Virranjakajan kansi autoosi

Virranjakajan kansi Top auto merkit
- BMW 3-sarja Virranjakajan kansi
- VW GOLF Virranjakajan kansi
- BMW 5-sarja Virranjakajan kansi
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Virranjakajan kansi
- AUDI A4 Virranjakajan kansi
- VOLVO V70 Virranjakajan kansi
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Virranjakajan kansi
- TOYOTA AVENSIS Virranjakajan kansi
- TOYOTA COROLLA Virranjakajan kansi
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Virranjakajan kansi
- FORD FOCUS Virranjakajan kansi
- OPEL ASTRA Virranjakajan kansi
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Virranjakajan kansi
- NISSAN QASHQAI Virranjakajan kansi
- HONDA CR-V Virranjakajan kansi
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Sytytys- / hehkutusjärjestelmä
Virranjakajan kansi viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Pitkäikäinen sytytyksen apuväline
Virranjakajan kansi on komponentti, jota on käytetty autojen valmistuksen aloittamisesta lähtien. Sen tarkoitus on suojata sytytys kontaktin herkkää mekanismia ja siirtää sytytysjännite sytytyskaapeliin. Sen design on pysynyt samana jo vuosikymmenten ajan.
Missä virranjakajan kansi sijaitsee?
Virranjakajan kansi on helppo löytää. Seuraa vain moottorista lähteviä sytytyskaapeleita. Ne kaikki johtavat yhteen kohtaan. Tämä on virranjakajan kansi. Kolme, neljä, viisi, kuusi tai kahdeksan moottorin sytytystulpasta tai sylinteristä lähtevää kaapelia on aseteltu virranjakajan kanteen kehään. Keskellä on kaapeli, joka tulee sytytyskäämistä. Tästä korkeasti muunnettu jännite tulee ja siirtyy virranjakajan kautta sen alla olevaan katkaisijaan hiilikontaktin kautta. Täällä jännite palautetaan takaisin virranjakajaan juuri oikealla hetkellä, jolloin syntyy kipinä. Kipinä nostaa virranjakajan kannen alla olevia kontakteja sytytyskaapelissa ja jännite siirtyy sytytystulppaan. Virranjakaja pyörii synkronoidusti sylinterin sytytyksen kanssa, jolloin moottori käynnistyy.
Virranjakajan kansi on kuluva osa
Virranjakajan kansi on valmistettu eristävästä muovista. Se sijaitsee lähellä moottoria. Korkeat lämpötilat, jatkuva tärinä ja öljylle tai bensiinihöyryille altistuminen kuluttavat ajan myötä kannen materiaalia. Muovi saattaa haljeta tai heikentyä ajan myötä, jolloin sytytysjärjestelmään pääsee kosteutta. Ennen kuin näin tapahtuu, virranjakajan kansi on luultavasti vaihdon tarpeessa muista syistä: Sen heikkous on sen pohjassa olevat sytytys kontaktit. Kun kipinä siirtyy, pieni määrä pintamateriaalia kuluu pois. Ajan myötä tämä prosessi jättää jälkeensä yhä paksumman oksidikerroksen, mikä johtaa yhä huonompaan ja huonompaan sytytysjännitteen johtamiseen. Väliaikainen ratkaisu tähän on puhdistaa kontaktit raaputtamalla kerrostumat irti ruuvimeisselillä. Tämä kuitenkin kasvattaa kipinäväliä ja sen myötä syöpymistä. Jos virranjakajan kannessa huomataan olevan vikaa, kannattaa korkki vaihtaa.
Yksinkertainen korjaus
Virranjakajan kansi on yksi helpoimmista osista vaihtaa ajoneuvossa. Se on kiinnitetty virranjakajaan kahdella klipsillä, joissa on ruuvit. Tämä kiinnitys saadaan irti yksinkertaisesti, minkä jälkeen sytytyskaapelit voidaan irrottaa. Siinä kaikki, mitä virranjakajan kannen irrottamiseen tarvitaan. Tässä hyviä vinkkejä: Kiinnitä jokainen sytytyskaapeli samaan uuteen virranjakajan kanteen, kun olet irrottanut sen. Tämä varmistaa sen, että sytytysjärjestys pysyy samana.
Edullisia varaosia Autonvaraosatpro
Autonvaraosatpro virranjakajan kannen saa jopa vain 5 euron hintaan. Tällöin sinun ei tarvitse ajella ympäri kyliä huonosti korjatun virranjakajan kannen kanssa. Sytytysjärjestelmä kiittää uudesta virranjakajan kannesta olemalla luotettavampi.
Tuote-ehdotuksia: