäänenvaimentaja MTS 01.52200
  • Paino [kg]: 5,75
  • Pituus (mm): 930
  • Ajoneuvon varustelusarja/-malli: 00000000000000003058, 00000000000000002999
  • Tila:  Täysin
01.52200 MTS Etuäänenvaimentaja auton hinta
MTS | 01.52200
57,17 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etupakoputki ERNST 284011
  • Lisäksi tarvittavat tuotteet ks. tarvikeluettelo
  • Tila:  Täysin
284011 ERNST Etupakoputki auton hinta
ERNST | 284011
248,80 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etuäänenvaimentaja ERNST 012287
  • Lisäksi tarvittavat tuotteet ks. tarvikeluettelo
  • Pituus (mm): 1180
  • Tila:  Täysin
012287 ERNST Etuäänenvaimentaja auton hinta
ERNST | 012287
210,54 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etupakoputki WALKER 23718
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman asennusosia
  • Pituus (mm): 1300
  • Paino [kg]: 5,120
  • Tunnuskirjain: 64
  • täytetty
  • Tila:  Täysin
23718 WALKER Etupakoputki auton hinta
WALKER | 23718
123,32 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etuäänenvaimentaja POLMO 19.194
19.194 POLMO Etuäänenvaimentaja auton hinta
POLMO | 19.194
75,92 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etupakoputki MTS 01.30047
  • Paino [kg]: 3,85
  • Pituus (mm): 930
  • Ajoneuvon varustelusarja/-malli: 00000000000000001557, 00000000000000001551
  • Tila:  Täysin
01.30047 MTS Etupakoputki auton hinta
MTS | 01.30047
55,69 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etuäänenvaimentaja VEGAZ MIS-251
MIS-251 VEGAZ Etuäänenvaimentaja auton hinta
VEGAZ | MIS-251
138,83 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etupakoputki ERNST 140478
  • Lisäksi tarvittavat tuotteet ks. tarvikeluettelo
  • Tila:  Täysin
140478 ERNST Etupakoputki auton hinta
ERNST | 140478
173,90 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etuäänenvaimentaja MTS 01.33970
  • Paino [kg]: 3,47
  • Pituus (mm): 333
  • Ajoneuvon varustelusarja/-malli: 00000000000000001639, 00000000000000001631
  • Tila:  Täysin
01.33970 MTS Etuäänenvaimentaja auton hinta
MTS | 01.33970
57,66 €
Tila:  Täysin
Etuäänenvaimentaja
Etupakoputki POLMO 30.435
  • Ajoneuvon varustelusarja/-malli: (B) AKK
  • TECDOC-moottorinumero: 10609, 12513, 13891, 15613, 4017, 5533, 9519, 9688
  • Moottorinumero: AER, AER, ALL (C) ALD, AEX, AKV, APQ, AEX, ANX, AKV, ALL
  • Ajoneuvotyyppi: 6E1, 6H, 6N1, 6N1-6N2
  • Asennuspuoli: Edessä
  • Katalysaattorimalli: Katalysaattoriautoihin
  • Pakokaasunormi: Euro 2
  • Pituus (mm): 1250
  • Paino [kg]: 4,300
  • Tunnuskirjain: 94
  • Tila:  Täysin
30.435 POLMO Etupakoputki auton hinta
POLMO | 30.435
99,48 €
Tila:  Täysin