Jäähdytysnesteen laippa autollesi

Jäähdytysnesteen laippa Top auto merkit
- Jäähdytysnesteen laippa BMW 3-sarja
- BMW 5-sarja
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- VW GOLF
- Jäähdytysnesteen laippa MERCEDES-BENZ C-sarja
- AUDI A4
- VOLVO V70
- VW PASSAT
- Jäähdytysnesteen laippa SKODA OCTAVIA
- AUDI A6
- TOYOTA AVENSIS
- VW TRANSPORTER
- Jäähdytysnesteen laippa TOYOTA COROLLA
- FORD FOCUS
- OPEL ASTRA
- FORD MONDEO
- Jäähdytysnesteen laippa MERCEDES-BENZ SPRINTER
- FIAT DUCATO
- HONDA CR-V
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Lämmityslaite /jäähdytys
Jäähdytysnesteen laippa viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Laippa on yleinen nimitys, joka ei tarkoitta mitään yksittäistä henkilöauton vara- tai kulutusosaa, vaan pikemminkin kokonaista komponenttiryhmää. Pyöreiden osien yhdistämiseen toisiinsa tai muihin osiin käytetään liitoskappaleita eli laippoja. Useimmiten niiden toisella puolella on tiivistyspinta, jota mukailee muovi- tai kumitiiviste. Yhdeltä puolelta se on kiinnitetty laippalevyjen ja ruuvien avulla rakenneosaan ja toiselta puolelta se on hitsattu tai juotettu putkeen. Myös irrotettavat letkun liittimet on mahdollista yhdistää laipan avulla järjestelmään tai laitteistoon.
Henkilöautojen moottoreissa laippoja käytetään eri alueilla. Alumiinilaippoja on kiinnitetty esimerkiksi moottorinlohkoihin sekä jäähdytysnesteen sisään- ja ulostuloaukkoihin. Laipan yhdellä puolella on tiivistyspinta sekä aukollinen rengas ruuveja varten ja toisella puolella lyhyt putki, josta kangasletku kiinnittyy jäähdyttimeen. Tämän tyyppiset letkuliitokset on varmistettu letkun kiristimillä. Myös moottorin ja vaihteiston välisissä koteloissa on laippa, koska näitä ei ole yleensä kiinnitetty välittömästi toisiinsa. Tämän tyyppisen liitoksen avulla molemmat komponentit on helpompi irrottaa toisistaan, koska irrottamiseksi täytyy ainoastaan avata kukin laippa sen sijaan, että molemmat osat pitäisi poistaa.
Myös sähköisissä komponenteissa sekä levyjenpuhdistusjärjestelmässä voi olla pieniä muovilaippoja. Pohjimmiltaan nämä laipat palvelevat teknisten rakenneosien parempaa irrotettavuutta ja niitä käytetään komponenttien kiinnityslaippoina, pysäytyslaippoina, laippajousituksissa, tiivistyslaippoina sekä yksinkertaisesti vain komponenttien ”laipoitukseen”. Jos tiedätte laippanne tarkan käyttöalueen, tai tarvitsette lisätietoa, niin saatte lisätietoa suoraan kaupastamme. Kaikki laipat autoonne voitte hankkia muiden varaosien ohella meiltä. Lisäksi saatte verkkokaupastamme täydelliset kulutusosat sekä kokonaissarjat ja korin osat.
Henkilöautojen moottoreissa laippoja käytetään eri alueilla. Alumiinilaippoja on kiinnitetty esimerkiksi moottorinlohkoihin sekä jäähdytysnesteen sisään- ja ulostuloaukkoihin. Laipan yhdellä puolella on tiivistyspinta sekä aukollinen rengas ruuveja varten ja toisella puolella lyhyt putki, josta kangasletku kiinnittyy jäähdyttimeen. Tämän tyyppiset letkuliitokset on varmistettu letkun kiristimillä. Myös moottorin ja vaihteiston välisissä koteloissa on laippa, koska näitä ei ole yleensä kiinnitetty välittömästi toisiinsa. Tämän tyyppisen liitoksen avulla molemmat komponentit on helpompi irrottaa toisistaan, koska irrottamiseksi täytyy ainoastaan avata kukin laippa sen sijaan, että molemmat osat pitäisi poistaa.
Myös sähköisissä komponenteissa sekä levyjenpuhdistusjärjestelmässä voi olla pieniä muovilaippoja. Pohjimmiltaan nämä laipat palvelevat teknisten rakenneosien parempaa irrotettavuutta ja niitä käytetään komponenttien kiinnityslaippoina, pysäytyslaippoina, laippajousituksissa, tiivistyslaippoina sekä yksinkertaisesti vain komponenttien ”laipoitukseen”. Jos tiedätte laippanne tarkan käyttöalueen, tai tarvitsette lisätietoa, niin saatte lisätietoa suoraan kaupastamme. Kaikki laipat autoonne voitte hankkia muiden varaosien ohella meiltä. Lisäksi saatte verkkokaupastamme täydelliset kulutusosat sekä kokonaissarjat ja korin osat.
Tuote-ehdotuksia: