Ohjainrulla autollesi

Moniurahihnan ohjainrulla Top auto merkit
- Moniurahihnan ohjainrulla BMW 3-sarja
- BMW 5-sarja
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- VW GOLF
- Moniurahihnan ohjainrulla MERCEDES-BENZ C-sarja
- AUDI A4
- VOLVO V70
- VW PASSAT
- Moniurahihnan ohjainrulla SKODA OCTAVIA
- AUDI A6
- TOYOTA AVENSIS
- VW TRANSPORTER
- Moniurahihnan ohjainrulla TOYOTA COROLLA
- FORD FOCUS
- OPEL ASTRA
- FORD MONDEO
- Moniurahihnan ohjainrulla MERCEDES-BENZ SPRINTER
- FIAT DUCATO
- HONDA CR-V
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Hihnakäyttö
Ohjainrulla viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Vielä pari kolme vuosikymmentä sitten oli tavallista, että venttiilejä sääteleviä nokka-akseleita käytettiin ohjausketjujen avulla. Viime aikoina erikoisvahvojen hihnojen valmistusteknologia on kuitenkin parantunut valtavasti. Ohjausketjujen massa on monin kerroin korkeampi kuin hihnojen ja korkeilla kierrosluvuilla niiden vaikutus kiihtyvyysarvoon on negatiivinen. Lisäksi ohjausketjut kuormittavat rakenneosia enemmän kuin hihnat. Myös voimakoneita käytetään hihnojen avulla. Perinteisillä kiilahihnoilla, joita tavallisesti käytettiin latureiden (generaattorien) työntövoimana, on uudemmissa moottoreissa yhä vähemmän käyttöä.
Viime vuosina henkilöautojen moottorivalmistajat ovat suosineet moniurahihnoja, samoin kuin kampimekanismissa hammashihnoja, koska ne on mahdollistaa kääntää ympäri suhteellisen helposti ohjainrullan/taittopyörän avulla. Kaikki apukoneet kuten generaattori, jäähdytysnestepumppu, ilmastoinnin kompressori ja servopumppu, on mahdollisuuksien mukaan järjestetty yhdelle tasolle, niin että niitä on mahdollista käyttää yhden ainoan hihnan avulla. Se viedään vaadittavaan asentoon tasauspyörän tai ohjainrullan välityksellä. Ohjainrullan on oltava samalla tasolla kuin hihnasto; sen sijaan tasauspyörä voi olla toisella tasolla, koska se ohjaa hihnaa toiseen suuntaan. Teoriassa on mahdollista kääntää moniurahihnaa tasauspyörän välityksellä jopa 90 astetta, mutta sitä on hyvin harvoin toteutettu henkilöautojen moottoreissa.
Tasauspyörä/ohjainrulla on yleensä valmistettu pellistä ja sillä on kuulalaakerointi. Sen elinkaari ei yleensä ole sama kuin koko henkilöauton ja se täytyy vaihtaa aina määrätyin väliajoin. Normaalitapauksessa tasauspyörä/ohjainrulla vaihdetaan yhdessä hihnojen kanssa. Verkkokaupastamme voitte hankkia autoonne tasauspyörän/ohjainrullan samoin kuin jokaisen voimansiirron hihnat.
Viime vuosina henkilöautojen moottorivalmistajat ovat suosineet moniurahihnoja, samoin kuin kampimekanismissa hammashihnoja, koska ne on mahdollistaa kääntää ympäri suhteellisen helposti ohjainrullan/taittopyörän avulla. Kaikki apukoneet kuten generaattori, jäähdytysnestepumppu, ilmastoinnin kompressori ja servopumppu, on mahdollisuuksien mukaan järjestetty yhdelle tasolle, niin että niitä on mahdollista käyttää yhden ainoan hihnan avulla. Se viedään vaadittavaan asentoon tasauspyörän tai ohjainrullan välityksellä. Ohjainrullan on oltava samalla tasolla kuin hihnasto; sen sijaan tasauspyörä voi olla toisella tasolla, koska se ohjaa hihnaa toiseen suuntaan. Teoriassa on mahdollista kääntää moniurahihnaa tasauspyörän välityksellä jopa 90 astetta, mutta sitä on hyvin harvoin toteutettu henkilöautojen moottoreissa.
Tasauspyörä/ohjainrulla on yleensä valmistettu pellistä ja sillä on kuulalaakerointi. Sen elinkaari ei yleensä ole sama kuin koko henkilöauton ja se täytyy vaihtaa aina määrätyin väliajoin. Normaalitapauksessa tasauspyörä/ohjainrulla vaihdetaan yhdessä hihnojen kanssa. Verkkokaupastamme voitte hankkia autoonne tasauspyörän/ohjainrullan samoin kuin jokaisen voimansiirron hihnat.
Tuote-ehdotuksia: