Virranjakaja autoosi

Virranjakaja Top auto merkit
- BMW 3-sarja Virranjakaja
- VW GOLF Virranjakaja
- BMW 5-sarja Virranjakaja
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Virranjakaja
- AUDI A4 Virranjakaja
- VOLVO V70 Virranjakaja
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Virranjakaja
- TOYOTA AVENSIS Virranjakaja
- TOYOTA COROLLA Virranjakaja
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Virranjakaja
- FORD FOCUS Virranjakaja
- OPEL ASTRA Virranjakaja
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Virranjakaja
- NISSAN QASHQAI Virranjakaja
- HONDA CR-V Virranjakaja
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Sytytys- / hehkutusjärjestelmä
Virranjakaja viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Nelitahtibensiinimoottoreissa (joita kutsutaan myös ottomoottoreiksi) mäntä liikkuu 1. tahdissa ylhäältä alas ja imee samalla avatusta imuventtilistä sytytysvalmiin bensiini-ilmaseoksen sylinteriin. Kun mäntä on alhaalla ja sylinteritila täynnä, imuventtiili sulkeutuu. Sen jälkeen mäntä liikkuu ylös ja tiivistää suljetussa venttiilissä seoksen. Juuri sillä hetkellä, kun mäntä on korkeimmassa käännepisteessään (jota kutsutaan myös ylemmäksi kuolonkohdaksi) tai vähän sen jälkeen, sytytysjärjestelmän täytyy sytyttää tiivistetty bensiini-ilmaseos palamaan sytytystulppiin kohdistuvan sähköisen suurjännitekipinän välityksellä. Tätä tahtia kutsutaan työtahdiksi, koska mäntä puristuu alaspäin ja siirtää tuotetun voiman kampiakseliin. Kun mäntä saavuttaa alemman käännepisteen, poistoventtiili avautuu ja mäntä työntää ylöspäin suuntautuvalla liikkeellään palaneet pakokaasut poistoventtiilin kautta pakokaasujärjestelmään. Sen jälkeen prosessi alkaa uudelleen alusta imutahdilla.
Henkilöautoissa käytetyissä moottoreissa, joissa on useampia sylintereitä, kaikki sylinterit eivät syty samaan aikaan, vaan niitä käytetään sytytysjärjestyksestä (esimerkiksi 1-4-3-2) riippuen eri tavalla. Tämä on tarpeellista moottorin tasaisemman käynnin saavuttamiseksi. Virranjakaja huolehtii sytytysjärjestelmän ohjaamisesta ja se on kiinteästi määrätty jokaisessa moottorissa. Virranjakajaa liikuttaa moottorin akseli, ja se siirtää sytytyspuolan tuottaman suurjännitteen aina sytytettävään sylinteriin.
Virranjakaja koostuu jakajasta, roottorivarresta, koskettimista, suurjännitejohdosta sytytystulppiin, ja sytytystulppapistokkeeseen sekä suojapeitteestä, joka estää veden tunkeutumista virranjakajaan. Viallisessa virranjakajassa voi usein olla kyse siitä, että vain roottori on vahingoittunut. Asia on mahdollista tarkistaa korjaamossa. Jos tarvitsette virranjakajan tai roottorin, voitte hankkia sellaisen henkilöautoonne meiltä. Vaihdon yhteydessä tulisi uusia myös sytytystulpat. Voitte tilata nämä samassa yhteydessä.
Henkilöautoissa käytetyissä moottoreissa, joissa on useampia sylintereitä, kaikki sylinterit eivät syty samaan aikaan, vaan niitä käytetään sytytysjärjestyksestä (esimerkiksi 1-4-3-2) riippuen eri tavalla. Tämä on tarpeellista moottorin tasaisemman käynnin saavuttamiseksi. Virranjakaja huolehtii sytytysjärjestelmän ohjaamisesta ja se on kiinteästi määrätty jokaisessa moottorissa. Virranjakajaa liikuttaa moottorin akseli, ja se siirtää sytytyspuolan tuottaman suurjännitteen aina sytytettävään sylinteriin.
Virranjakaja koostuu jakajasta, roottorivarresta, koskettimista, suurjännitejohdosta sytytystulppiin, ja sytytystulppapistokkeeseen sekä suojapeitteestä, joka estää veden tunkeutumista virranjakajaan. Viallisessa virranjakajassa voi usein olla kyse siitä, että vain roottori on vahingoittunut. Asia on mahdollista tarkistaa korjaamossa. Jos tarvitsette virranjakajan tai roottorin, voitte hankkia sellaisen henkilöautoonne meiltä. Vaihdon yhteydessä tulisi uusia myös sytytystulpat. Voitte tilata nämä samassa yhteydessä.
Tuote-ehdotuksia: