Jarrusatula autoosi

Jarrusatulat Top auto merkit
- BMW 3-sarja Jarrusatula
- VW GOLF Jarrusatula
- BMW 5-sarja Jarrusatulat
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Jarrusatula
- AUDI A4 Jarrusatula
- VOLVO V70 Jarrusatulat
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Jarrusatula
- TOYOTA AVENSIS Jarrusatula
- TOYOTA COROLLA Jarrusatulat
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Jarrusatula
- FORD FOCUS Jarrusatula
- OPEL ASTRA Jarrusatulat
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Jarrusatula
- NISSAN QASHQAI Jarrusatula
- HONDA CR-V Jarrusatulat
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Jarruosat
Jarrusatula viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Jarrusatula on moottoriajoneuvojen levyjarrujen osa, johon jarrumäntä pysähtyy. Jarrusatuloita on kahta erilaista toteutusvaihtoehtoa, kiinteitä ja uivia. Kiinteässä satulamallissa on jarrusylinterin kannatin ruuvattu suoraan pyörän jousitukseen (joustintukeen), ja se tarttuu pihdinmuotoisesti jarrulevyn ympärille. Kotelo on kaksiosainen, ja molemmissa puoliskoissa on joko yksi tai kaksi jarrusylinteriä, jotka sijaitsevat pareittain toisiaan vastapäätä. Kotelonpuolikkaat sisältävät aina myös jarrumännän tiivistysrenkaineen, suojuksen sekä puristusrenkaan. Jarrusylinterin painekammioita yhdistävät aina johdot. Satulakotelon yläosassa sijaitsee tuuletusventtiili.
Jarrutettaessa sylinterin männät painavat kitkapinnoitteen jarrulevyä vasten. Sylinterin yhdessä urassa on suorakulmainen kuminen sylinterinpään rengas, joka tiivistää männän. Jarrujärjestelmän paine tekee tiivistysrenkaan elastisesti muodottomaksi ja ympäröi männän esijännitteellä. Paineen heiketessä, eli kun jarrut vapautetaan, tiivistysrengas palautuu lähtömuotoonsa. Jarrupala peruuttaa männän noin 0,15 millimetrin ilmavirrassa takaisin, niin että jarrulevy vapautuu. Tämä onnistuu ainoastaan, kun männän ja tiivistysrenkaan liike on absoluuttisen sujuvaa, minkä takia kovettuneet renkaat ja ruostuneet männät täytyy vaihtaa.
Uivassa satulamallissa, jossa jarrusatula on kiinnitetty kiinnikkeeseen, on seuraavia etuja tai ominaisuuksia:
Jarrutettaessa sylinterin männät painavat kitkapinnoitteen jarrulevyä vasten. Sylinterin yhdessä urassa on suorakulmainen kuminen sylinterinpään rengas, joka tiivistää männän. Jarrujärjestelmän paine tekee tiivistysrenkaan elastisesti muodottomaksi ja ympäröi männän esijännitteellä. Paineen heiketessä, eli kun jarrut vapautetaan, tiivistysrengas palautuu lähtömuotoonsa. Jarrupala peruuttaa männän noin 0,15 millimetrin ilmavirrassa takaisin, niin että jarrulevy vapautuu. Tämä onnistuu ainoastaan, kun männän ja tiivistysrenkaan liike on absoluuttisen sujuvaa, minkä takia kovettuneet renkaat ja ruostuneet männät täytyy vaihtaa.
Uivassa satulamallissa, jossa jarrusatula on kiinnitetty kiinnikkeeseen, on seuraavia etuja tai ominaisuuksia:
- ⁃vähäisempi paino
⁃pienempi ja kiinteämpi koko
⁃parempi lämmönjohtavuus
⁃pienempi tilantarve
⁃huoltovapaa kotelontoiminta, joka hylkii likaa ja syöpymistä
Tuote-ehdotuksia: