00#
52-1618

Iskunvaimentimen tukilaakeri autollesi

Valitse ajoneuvo
Haku
Iskunvaimentimen tukilaakeri - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Iskunvaimentimen tukilaakeri markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • MAPCO Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • VAICO Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • SKF Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • MONROE Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • SACHS Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • TRW Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • TOPRAN Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SWAG Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä METZGER Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä KYB Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä GATES Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Iskunvaimentimen tukilaakeri
  • OPTIMAL
  • BLUE PRINT
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • Magnum Technology

Iskunvaimentimen tukilaakeri viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Ei kitinää kaarteissa: rullalaakeri tukilaakerissa

Tukilaakeri on rakennelma, joka yhdistää jousituksen tukivarren runkoon. Iskunvaimentava varren osa kiinnittyy lokasuojan sisään yksinkertaisella pultilla. Sen kierrejousi painaa metallia vasten. Kaartaminen johtaa siihen, että koko jousi kääntyy. Jottei jousi hierry metallia vasten, tukilaakeriin on asennettu rullalaakeri. Tämä takaa kierrejousen tarvittavan joustoliikkeen sädesuunnassa.

Rulla- vai pallolaakeri?

Rullalaakeri pystyy absorboimaan aaltomaisia, samansuuntaisia voimia. Näin on jousituksen tukivarren kierrejousen tapauksessa. Laakeri estää jousta painamasta metallia vasten. Se myös mahdollistaa jousen kääntymisen. Laakeri koostuu kahdesta laakerikotelosta. Sen keskellä on pallot tai rullat. Laakerin rakenteeseen on lisätty pysyvä voitelu.

Tukilaakerin viat

Kaikkien laakerien tavoin myös tukilaakeri kuluu ajan saatossa. Laakerikoteloiden välinen välys lisääntyy vaiheittain. Tämä aiheuttaa ajon aikana naksutusta, ja se voidaan tuntea ohjausliikkeissä. Pieni vastus kaarteessa ajamisen aikana on merkki tukilaakerin ongelmista. On kuitenkin erittäin epätodennäköistä, että tukilaakeri hajoaa aiemmin kuin iskunvaimennin. Yleisesti ottaen laakerit vaihdetaan yhtä aikaa iskunvaimentimien kanssa. Tämä ehkäisee epämukavia yllätyksiä ajon aikana.

Varren korjauksessa vaaditaan varovaisuutta

Jousituksen tukivarsirakenteen tulee pystyä kestämään korkeaa rasitusta, jotta se toimii optimaalisesti ajon aikana. Täten on erittäin tärkeää, että korjaus suoritetaan oikeilla työkaluilla ja oikeanlaisella tietämyksellä. Jousituksen tukivarren purkamista varten jousi tulee puristaa kasaan. Saatavilla on edullisia ratkaisuja. Nämä työkalut, ns. jousenpuristimet, koostuvat pitkästä uritetusta varresta, jossa on kaksi puristinta. Nämä kiinnitetään jouseen. Kääntämällä vartta puristimet painavat jousen kasaan. On aina tärkeää puristaa jousi kasaan molemmilta puolilta.
Jousen puristaminen väärillä työkaluilla on ehdottomasti kiellettyä: kuormasiteet eivät sovi tähän työhön, ja niiden käyttö tähän on lisäksi erittäin vaarallista! Hallitsematon jousituksen tukivarren jousen katkeaminen voi johtaa vakaviin ja jopa tappaviin loukkaantumisiin!

Laatu maksaa

Tukilaakerin rullalaakeri on jatkuvan rasituksen alaisena. Sen tulee kestää pysyvää tuhansien kilojen painetta ja samalla mahdollistaa kääntöliikkeet. Tyypillinen vaihdon tarve johtuu siitä, että autolla ajetaan epätasaisilla teillä, mikä on erittäin rasittavaa jousitusten laakereille. Täten osan kohdalla ei kannata yrittää säästää rahaa. Jokainen ylimääräinen jousituksen laakereihin sijoitettu euro maksaa itsensä takaisin pidemmällä käyttöiällä. Tukilaakerien käyttöikä riippuu vahvasti ajotyylistä ja alustasta, jolla auto liikkuu. Iskunvaimentimet ja laakerit kuluvat yleensä suhteellisesti, joten samanaikainen vaihto on aina kannattava ratkaisu.

Pelkkä laakerien vaihto?

Pääsääntöisesti tukilaakerien erikseen vaihtamisessa ei ole järkeä. Vaikka se maksaakin hieman enemmän, koko tukivarren rakenne tulee aina vaihtaa uuteen kulumisen seurauksena. Tukilaakerin muovikoteloon saattaa syntyä halkeamia. Kaikkein kallein osa vaihtoa on siihen käytetty aika. Täten kaikkien tyypillisten kuluvien osien vaihtaminen on aina turvallisin ja kestävin tapa palauttaa auton toimintakunto. Jousta lukuun ottamatta tämä koskee kaikkia osia, myös jousen tukivarren akseliin kiinnittäviä pultteja. Osien ikääntyminen voi johtaa hiusmurtumiin, joiden takia varsi saattaa yllättäen hajota. Tämä voidaan estää, jos koko yksikkö vaihdetaan ammattilaisen toimesta.

OEM-laatuisia osia kaupassa

Kaupastamme löydät kaikki tarvitsemasi osat jousitusten korjaamiseen. Tarjoamme OEM-laatuisia osia, jotka takaavat uusien jousitusten laakeriesi olevan maksimaalisen turvallisia.


Tuote-ehdotuksia:
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri KYB SM5752
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri SM5752 halvat alkuperäistä laatua
KYB | SM5752
19,57 €
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri BILSTEIN 12-248940
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Tuotelinja: - B1 Service Parts
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 12-248940 halvat alkuperäistä laatua
BILSTEIN | 12-248940
36,54 €
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri MEYLE 300 313 3601
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Materiaali: Alumiini
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kuulalaakerilla
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • lisätieto: ORIGINAL Quality
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • parittainen vaihto suositeltavaa
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 300 313 3601 halvat alkuperäistä laatua
MEYLE | 300 313 3601
29,40 €
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0124
  • Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
  • Sisäläpimitta [mm]: 26,5
  • Läpimitta [mm]: 96,7
  • Korkeus (mm): 50
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0124 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0124
7,23 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0130
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, Alla
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman kuulalaakeria
  • Sisäläpimitta [mm]: 12
  • Sisäläpimitta 2 [mm]: 18,5
  • Läpimitta [mm]: 112
  • Lukumäärä akselille: 2
  • Korkeus (mm): 55
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0130 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0130
15,03 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0007
  • Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
  • Materiaali: Kumi
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman vierintälaakeria
  • Sisäläpimitta [mm]: 14,2
  • Sisäläpimitta 2 [mm]: 58
  • Läpimitta [mm]: 64,0, 70,5
  • Paksuus [mm]: 50,5
  • Leveys (mm): 132,25
  • Pituus (mm): 137
  • Määrä: 1
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0007 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0007
18,26 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0167
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kuulalaakerilla
  • Sisäläpimitta 2 [mm]: 12.3
  • Läpimitta [mm]: 79, 43.5
  • Korkeus (mm): 119
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0167 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0167
12,94 €
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0095
  • Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
  • Materiaali: Kumi
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman laakeria
  • Sisäläpimitta [mm]: 26,0
  • Läpimitta [mm]: 83,0
  • Paino [kg]: 0,237
  • Paksuus [mm]: 54,0
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0095 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0095
9,39 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri...
Iskunvaimentimen tukilaakeri FEBI BILSTEIN 37897
  • Asennuspuoli: Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kuulalaakerilla
  • Lisätarvike / lisätieto: Asennusmateriaalilla
  • Paino [kg]: 1,106
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 37897 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 37897
35,03 €
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0112
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Vasen, Oikea
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman kuulalaakeria
  • Sisäläpimitta [mm]: 12,5
  • Läpimitta [mm]: 87
  • Korkeus (mm): 30
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0112 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0112
11,66 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri RIDEX 1180S0091
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman kuulalaakeria
  • Sisäläpimitta 2 [mm]: 14,3
  • Läpimitta [mm]: 126
  • Korkeus (mm): 30
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 1180S0091 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 1180S0091
11,76 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jousijalan tukilaakeri
Iskunvaimentimen tukilaakeri SACHS 802 186
  • Asennuspuoli: Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea
  • Lukumäärä akselille: 2
  • OE-numerolle: 1 094 616, 31 33 1 094 616, 31 33 6 752 735, 31 33 6 760 943, 31 33 6 769 582, 31 33 6 770 568, 6 752 735, 6 760 943, 6 769 582, 6 770 568
  • Lisätarvike / lisätieto: integroitu kuulalaakeri
  • Suositellun tarvikkeen tuotenumero: 803 339, 803 340, 803 341, 803 342, 803 343, 803 344, 803 345, 803 346
  • Tila:  Täysin
Iskunvaimentimen tukilaakeri 802 186 halvat alkuperäistä laatua
SACHS | 802 186
29,47 €
Tila:  Täysin