Kytkimen työsylinteri autoosi

Työsylinteri Top auto merkit
- BMW 3-sarja Kytkimen työsylinteri
- VW GOLF Kytkimen työsylinteri
- BMW 5-sarja Työsylinteri
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Kytkimen työsylinteri
- AUDI A4 Kytkimen työsylinteri
- VOLVO V70 Työsylinteri
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Kytkimen työsylinteri
- TOYOTA AVENSIS Kytkimen työsylinteri
- TOYOTA COROLLA Työsylinteri
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Kytkimen työsylinteri
- FORD FOCUS Kytkimen työsylinteri
- OPEL ASTRA Työsylinteri
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Kytkimen työsylinteri
- NISSAN QASHQAI Kytkimen työsylinteri
- HONDA CR-V Työsylinteri
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Kytkin
Kytkimen työsylinteri viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Työsylinteri kuuluu moottoriajoneuvoissa kytkinjärjestelmään ja on kiinni moottoritilan kotelossa. Jos ajoneuvon kytkinpoljinta käytetään, mekaaninen liike muuntuu pääsylinterissä hydrauliseksi paineeksi ja siirtyy johtoa pitkin työsylinteriin, joka puolestaan palauttaa paine-energian liike-energiaksi. Tämän liikkeen avulla toimii kytkimen laukaisin moottorin ja vaihteiston välillä.
Hydraulikytkimen toimintajärjestelmä toimii seuraavan fysikaalisen periaatteen mukaan: kuorma x kuormitusvarsi = voima x voimavarsi – tämä tarkoittaa, että työsylinteri muuntaa pääsylinterin pitkällä matkalla ja pienellä mäntätilavuudella aikaansaaman paineen suuren mäntätilavuuden ja lyhyen matkan kautta suuremmaksi voimaksi. Tämä voima on tarpeen, jotta laukaisin kytkisi työntötangon kautta painelevyn pois.
Työsylinteri koostuu kotelosta, poistoilmaventtiilistä, männästä ja sen kumisuojasta ja työntötangosta. Viimemainittu on sidoksissa laukaisimeen. Männän kumisuoja on uritettua romurengasta. Työsylinterin painetilaan on integroitu esikuormitusjousi, joka irtikytkennän tilassa syöttää esijännitettä männälle. Tämän jännitteen kautta kytkinakselin laakeri on kytkimen sisällä yhteydessä kalvojousen läppään ja tasoittaa liikkumisvaraa kitkalevyn ja kytkentäpainelevyn välillä. Työsylinteri voi myös useissa ajoneuvomalleissa olla yhdistetty hydraulisen laukaisimen kanssa yhdeksi rakennekokonaisuudeksi. Tämä on kiinnitetty kytkinkotelon sisälle eikä ole saavutettavissa ulkopuolelta.
Koska kytkin on jatkuvasti toiminnassa käynnistyksen ja vaihteiden vaihdon yhteydessä, on työsylinteri samalla tavalla kuin pääsylinteri usein käytetty komponentti ja siihen voi tulla vuotoja. Teoriassa männän suojakumit olisi mahdollista vaihtaa, mutta todellisuudessa osoittautuu edullisemmaksi vaihtaa koko työsylinteri. Ammattihenkilöstön täytyy tehdä vaihto, koska hydraulikytkinjärjestelmä täytyy sen jälkeen tuulettaa.
Hydraulikytkimen toimintajärjestelmä toimii seuraavan fysikaalisen periaatteen mukaan: kuorma x kuormitusvarsi = voima x voimavarsi – tämä tarkoittaa, että työsylinteri muuntaa pääsylinterin pitkällä matkalla ja pienellä mäntätilavuudella aikaansaaman paineen suuren mäntätilavuuden ja lyhyen matkan kautta suuremmaksi voimaksi. Tämä voima on tarpeen, jotta laukaisin kytkisi työntötangon kautta painelevyn pois.
Työsylinteri koostuu kotelosta, poistoilmaventtiilistä, männästä ja sen kumisuojasta ja työntötangosta. Viimemainittu on sidoksissa laukaisimeen. Männän kumisuoja on uritettua romurengasta. Työsylinterin painetilaan on integroitu esikuormitusjousi, joka irtikytkennän tilassa syöttää esijännitettä männälle. Tämän jännitteen kautta kytkinakselin laakeri on kytkimen sisällä yhteydessä kalvojousen läppään ja tasoittaa liikkumisvaraa kitkalevyn ja kytkentäpainelevyn välillä. Työsylinteri voi myös useissa ajoneuvomalleissa olla yhdistetty hydraulisen laukaisimen kanssa yhdeksi rakennekokonaisuudeksi. Tämä on kiinnitetty kytkinkotelon sisälle eikä ole saavutettavissa ulkopuolelta.
Koska kytkin on jatkuvasti toiminnassa käynnistyksen ja vaihteiden vaihdon yhteydessä, on työsylinteri samalla tavalla kuin pääsylinteri usein käytetty komponentti ja siihen voi tulla vuotoja. Teoriassa männän suojakumit olisi mahdollista vaihtaa, mutta todellisuudessa osoittautuu edullisemmaksi vaihtaa koko työsylinteri. Ammattihenkilöstön täytyy tehdä vaihto, koska hydraulikytkinjärjestelmä täytyy sen jälkeen tuulettaa.
Tuote-ehdotuksia: