Moniurahihnan kiristin autoosi

Hihnan kiristin Top auto merkit
- BMW 3-sarja Moniurahihnan kiristin
- VW GOLF Moniurahihnan kiristin
- BMW 5-sarja Hihnankiristin
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Moniurahihnan kiristin
- AUDI A4 Moniurahihnan kiristin
- VOLVO V70 Hihnankiristin
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Moniurahihnan kiristin
- TOYOTA AVENSIS Moniurahihnan kiristin
- TOYOTA COROLLA Hihnankiristin
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Moniurahihnan kiristin
- FORD FOCUS Moniurahihnan kiristin
- OPEL ASTRA Hihnankiristin
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Moniurahihnan kiristin
- NISSAN QASHQAI Moniurahihnan kiristin
- HONDA CR-V Hihnankiristin
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Hihnaveto / ketjuveto
Moniurahihnan kiristin viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Hihnavoimansiirtoa käytetään henkilöautojen moottoreissa useissa tarkoituksissa, koska käyttö on lähes huoltovapaata. Hihnavoimansiirto pyörittää usein apuaggregaatteja, mutta useissa tapauksissa myös moottorinohjausta. Järjestelmissä voidaan tehdä ero kitkakäyttöiseen ja lukittuvaan. Lukittuva versio on polttovoimamoottoreissa käytössä vain hammashihnavoimansiirrossa, joka ohjaa venttiilisääntöjä. Siinä nokka-akselia liikutetaan hammashihnan avulla kampiakselin yli. Tämän hammashihnavoimansiirron on täytettävä korkeat tarkkuusvaatimukset. Jos hammashihna kadottaisi jännitteensä käytön aikana ja siirtyisi hammashihnapyörässä yhden hampaan verran, olisi tällä välittömiä vaikutuksia moottorin toimintaan, koska ruiskutuspisteet eivät enää täsmäisi. Väärin toimivalla hammashihnalla on vaikutuksia myös henkilöauton moottorin käynnistyskäyttäytymiseen.
Jos hammashihnan jännitys vähenisi enemmänkin ja hihnapyörässä useat hihnan hampaat siirtyisivät, seurauksena olisi väistämättömästi moottorin vahingoittuminen, koska avonaiset venttiilit löisivät yhteen männänpään kanssa. Tämän tyyppisten vaarojen välttämiseksi on olemassa hihnankiristimiä. Erityisesti hammashihnavoimansiirrossa, jossa hydraulinen kiristin huolehtii tästä tehtävästä ja jännittää hihnaa jatkuvasti, kiristin on erityisen tärkeä.
Myös muissa, kitkakäyttöisissä voimansiirroissa on hihnankiristimiä. Tällöin hihnankiristin koostuu olennaisilta osiltaan kahdesta rakenneosasta, kiristysrullasta ja kiristyselementistä. Kiristyselementti on useimmissa tapauksissa toteutettu vipuna ja kiinnitetty säädettävästi ruuvilla. Pääsääntöisesti hihnankiristin kulkee hihnan ulkosivulla ja painaa tätä sisäänpäin. Kiristysrulla on yleensä laakeroitu kuulalaakerin avulla, ja se täytyy henkilöautojen moottoreissa vaihtaa määrätyin väliajoin.
Lukuun ottamatta latureita, jotka ovat vanhemmissa autoissa vielä kiilahihna-käyttöisiä, on henkilöauton jokaisessa hihnavoimansiirrossa hihnankiristin. Jokaisen kiristinelementin vaihdon yhteydessä tulisi vaihtaa myös vastaava hihna. Tarkempia tietoja autonne kiristysrullan vaihtoajankohdista saatte autonne käyttöoppaasta. Henkilöautonne voimansiirtoon sopivan hihnankiristimen, samoin kuin sellaiset komponentit kuten kiristysrullat ja hydraulikiristimet, voitte hankkia myymälästämme. Lisäksi voitte tilata meiltä tarvitsemanne hihnat.
Jos hammashihnan jännitys vähenisi enemmänkin ja hihnapyörässä useat hihnan hampaat siirtyisivät, seurauksena olisi väistämättömästi moottorin vahingoittuminen, koska avonaiset venttiilit löisivät yhteen männänpään kanssa. Tämän tyyppisten vaarojen välttämiseksi on olemassa hihnankiristimiä. Erityisesti hammashihnavoimansiirrossa, jossa hydraulinen kiristin huolehtii tästä tehtävästä ja jännittää hihnaa jatkuvasti, kiristin on erityisen tärkeä.
Myös muissa, kitkakäyttöisissä voimansiirroissa on hihnankiristimiä. Tällöin hihnankiristin koostuu olennaisilta osiltaan kahdesta rakenneosasta, kiristysrullasta ja kiristyselementistä. Kiristyselementti on useimmissa tapauksissa toteutettu vipuna ja kiinnitetty säädettävästi ruuvilla. Pääsääntöisesti hihnankiristin kulkee hihnan ulkosivulla ja painaa tätä sisäänpäin. Kiristysrulla on yleensä laakeroitu kuulalaakerin avulla, ja se täytyy henkilöautojen moottoreissa vaihtaa määrätyin väliajoin.
Lukuun ottamatta latureita, jotka ovat vanhemmissa autoissa vielä kiilahihna-käyttöisiä, on henkilöauton jokaisessa hihnavoimansiirrossa hihnankiristin. Jokaisen kiristinelementin vaihdon yhteydessä tulisi vaihtaa myös vastaava hihna. Tarkempia tietoja autonne kiristysrullan vaihtoajankohdista saatte autonne käyttöoppaasta. Henkilöautonne voimansiirtoon sopivan hihnankiristimen, samoin kuin sellaiset komponentit kuten kiristysrullat ja hydraulikiristimet, voitte hankkia myymälästämme. Lisäksi voitte tilata meiltä tarvitsemanne hihnat.
Tuote-ehdotuksia: