Paikkakorjaukset kaikille – lommojen korjaaminen, naarmujen poisto ja ruostereikien korjaus

Paikkakorjaukset kaikille - lommojen korjaaminen, naarmujen poisto ja ruostereikien korjaus

Auto saattaa vielä olla hyvässä kuosissa teknisesti, mutta nämä pienet virheet tekevät siitä vaikeasti myytävän. Haluamme näyttää sinulle, mitä voit saavuttaa oman resursseja paikkakorjaukset.

Raskas onnettomuusvahinko on ehdottomasti heikentävää autosi arvolle. Mutta pienet, rumat kohdat myös huomattavasti vähentävät sen jäännösarvoa ja mukavuutta. Naarmut, lommot ja ruostereiät syövät ulkoasua tehden autosta paljon vähemmän houkuttelevan.

Paikkakorjaus: Toiminta ajoissa säästää rahaa

Aikainen käsittely on paras menettelytapa lommoille, naarmuille ja ruosterei’ille. Korjauksen viivyttäminen tulee aiheuttamaan vahingon laajenemisen.

Paikkakorjaus ruosteen reikistä
  • Tämä pätee etenkin ruosteeseen: kun alaston metalli on saavutettu, ei tuhoavalle korroosiolle ole pysäyttämistä kunnes sinun viimein pitää turvautua hitsausvarusteisiin autosi pelastamiseksi.
Paikkakorjaus alkaen naarmuja ja lommoja auton
  • Vaikka tämä ei päde naarmuihin ja lommoihin, “tottumisvaikutus” tapahtuu todennäköisesti: kun totut ensimmäiseen naarmuun, omistajana et huomaa toista, kolmatta, neljättä, jne.
Korjaus halkeama tuulilasiin
  • Lisää muutamal lommo, pieni tähti tuulilasiin tai sumea ajovalojen kotelo, ja päädyt autoon jonka arvo on vähentynyt nolliin.

Tämän kaltaisen esiin tulevan vahingon säännöllinen tarkistaminen on osa tietyn ikäisen auton omistamista. Tämä on oikea tapa pitää sen jäännösarvo hyväksyttävällä tasolla – ja tulet nauttimaan autosta myyntihetkeen asti. Lisäksi sinun ei tarvitse hävetä autoasi.

Mikä on mahdollista ja mikä ei

Mikä toimii ja mikä ei kanssa paikkakorjaukset

Paikkakorjaus tarkoittaa pienten korin vaurioiden korjaamista. Koko korin hiomisen, täyttämisen ja maalaamisen sijaan paikkakorjaus on juuri se mihin se viittaakin: työskentelyyn paikka paikalta.

  • Pienellä määrällä onnea ja kätevyyttä voit korjata lommot itse.
  • Kun puhutaan maalaamisesta, kannattaa se jättää ammattilaisten käsiin.
  • Voit tehdä paljon valmistelevaa työtä itse naarmujen ja ruostetahrojen tapauksissa, joka tekisi ammattilaisen viimeistelystä paljon edullisempaa.

Kun todellista ammattitaitoa tarvitaan, asiat muuttuvat vaikeaksi aloittelijalle. Tämä pätee maalaamiseen, sekä hitsaamiseen.

Varoitamme jo etukäteenhitsausvarusteiden käyttö ei ole aloittelijoille! Tämän työkalun epäammattimainen käyttö voi aiheuttaa suurta vahinkoa autollesi. Lisäksi riskeeraat itsesi vahingoittamisen sekä muiden, jos et tiedä miten sitä käsitellään.

Metallin hierominen – kärsivällisyydellä ja työkaluilla

Metallin hierominen auton

Lommo metallissa on kiusa, mutta ei katastrofi. Paikkakorjaus on antanut mahdollisuuden kukkaan puhkeavalle alalle monilla mielenkiintoisilla tuotteilla, tehden korjauksesta – joka oli ennen todella kallista – huomattavasti edullisempaa.

Lommojen korjaaminen viittaa metallin ponnauttamiseen takaisin alkuperäiseen muotoonsa. Kun lommo johtuu ulkoisesta paineesta, se tulisi korjata ulkopuolisella vetovoimalla.

Täten: yksinkertaisesti poistamalla sisustan paneloinnin ja vasaroimalla lommoa takapuolelta tulee vain lisäämään vahinkoa.

Korjaussarjat imukupeilla on saatavilla ammattilaisille ja Tee-Se-Itse- tyypeille.

Tämä toimenpide on hyvin yksinkertainen: työskentele suuresta pieneen.

Ensimmäistä lommojen korjauksen vaihetta varten, suurimman imukupin tyhjiön voimaa käytetään. Valitettavasti, vain harvinaisissa tapauksissa lommo tulee välittömästi ponnahtamaan takaisin.

pullistuminen imukuppien kanssa
  • Tämän takia korjaussarja sisältää usean eri kokoisia imukuppeja. Pienemmissä kupeissa lommon jännityksen voima tulee olemaan liian suuri, jotta sen voisi vetää ulos vain tyhjiöllä.
  • Tätä varten pienet kumit erikoisliimalla kiinnitetään lommoon. Sen korjauksen prosessin aikana sen keskelle kehittyy prässi.
  • Nyt mukana tullutta liukuvasaraa käytetään. Korjauksen jälkeen liima voidaan poistaa jälkiä jättämättä. Vaihe vaiheelta olet lähempänä haluttua lopputulosta.

Kun mitään ei saada irti vetämisestä, korjaussarjat sisältävät usein työntötyökaluja. Pitkän työntösauvan avulla, prässi työnnetään tasaisesti yhdeltä puolelta toiselle.

Lommojen korjaaminen vaatii hidasta, varovaista ja pienissä vaiheissa tehtyä työtä.
Kaada muovinen puskuri kuumalla vedellä

Tekemällä sen niin, pystyt usein säästämään autosi ulkokuorta.

Lommon korjaaminen muovisessa puskurissa on paljon helpompaa.

Usein kuuman veden kaataminen sen päälle korjaa sen. Pienellä määrällä onnea ja lopulta vetotyökalujen avulla, joustava muovi palautuu alkuperäiseen muotoonsa.

Naarmujen poistaminen – kynällä ja kärsivällisyydellä

 naarmut voidaan käyttää touch-up korjauskynällä

Pienet naarmut voidaan käyttää touch-up korjauskynällä. Kynän voi saada auton välittäjältä, jossa malli on myynnissä.

On erittäin tärkeää tilata juuri oikean värinen, joka vastaa autoasi. Muuten korjaus tulee näkymään.

Naarmujen korjaamista varten tarvitset:

– touch-up korjauskynän oikean värisenä
– silikonipuhdistajaa tai isopropanolia
– 200-karkeus ja 3500-karkeus auton kiillotusainetta
– työkalut manuaalista kiillotusta varten
– eri karkeuden kiillotuspaloja
  • Ensin vahingoittunut paikka puhdistetaan huolellisesti isopropanolilla tai silikonipuhdistajalla.
  • Nyt naarmu täytetään touch-up korjauskynällä. Maalin tulee antaa kuivua täysin.
Auton kiillotus naarmuttaa kunnolla
  • Sen jälkeen paikka kiillotetaan 200-karkeuden omaavalla kiillotusaineella ja karkealla kiillotuspalalla. Sen jälkeen koko auto kiillotetaan 3500-karkeuden kiillotusaineella.

Nyt olet poistanut naarmun, ja saanut myös kiiltävän auton.

Monet ihmiset yrittävät kiillottaa naarmua ilman touch-up korjauskynän käyttöä. Tulos näyttää ensiksi hyvältä. Kuitenkin, kun menet autopesulaan kolme tai neljä kertaa, niin pohjamaali tulee näkyväksi uudelleen. Täten naarmu johtuu poissaolevasta maalista ja voidaan riittävästi korjata vain uudella maalilla.

Ruostetahrojen poistaminen – väliaikainen menettely

Ruostetahrojen poistaminen

Ruostekohtia ja ruostereikiä korjatessa, oikeanlainen arviointi on erittäin tärkeää. Sinulla on periaatteessa mahdollisuus valita kolmen eri menettelyn joukosta:

– täyteaineella täyttäminen ja maalaaminen
– paneelien vaihtaminen uudella tai käytetyllä komponentilla
– vahingoittuneen kohdan poisleikkaaminen ja sen korjaaminen hitsaamalla
  • Täyttäminen on aina väliaikainen menettelytapa. Kun se tehdään ammattimaisesti, se tulee pysymään viiden vuoden ajan. Huonosti täytetty kohta alkaa ruostumaan muutaman kuukauden jälkeen.
  • Etuosan lokasuojat, ovet ja takaluukut voidaan usein ostaa käytettyinä osina pienellä määrällä rahaa. Käyttämällä jonkin määrän aikaa etsimiseen, voit jopa löytää osan vastaavalla värillä. Tämä on nopein ja tehokkain tapa poistaa vahingoittunut kohta autosta.
  • Tämä ei päde kohtiin korin sisustassa. Takaosan pyörän kaari on usein vaikuttunut tästä. Silloin vain täyttäminen ja hitsaaminen auttaa auton ulkoasun päivittämisessä.
täytä auto

Täyttäminen on hyvin helppoa.

  • Ensin ruostekohta hiotaan alastomaan metalliin asti. Ruostetta ei tulisi jäädä siihen yhtään.
  • Jotta voitaisiin varmistua, oletettavasti puhtaaksi hiottu kohta käsitellään ruosteenmuuntimella. Kittiä sekoitetaan määrätyssä kitin ja kovetteen seossuhteessa ja käytetään runsaasti. Voit turvallisesti lisätä 2 – 3 millimetriä ekstraa.
  • Jälkeenpäin paikka hiotaan manuaalisesti ja kastellaan.
  • Lopulta ammattilaisen automaalarin tulisi laittaa viimeinen peittävä kerros.

Tämä tulee antamaan sinulle täydellisen lopputuloksen hyväksyttävään hintaan.

Foto: BLACKDAY, loraks, Sasiprapa2524, JACK Photographer, Srdjan Randjelovic, ignatius 63, GUNDAM_Ai, Ostralfotoru, CC7, NATA FUANGKAEW, Anze Furlan / shutterstock.com