00#
98-9346

Moniurahihna autollesi

Valitse ajoneuvo
Haku
Moniurahihna - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Moniurahihna markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • BOSCH Moniurahihna
  • FEBI BILSTEIN Moniurahihna
  • MAPCO Moniurahihna
  • VAICO Moniurahihna
  • SKF Moniurahihna
  • TOPRAN Moniurahihna
  • SWAG Moniurahihna
  • METZGER Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä GATES Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä INA Moniurahihna
  • Osta parhaalla hinnalla täältä CONTITECH Moniurahihna
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • DAYCO

Moniurahihna viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Enemmän tehoa, vähemmän kitinää apulaitehihnan avulla

Kuka muistaa vielä kamalan äänen, joka tulee ohi ajavasta autosta, jossa on löysä kiilahihna? Syy siihen miksi tämä ääni on melkein kadonnut on apulaitehihna. Tämän tyyppinen hihna (urahihna tai moniurahihna) on lähes kokonaan korvannut perinteisen kiilahihnan. Melun vähentäminen ei kuitenkaan ollut todellinen syy käyttöhihnan uudelleen suunnitteluun.

Parempi suorituskyky samasta laturista

Kiilahihan korvautuminen apulaitehihnalla johtuu käyttäjien suuremmista odotuksista. Moderni auto on varustettu huomattavasti suuremmalla määrällä elektroniikkaa kuin mitä aiemmin. Penkinlämmittimet, ilmastointi, turvallisuus- ja mukavuus järjestelmien anturit, tehokkaat audiojärjestelmät jne. vaativat paljon enemmän laturilta kuin vanhat 12 V laturit pystyisivät toimittamaan.
Suurempien latureiden asentaminen olisi yksi ratkaisu auton sähkön parantamiseen. Tämä olisi kuitenkin tullut suhteettoman kalliiksi. Sen sijaan laturia pyöritetään suuremmalla nopeudella. Siinä on kuitenkin huomattava haitta: laakeri kuluu nopeammin, jos laturia ohjaa perinteinen kiilahihna.

Vähentää kulumista rullatessa

Saadakseen enemmän suorituskykyä ulos samasta laturista ja pitääkseen samalla laakereiden kulumisen kurissa, valmistajat käyttävät temppua: Nykyaikaisissa autoissa laturissa on hihnapyörä. Se tarkoittaa sitä, että se voi pyöriä vain yhteen suuntaan. Kun moottori kiertää matalilla kierroksilla, rullaava hihnapyörä ylläpitää rotaatio energiaa. Jäykässä kiilahihnan ja laturin liitoksessa, laturin nopeus oli kiinteästi joko hidas tai nopea riippuen moottorin kierroksista. Rullaaminen säästää laakereita kulumiselta.

Apulaitehihnan kiristäminen

Hihnan pitää olla oikealla kireydellä jotta laturin hihnapyörä toimii optimaalisesti. Tämä koskee myös kiilahihnaa. Jos akselin ja laturin välinen yhteys on jäykkä, hihnan kireyttä säädetään suoraan laturia siirtämällä. hihnapyörä vaatii hihnaan ulkoisen kiristinhihnapyörän, joka ylläpitää kireyden joustavasti. hihnapyörä ja kiristin hihnapyörä puolestaan vaativat laajan kosketuspinnan ja siitä syystä kapea kiilahihna piti korvata huomattavasti leveämmällä apulaitehihnalla.

Sama suorituskyky, suurempi pinta-ala

Apulaitehihna on litteä hihna, jota vahvistavat pitkittäis rivat. V-muotoisilla ripoilla on sama tehtävä kuin perinteisessä kiilahihnassa: ne stabiloivat hihnan ja parantavat laturin hihnapyörän ja moottorin vetopyörän kosketuspintaa. Monissa autoissa apulaitehihna ohjaa lisäksi vesipumppua, joka aiheuttaa osaa paljon rasitusta.

Apulaitehihnan vaihtaminen

Apulaitehihnan vaihtaminen ei ole niin yksinkertainen kuin se oli ennen. Siinä tarvitaan asiantuntemusta kiristimen toiminnasta. Nykyaikaiset merkki valmistajien hihnat ovat erittäin kestäviä. Ne vaihdetaan yhdessä hihnapyörän ja kiristimen kanssa määrätyn huoltovälin mukaisesti. Se ei ole yhtä halpaa kuin kiilahihnan vaihtaminen oli ennen, vaikka samassa yhteydessä uusitaan kaikki auton toiminnot seuraavaan huolto kertaan saakka kerralla.
Jos hihna rikkoutuu ennenaikaisesti, se on todennäköisesti mekaanisen vaurion seuraus. Tämä tulisi tarkistaa. Usein jyrsijät ovat vastuussa apulaitehihnan toimintahäiriöistä. Hihna itsessään maksaa vain viiden ja kahdenkymmen euron välillä ja jos omaa vähän näppäryyttä sen voi vaihtaa muutamassa minuutissa. Suuren rasituksen vuoksi on olennaista että osat ovat merkki laatua. Vain siten voit varmistua rennosta ajosta ja turvallisuuden säilymisestä pitkään.


Tuote-ehdotuksia:
Moniurahihnasarja
Moniurahihna SKF VKMA 36055
  • Pituus (mm): 1199
  • kiiloja: 6
  • Leveys (mm): 21,36
  • Hihnamateriaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna VKMA 36055 halvat alkuperäistä laatua
SKF | VKMA 36055
61,21 €
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna RIDEX 305P0051
  • Pituus (mm): 975
  • kiiloja: 6
  • Materiaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • Leveys (mm): 21,36
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 305P0051 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 305P0051
9,80 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna CONTITECH 6PK1070
  • Pituus (mm): 1070
  • kiiloja: 6
  • Paino [kg]: 0,14
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK1070 halvat alkuperäistä laatua
CONTITECH | 6PK1070
15,47 €
Tila:  Täysin
Moniurahihnasarja
Moniurahihna CONTITECH 6PK1026K1
  • Laitteet / rullat: Sis. kiristysrullan
  • Pakkauspituus [cm]: 26,5
  • Pakkausleveys [cm]: 16,5
  • Pakkauskorkeus [cm]: 9,5
  • Paino [kg]: 0,684
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK1026K1 halvat alkuperäistä laatua
CONTITECH | 6PK1026K1
73,86 €
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna RIDEX 305P0054
  • Pituus (mm): 1045,0
  • kiiloja: 6
  • Materiaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • Apulaitteet: Vesipumppu, Generaattori, Paineilmakompressori, Ilmast.kompressori, Ohjaustehostimen pumppu
  • Leveys (mm): 21,4
  • Paksuus [mm]: 5,0
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 305P0054 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 305P0054
9,79 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna CONTITECH 6PK1200
  • Pituus (mm): 1200
  • kiiloja: 6
  • Paino [kg]: 0,127
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK1200 halvat alkuperäistä laatua
CONTITECH | 6PK1200
13,51 €
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna CONTITECH 6PK976
  • Pituus (mm): 976
  • kiiloja: 6
  • Paino [kg]: 0,1
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK976 halvat alkuperäistä laatua
CONTITECH | 6PK976
13,17 €
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna CONTITECH 6PK1026
  • Pituus (mm): 1026
  • kiiloja: 6
  • Paino [kg]: 0,11
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK1026 halvat alkuperäistä laatua
CONTITECH | 6PK1026
15,49 €
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna RIDEX 305P0083
  • Pituus (mm): 1740
  • kiiloja: 6
  • Materiaali: Polyesteri, EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • Apulaitteet: Generaattori, Paineilmakompressori, Ohjaustehostimen pumppu
  • Leveys (mm): 21,36
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 305P0083 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 305P0083
14,09 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna GATES 6PK1198
  • Pituus (mm): 1198
  • kiiloja: 6
  • Materiaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • Leveys (mm): 21
  • Vetoliinan materiaali: Polyesteri
  • Väri: Musta
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK1198 halvat alkuperäistä laatua
GATES | 6PK1198
10,76 €
Tila:  Täysin
Moniurahihna
Moniurahihna GATES 6PK1070
  • Pituus (mm): 1070
  • kiiloja: 6
  • Materiaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • lisätieto: G-Force™ WorkHorse™ CVT Belt
  • Leveys (mm): 21
  • Huomioi tekniset tiedot
  • Vetoliinan materiaali: Polyesteri
  • Väri: Musta
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna 6PK1070 halvat alkuperäistä laatua
GATES | 6PK1070
15,75 €
Tila:  Täysin
Moniurahihnasarja
Moniurahihna SKF VKMA 33165
  • Pituus (mm): 976
  • kiiloja: 6
  • Leveys (mm): 21,36
  • Hihnamateriaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
  • Tila:  Täysin
Moniurahihna VKMA 33165 halvat alkuperäistä laatua
SKF | VKMA 33165
60,46 €
Tila:  Täysin