Vauhtipyörä autoosi

Kaksoismassavauhtipyörä Top auto merkit
- BMW 3-sarja Vauhtipyörä
- VW GOLF Vauhtipyörä
- BMW 5-sarja Kaksoismassavauhtipyörä
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Vauhtipyörä
- AUDI A4 Vauhtipyörä
- VOLVO V70 Kaksoismassavauhtipyörä
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Vauhtipyörä
- TOYOTA AVENSIS Vauhtipyörä
- TOYOTA COROLLA Kaksoismassavauhtipyörä
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Vauhtipyörä
- FORD FOCUS Vauhtipyörä
- OPEL ASTRA Kaksoismassavauhtipyörä
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Vauhtipyörä
- NISSAN QASHQAI Vauhtipyörä
- HONDA CR-V Kaksoismassavauhtipyörä
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Kytkin
Vauhtipyörä viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Polttomoottorin vieressä sijaitseva vetopyörä säästää osan työtahdin liike-energiaa ja luovuttaa sen toisilla tahdeilla jälleen moottorille. Tämän takaisinpalautetun energian avulla syrjäytetään työjakson ja kierroslukuvaihtelun, ja erityisesti joutokäynnin, tyhjät tahdit. Vetopyörän inertian kautta esiintyy vähemmän epäsäännönmukaisuuksia pyörinnässä ja moottorin liike muuttuu rauhallisemmaksi, mikä säästää rakenneosia. Vetopyörän reunan ulkopuolelle on useimmissa tapauksissa ruuvattu tai kutistettu hammaskehä, johon starttimoottorin ratas pureutuu käynnistettäessä moottori. Moottorin kiertomomentti siirtyy kampiakseliin suoraan kiinnitetyn vetopyörän ja kytkimen kautta vaihteistoon.
Vetopyörä koostuu valuraudasta tai teräksestä ja yleensä se tasapainotetaan dynaamisesti yhdessä kampiakselin kanssa, jotta korkeilla kierrosluvuilla ei aiheudu epätasapainoa. Vetopyörän merkitys vähenee sylinterin määrän lisääntyessä. Yksisylinterisessä moottoripyörän moottorissa sitä vastoin vetopyörällä on hyvin suuri merkitys. Yleensä ottaen ilman vetopyörää kampiakseli toimisi hyvin levottomasti ja laakereihin kohdistuisi liiallinen kuormitus.
Normaalisti vetopyörää ei tarvitse vaihtaa. Onnettomuustapauksissa, esimerkiksi kytkimen murtuessa, myös vetopyörä usein vahingoittuu. Vahingoittumisen tunnistaa siitä, että moottori käy levottomasti myös joutokäynnillä. Vetopyöriä on saatavissa erillisinä varaosina, mutta myös täydellisinä rakennussarjoina yhdessä kytkimen kanssa Topersatzteile.de verkkokaupasta. Vetopyörän vaihto on vaativa operaatio, koska se vaatii erityistyökaluja ja edellyttää vaihdelaatikon purkamista nostolavalla. Se tulee jättää ammattilaisten tehtäväksi. Auton- ja varaosia, kuten vetopyörän tai kokonaissetin kytkimen kanssa sekä lisäinformaatiota, saat verkkokaupastamme.
Vetopyörä koostuu valuraudasta tai teräksestä ja yleensä se tasapainotetaan dynaamisesti yhdessä kampiakselin kanssa, jotta korkeilla kierrosluvuilla ei aiheudu epätasapainoa. Vetopyörän merkitys vähenee sylinterin määrän lisääntyessä. Yksisylinterisessä moottoripyörän moottorissa sitä vastoin vetopyörällä on hyvin suuri merkitys. Yleensä ottaen ilman vetopyörää kampiakseli toimisi hyvin levottomasti ja laakereihin kohdistuisi liiallinen kuormitus.
Normaalisti vetopyörää ei tarvitse vaihtaa. Onnettomuustapauksissa, esimerkiksi kytkimen murtuessa, myös vetopyörä usein vahingoittuu. Vahingoittumisen tunnistaa siitä, että moottori käy levottomasti myös joutokäynnillä. Vetopyöriä on saatavissa erillisinä varaosina, mutta myös täydellisinä rakennussarjoina yhdessä kytkimen kanssa Topersatzteile.de verkkokaupasta. Vetopyörän vaihto on vaativa operaatio, koska se vaatii erityistyökaluja ja edellyttää vaihdelaatikon purkamista nostolavalla. Se tulee jättää ammattilaisten tehtäväksi. Auton- ja varaosia, kuten vetopyörän tai kokonaissetin kytkimen kanssa sekä lisäinformaatiota, saat verkkokaupastamme.
Tuote-ehdotuksia: