Ohjainrulla autoosi

Moniurahihnan ohjainrulla Top auto merkit
- BMW 3-sarja Ohjainrulla
- VW GOLF Ohjainrulla
- BMW 5-sarja Moniurahihnan ohjainrulla
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Ohjainrulla
- AUDI A4 Ohjainrulla
- VOLVO V70 Moniurahihnan ohjainrulla
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Ohjainrulla
- TOYOTA AVENSIS Ohjainrulla
- TOYOTA COROLLA Moniurahihnan ohjainrulla
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Ohjainrulla
- FORD FOCUS Ohjainrulla
- OPEL ASTRA Moniurahihnan ohjainrulla
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Ohjainrulla
- NISSAN QASHQAI Ohjainrulla
- HONDA CR-V Moniurahihnan ohjainrulla
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Hihnaveto / ketjuveto
Ohjainrulla viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Vielä pari kolme vuosikymmentä sitten oli tavallista, että venttiilejä sääteleviä nokka-akseleita käytettiin ohjausketjujen avulla. Viime aikoina erikoisvahvojen hihnojen valmistusteknologia on kuitenkin parantunut valtavasti. Ohjausketjujen massa on monin kerroin korkeampi kuin hihnojen ja korkeilla kierrosluvuilla niiden vaikutus kiihtyvyysarvoon on negatiivinen. Lisäksi ohjausketjut kuormittavat rakenneosia enemmän kuin hihnat. Myös voimakoneita käytetään hihnojen avulla. Perinteisillä kiilahihnoilla, joita tavallisesti käytettiin latureiden (generaattorien) työntövoimana, on uudemmissa moottoreissa yhä vähemmän käyttöä.
Viime vuosina henkilöautojen moottorivalmistajat ovat suosineet moniurahihnoja, samoin kuin kampimekanismissa hammashihnoja, koska ne on mahdollistaa kääntää ympäri suhteellisen helposti ohjainrullan/taittopyörän avulla. Kaikki apukoneet kuten generaattori, jäähdytysnestepumppu, ilmastoinnin kompressori ja servopumppu, on mahdollisuuksien mukaan järjestetty yhdelle tasolle, niin että niitä on mahdollista käyttää yhden ainoan hihnan avulla. Se viedään vaadittavaan asentoon tasauspyörän tai ohjainrullan välityksellä. Ohjainrullan on oltava samalla tasolla kuin hihnasto; sen sijaan tasauspyörä voi olla toisella tasolla, koska se ohjaa hihnaa toiseen suuntaan. Teoriassa on mahdollista kääntää moniurahihnaa tasauspyörän välityksellä jopa 90 astetta, mutta sitä on hyvin harvoin toteutettu henkilöautojen moottoreissa.
Tasauspyörä/ohjainrulla on yleensä valmistettu pellistä ja sillä on kuulalaakerointi. Sen elinkaari ei yleensä ole sama kuin koko henkilöauton ja se täytyy vaihtaa aina määrätyin väliajoin. Normaalitapauksessa tasauspyörä/ohjainrulla vaihdetaan yhdessä hihnojen kanssa. Verkkokaupastamme voitte hankkia autoonne tasauspyörän/ohjainrullan samoin kuin jokaisen voimansiirron hihnat.
Viime vuosina henkilöautojen moottorivalmistajat ovat suosineet moniurahihnoja, samoin kuin kampimekanismissa hammashihnoja, koska ne on mahdollistaa kääntää ympäri suhteellisen helposti ohjainrullan/taittopyörän avulla. Kaikki apukoneet kuten generaattori, jäähdytysnestepumppu, ilmastoinnin kompressori ja servopumppu, on mahdollisuuksien mukaan järjestetty yhdelle tasolle, niin että niitä on mahdollista käyttää yhden ainoan hihnan avulla. Se viedään vaadittavaan asentoon tasauspyörän tai ohjainrullan välityksellä. Ohjainrullan on oltava samalla tasolla kuin hihnasto; sen sijaan tasauspyörä voi olla toisella tasolla, koska se ohjaa hihnaa toiseen suuntaan. Teoriassa on mahdollista kääntää moniurahihnaa tasauspyörän välityksellä jopa 90 astetta, mutta sitä on hyvin harvoin toteutettu henkilöautojen moottoreissa.
Tasauspyörä/ohjainrulla on yleensä valmistettu pellistä ja sillä on kuulalaakerointi. Sen elinkaari ei yleensä ole sama kuin koko henkilöauton ja se täytyy vaihtaa aina määrätyin väliajoin. Normaalitapauksessa tasauspyörä/ohjainrulla vaihdetaan yhdessä hihnojen kanssa. Verkkokaupastamme voitte hankkia autoonne tasauspyörän/ohjainrullan samoin kuin jokaisen voimansiirron hihnat.
Tuote-ehdotuksia: