Kytkinpaketti autoosi

Kytkinsarja Top auto merkit
- BMW 3-sarja Kytkinpaketti
- VW GOLF Kytkinpaketti
- BMW 5-sarja Kytkinsarja
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Kytkinpaketti
- AUDI A4 Kytkinpaketti
- VOLVO V70 Kytkinsarja
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Kytkinpaketti
- TOYOTA AVENSIS Kytkinpaketti
- TOYOTA COROLLA Kytkinsarja
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Kytkinpaketti
- FORD FOCUS Kytkinpaketti
- OPEL ASTRA Kytkinsarja
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Kytkinpaketti
- NISSAN QASHQAI Kytkinpaketti
- HONDA CR-V Kytkinsarja
- FORD TRANSIT
Kytkinpaketti viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Uusi kytkin, hyvä auto
Kytkimen vaihtaminen on monimutkainen korjaus. Se parantaa autoa huomattavasti ja ajamisesta tulee taas miellyttävä kokemus. Lisäksi kytkimen vaihtaminen lisää huomattavasti auton arvoa.
Mikään ei toimi ilman kytkintä
Kytkin siirtää moottorin tehoa vaihteistoon. Jos tämä välitys on heikentynyt, auto ei enää kulje kunnolla. Vaikka moottori tuottaa korkeita kierroksia, se liikkuu vain hitaasti ja lopulta ei lainkaan. Viallinen kytkin tekee ennemmin tai myöhemmin autosta kokonaan toimintakyvyttömän. Ehjä kytkin palauttaa käyttökunnon. Älä koskaan säästä kytkimen vaihdossa ja vaihda samalla kaikki kytkimeen liittyvät osat.
Vaihda aina koko kytkimen sarja
Kytkin on levy jossa on pinnoite. Nämä pinnoitteet kuluvat vähitellen, kunnes ne ovat kokonaan pois kuluneet. Kytkin ei enää irrottaa kunnolla ja auto kulkee hitaasti tai ei ollenkaan. Kytkimen sarja koostuu useammista osista kuin pelkästään kuluvista osista, kuten:
- vauhtipyörästä
- kytkin levystä
- painelaakereista
- kytkimen painelevystä
- ruuveista
Tämä laitteisto kuluu suhteellisen tasaisesti. Kytkinlevy kuluu yleensä ensin, ja pian painelaakerit saavuttavat loppunsa. Yksi komponentti seuraa muita. Siksi on erittäin suositeltavaa vaihtaa kaikki kytkimen osat. Muuten on vaara, että joudut purkamaan hiljattain korjatun kytkimen uudelleen.
Kytkimen omatoiminen korjaus
Vanhoissa autoissa on se etu, että voit korjailla niitä sydämesi kyllyydestä. Jos korjaus yritys menee pieleen, voit hylätä auton ja korvata sen toisella halvalla autolla. Ennen kytkimen vaihtamista kannattaa olla kerännyt jonkin verran kokemusta. Pääasiallisesti se ei ole kovin vaikeaa, vaikka autoa täytyy purkaa huomattavassa määrin. Kokemattomat tee-se-itse miehet sotkeutuvat helposti tässä projektissa. Harjoitus ja kokemus voivat tehdä kenestä tahansa aidon kytkimen vaihdon ammattilaisen.
Pääosin, työvaiheet ovat seuraavat:
- Poista vasen etupyörä
- Kierrä auki raidetanko ja taita jarrulevyt
- Poista käyttöakseli
- Tyhjennä vaihteistoöljy
- Kierrä auki vaihteisto
- Kierrä auki kytkimen kaapeli
- Erota vaihteisto moottorin lohkosta
- Poista vanha kytkinsarja
- Asenna uusi kytkinsarja
- Keskitä kytkinlevy
ja kokoa lopuksi kaikki takaisin.
Kaksi asiaa on syytä pitää mielessä: turvallisuus ja kulutusosat.
Turvallisuus ennen kaikkea
Kytkimen vaihtoa varten auto on nostettava ylös. Keskimääräinen tunkki ei riitä. Paras vaihtoehto on autonostin. Ainakin tulisi käyttää vakaita tunkin tukia, jotta auton alla voi työskennellä turvallisesti. Sinun ei koskaan tulisi vaihtaa kytkintä itseksesi. Avustaja helpottaa työtä huomattavasti ja voi antaa apua hätätilanteissa.
Kun kaikki on purettu
Kytkimen sarjan vaihtamisella on suuri vaikutus auton mekanismeihin. Monet osat on kierrettävä irti ja purettava. Se on erinomainen tilaisuus vaihtaa kaikki epäilyttävät osat. Raidetangot, pallonivelet, kumipuskurit, akselin suojat - luettelo poistettavista osista on yksinkertaisesti liian pitkä. Siksi on hyödyllistä katsoa auton alle viikko etukäteen. Alustavan tarkastuksen perusteella tiedät, mitkä osat on vaihdettava. Tämä säästää sinut siltä häiriöltä, että asennat takaisin melkein loppuun kuluneen osan tai että työt täytyy keskeyttää.
Hinta vaihtelee huomattavasti kytkin sarjoissa
Jos etsit uutta kytkin sarjaa tulet hämmästymään: hintaerot ovat todella merkittäviä. Suosittelemme aina valitsemaan laadukkaat merkkituotteet. Vaikka uusi kytkin sarja voi maksaa yli 200 euroa, autosi on siitä kiitollinen. Lisäksi nykyaikainen kaksimassavauhtipyörä aiheuttaa huomattavia hintaeroja kytkin sarjojen välillä. Kaksimassavauhtipyörän odotettavissa oleva käyttöikä on n. 160,000 km. Silti ei ole mitään järkeä vaihtaa kytkin sarjaa 120,000 kilometrin kohdalla ja käyttää vanhaa kaksimassavauhtipyörää. Auton arvonnousu kompensoi joka tapauksessa lisäkustannuksia.