0

0.00

#

Akselinripustus autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Akselinripustus - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Akselinripustus markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Akselinripustus
  • A.B.S. Akselinripustus
  • MAPCO Akselinripustus
  • VAICO Akselinripustus
  • MONROE Akselinripustus
  • TRW Akselinripustus
  • TOPRAN Akselinripustus
  • SWAG Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä METZGER Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Akselinripustus
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • RUVILLE
  • CORTECO
  • TRISCAN
  • SNR
  • MOOG
  • MEYLE
  • YAMATO varaosat luettelo
  • BUGIAD varaosat luettelo
  • NIPPARTS varaosat luettelo
  • FORTUNE LINE varaosat luettelo
  • ASHIKA varaosat luettelo
  • NK varaosat luettelo
  • SIDEM varaosat luettelo
  • PETERS ENNEPETAL varaosat luettelo
  • KAMOKA
  • DENCKERMANN
  • OCAP
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • HUTCHINSON
  • FAI AutoParts
  • MALÒ
  • AUTOMEGA
  • ORIGINAL IMPERIUM
  • DT
  • GSP
  • RTS
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • TEDGUM
  • Metalcaucho
  • Akselinripustus alkaen autovarosat valmistajien FEBEST
  • Akselinripustus alkaen autovarosat valmistajien PROFIT
  • Akselinripustus alkaen autovarosat valmistajien S-TR

Akselinripustus viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Pieni osa, jota tarkkaillaan katsastuksessa Akselin laakeri on valtava kuminen pala, jonka tarkoitus on ehkäistä akselin tärinää ja iskuja välittymästä koriin. Komponentti on edullinen, mutta sen vaihtaminen on melko kallista. Hauraat ja haljenneet akselin laakerit ovat yksi syy autojen hylkäämiseen katsastuksessa. Näiden laakereiden “vaimentavan” ominaisuuden ansiosta niitä kutsutaan myös “vaimennus laakereitsi". Missä tämä laakeri sijaitsee? Laakerin tarkoitus on pehmentää laakeria. Täten se sijaitsee aina näiden komponenttien yhteydessä. Akselien laakereita valmistetaan nykyään kahdella tavalla. Kumipalan sisältävä laakeri on todella suosittu mekaanikkojen keskuudessa, koska se on helppo vaihtaa. Nykyään kuitenkin kumipalaisia laakereita löytyy vain muutamista ajoneuvoista, useimmiten ranskalaisissa autoissa. Akseleissa näkyy paljon enemmän pyöreitä tai lieriömäisiä laakerimalleja. Nämä komponentit, joita kutsutaan myös nimellä “lieriömäinen rullalaakeri” muotonsa vuoksi, painetaan niille tarkoitettuun kohtaan akselissa. Niiden vaihtamiseen tarvitaan tästä syystä erityisiä työkaluja. Akselin laakerien vahingoittuminen Akselien laakerit ovat kiinteitä osia, jotka on tehty kumista. Ne altistuvat jatkuvasti sään vaikutuksille, lämpötilan vaihteluille ja lentävälle lialle. Kuten mikä tahansa kuminen materiaali, akselin laakerit alkavat menettää kimmoisuuttaan ja niistä tulee ajan saatossa hauraita. Laakerin menettäessä kimmoisuutensa se pienenee runsaasti. Tämä johtaa siihen, ettei se enää osu niin paljon akseliin ja koriin, jolloin se alkaa paukkumaan. Ajamisesta tulee epämukavaa ja ajettaessa kuuluu kolinaa. Lisäksi ajoneuvon luisumisen riski kasvaa ja ohjauksen vakaus kärsii. Akselien laakereiden korjaaminen Akselin laakerilla on todella pitkä elinikä valtavan rakenteensa vuoksi. 60 000 km jälkeen on kuitenkin suositeltavaa tarkistaa laakerit. Normaalissa tapauksessa ne eivät kulu ennen kuin on ajettu noin 120 000 kilometriä.
Akselin laakerit on melko helppo vaihtaa, mutta siihen tarvitaan erityisiä työkaluja. Paikoilleen painetut pyöreät rullalaakerit on todella hankalaa irrottaa paikoiltaan. Yleisimmille laakereille soveltuva asennussarja maksaa noin 100 euroa. Tämä on kuitenkin sijoitus, jota varten kannattaa säästää tai joka kannattaa ainakin lainata. Vaihtoehtoiset, hylsyavaimia ja muttereita sisältävät vaihtoehdot johtavat usein epäonnistuneeseen korjausyritykseen.
Vaikka laakerien vaihto käyttäen sopivia työkaluja on helppoa, on se myös kallista. Kaiken lisäksi akseli täytyy löystää kokonaan. Tämä vaatii tukipalkin irrottamista, mikä on mahdollista vain erityisillä työkaluilla. Nykypäivänä tukipalkin irroittamiseen tarkoitettu työkalu maksaa alle 20 euroa. Tämän työkalun avulla sinun ei tarvitse tyytyä kakkosvaihtoehtoihin, joihin liittyy remmejä. Kun etuakseli puretaan, myös ohjaustanko yleensä irrotetaan. Oikea asento kannattaa panna mieleen sitä purettaessa. Tätä varten voidaan käyttää teippiä tai pistää muistiin kierteiden määrä. Jos näin ei tehdä, joudutaan osa kalibroimaan uudelleen asentamisen jälkeen.
Laakerien poistamisen yhteydessä ohajusjärjestelmää joudutaan purkamaan paljon. Tässä on loistava tilaisuus tarkistaa kaikki liikkuvat osat ja kumiset osat. Näin voit varmistua, että kaikki auton osat ovat kunnossa. Jos laakereiden valtavat kumielementit ovat jo vahingoittuneet, on hyvin todennököistä, että myös akselikotelot, pallonivelet ja muut kumisuojat ovat vahingoittuneet. Akselin laakerien hinta Jopa yksityiskohtaisesti suunnitellut pyöreät rullalaakerit koostuvat loppujen lopuksi vain heloista, kierteisistä nastoista ja valtavasta kumisesta palasta. Yksinkertainen design ja melko yleiset komponentit tarkoittavat sitä, että tämä varaosa on melko edullinen. Laakereita myydään aina pareina. Näiden hinta alkaa 15 eurosta. Jopa kovaa rasitusta kestävät urheiluautojen laakerit maksavat harvoin yli 100 euroa. Paranna suorituskykyä, lisää turvallisuutta Akselin laakerit parantavat ajoneuvon hallittavuutta välittömästi ja huomattavasti. Vakaus käännöksissä kasvaa, ohjausvakaus palautuu ja ärsyttävä kolina ja koputus katoaa täysin. Vaikka laakerit eivät ole teknisesti monimutkaisia, on niillä valtava vaikutus ajamiseen. Tässä ei siis kannata säästellä. Merkkivalmistajien akselien laakerit vakuuttavat helpolla asennusprosessilla, mutta ne tarjoavat erityisesti mukavuutta ja pitkää käyttöikää.

Tuote-ehdotuksia:

  • Akselinripustus
    MEYLE Akselinripustus 300 333 1102 edulliseen hintaan
    MEYLE | 300 333 1102
    12,49 € -27% OVH: 17,00 € Säästä: 27%
  • Akselinripustus
    MEYLE Akselinripustus 300 333 2104/HD edulliseen hintaan
    MEYLE | 300 333 2104/HD
    12,38 € -28% OVH: 17,00 € Säästä: 28%
  • Akselinripustus
    MEYLE Akselinripustus 300 331 7601/HD edulliseen hintaan
    MEYLE | 300 331 7601/HD
    19,73 € -27% OVH: 27,00 € Säästä: 27%
  • Akselinripustus
    TEDGUM Akselinripustus 00264147 edulliseen hintaan
    TEDGUM | 00264147
    22,95 € -26% OVH: 31,00 € Säästä: 26%
  • Kiinnitys, akseliston ...
    TEDGUM Kiinnitys, akseliston kiinnitys TED30099 edulliseen hintaan
    TEDGUM | TED30099
    10,38 € -26% OVH: 14,00 € Säästä: 26%
  • Korjaussarja, akselirunko
    MAPCO Korjaussarja, akselirunko 37876 edulliseen hintaan
    MAPCO | 37876
    24,96 € -27% OVH: 34,00 € Säästä: 27%
  • Akselinripustus
    SNR Akselinripustus KS559.00 edulliseen hintaan
    SNR | KS559.00
    17,07 € -26% OVH: 23,00 € Säästä: 26%
  • Korjaussarja, akselirunko
    FEBI BILSTEIN Korjaussarja, akselirunko 31722 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 31722
    23,63 € -27% OVH: 32,00 € Säästä: 27%
  • Akselinripustus
    FEBI BILSTEIN Akselinripustus 12508 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 12508
    10,14 € -28% OVH: 14,00 € Säästä: 28%
  • Kiinnitys, akseliston ...
    LEMFÖRDER Kiinnitys, akseliston kiinnitys 35039 01 edulliseen hintaan
    LEMFÖRDER | 35039 01
    19,48 € -26% OVH: 26,00 € Säästä: 26%
  • Kiinnitys, akseliston ...
    LEMFÖRDER Kiinnitys, akseliston kiinnitys 35316 01 edulliseen hintaan
    LEMFÖRDER | 35316 01
    17,22 € -26% OVH: 23,00 € Säästä: 26%
  • Akselinripustus
    HUTCHINSON Akselinripustus 590314 edulliseen hintaan
    HUTCHINSON | 590314
    12,70 € -26% OVH: 17,00 € Säästä: 26%