00#
52-0214

Taka-akselin puslat autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Taka-akselin puslat - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Akselinripustus markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Taka-akselin puslat kokemuksia
  • A.B.S. Taka-akselin puslat kokemuksia
  • MAPCO Taka-akselin puslat kokemuksia
  • VAICO Taka-akselin puslat kokemuksia
  • SKF Taka-akselin puslat kokemuksia
  • MONROE Taka-akselin puslat kokemuksia
  • TOPRAN Taka-akselin puslat kokemuksia
  • SWAG Taka-akselin puslat kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä METZGER Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä GATES Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Akselinripustus
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • RUVILLE
  • CORTECO

Taka-akselin puslat viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Pieni osa, jota tarkkaillaan katsastuksessa Akselin laakeri on valtava kuminen pala, jonka tarkoitus on ehkäistä akselin tärinää ja iskuja välittymästä koriin. Komponentti on edullinen, mutta sen vaihtaminen on melko kallista. Hauraat ja haljenneet akselin laakerit ovat yksi syy autojen hylkäämiseen katsastuksessa. Näiden laakereiden “vaimentavan” ominaisuuden ansiosta niitä kutsutaan myös “vaimennus laakereitsi". Missä tämä laakeri sijaitsee? Laakerin tarkoitus on pehmentää laakeria. Täten se sijaitsee aina näiden komponenttien yhteydessä. Akselien laakereita valmistetaan nykyään kahdella tavalla. Kumipalan sisältävä laakeri on todella suosittu mekaanikkojen keskuudessa, koska se on helppo vaihtaa. Nykyään kuitenkin kumipalaisia laakereita löytyy vain muutamista ajoneuvoista, useimmiten ranskalaisissa autoissa. Akseleissa näkyy paljon enemmän pyöreitä tai lieriömäisiä laakerimalleja. Nämä komponentit, joita kutsutaan myös nimellä “lieriömäinen rullalaakeri” muotonsa vuoksi, painetaan niille tarkoitettuun kohtaan akselissa. Niiden vaihtamiseen tarvitaan tästä syystä erityisiä työkaluja. Akselin laakerien vahingoittuminen Akselien laakerit ovat kiinteitä osia, jotka on tehty kumista. Ne altistuvat jatkuvasti sään vaikutuksille, lämpötilan vaihteluille ja lentävälle lialle. Kuten mikä tahansa kuminen materiaali, akselin laakerit alkavat menettää kimmoisuuttaan ja niistä tulee ajan saatossa hauraita. Laakerin menettäessä kimmoisuutensa se pienenee runsaasti. Tämä johtaa siihen, ettei se enää osu niin paljon akseliin ja koriin, jolloin se alkaa paukkumaan. Ajamisesta tulee epämukavaa ja ajettaessa kuuluu kolinaa. Lisäksi ajoneuvon luisumisen riski kasvaa ja ohjauksen vakaus kärsii. Akselien laakereiden korjaaminen Akselin laakerilla on todella pitkä elinikä valtavan rakenteensa vuoksi. 60 000 km jälkeen on kuitenkin suositeltavaa tarkistaa laakerit. Normaalissa tapauksessa ne eivät kulu ennen kuin on ajettu noin 120 000 kilometriä.
Akselin laakerit on melko helppo vaihtaa, mutta siihen tarvitaan erityisiä työkaluja. Paikoilleen painetut pyöreät rullalaakerit on todella hankalaa irrottaa paikoiltaan. Yleisimmille laakereille soveltuva asennussarja maksaa noin 100 euroa. Tämä on kuitenkin sijoitus, jota varten kannattaa säästää tai joka kannattaa ainakin lainata. Vaihtoehtoiset, hylsyavaimia ja muttereita sisältävät vaihtoehdot johtavat usein epäonnistuneeseen korjausyritykseen.
Vaikka laakerien vaihto käyttäen sopivia työkaluja on helppoa, on se myös kallista. Kaiken lisäksi akseli täytyy löystää kokonaan. Tämä vaatii tukipalkin irrottamista, mikä on mahdollista vain erityisillä työkaluilla. Nykypäivänä tukipalkin irroittamiseen tarkoitettu työkalu maksaa alle 20 euroa. Tämän työkalun avulla sinun ei tarvitse tyytyä kakkosvaihtoehtoihin, joihin liittyy remmejä. Kun etuakseli puretaan, myös ohjaustanko yleensä irrotetaan. Oikea asento kannattaa panna mieleen sitä purettaessa. Tätä varten voidaan käyttää teippiä tai pistää muistiin kierteiden määrä. Jos näin ei tehdä, joudutaan osa kalibroimaan uudelleen asentamisen jälkeen.
Laakerien poistamisen yhteydessä ohajusjärjestelmää joudutaan purkamaan paljon. Tässä on loistava tilaisuus tarkistaa kaikki liikkuvat osat ja kumiset osat. Näin voit varmistua, että kaikki auton osat ovat kunnossa. Jos laakereiden valtavat kumielementit ovat jo vahingoittuneet, on hyvin todennököistä, että myös akselikotelot, pallonivelet ja muut kumisuojat ovat vahingoittuneet. Akselin laakerien hinta Jopa yksityiskohtaisesti suunnitellut pyöreät rullalaakerit koostuvat loppujen lopuksi vain heloista, kierteisistä nastoista ja valtavasta kumisesta palasta. Yksinkertainen design ja melko yleiset komponentit tarkoittavat sitä, että tämä varaosa on melko edullinen. Laakereita myydään aina pareina. Näiden hinta alkaa 15 eurosta. Jopa kovaa rasitusta kestävät urheiluautojen laakerit maksavat harvoin yli 100 euroa. Paranna suorituskykyä, lisää turvallisuutta Akselin laakerit parantavat ajoneuvon hallittavuutta välittömästi ja huomattavasti. Vakaus käännöksissä kasvaa, ohjausvakaus palautuu ja ärsyttävä kolina ja koputus katoaa täysin. Vaikka laakerit eivät ole teknisesti monimutkaisia, on niillä valtava vaikutus ajamiseen. Tässä ei siis kannata säästellä. Merkkivalmistajien akselien laakerit vakuuttavat helpolla asennusprosessilla, mutta ne tarjoavat erityisesti mukavuutta ja pitkää käyttöikää.

Tuote-ehdotuksia:
Akselinripustus
Taka-akselin hela RIDEX 1080M0024
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Lukumäärä akselille: 2
  • Tila:  Täysin
1080M0024 RIDEX Taka-akselin hela auton hinta
RIDEX | 1080M0024
21,23 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin pusla SKF VKDS 475003
  • parilliset tuotenumerot: VKDS 475003
  • Korkeus (mm): 90
  • Sisäläpimitta [mm]: 13,2
  • Läpimitta [mm]: 70,3
  • Tila:  Täysin
VKDS 475003 SKF Taka-akselin pusla auton hinta
SKF | VKDS 475003
24,53 €
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Apurungon puslat FEBI BILSTEIN 29568
  • Paksuus [mm]: 64
  • Sisäläpimitta [mm]: 12
  • Läpimitta [mm]: 61,5, 59
  • Materiaali: Kumi
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, vasen, Edessä, Taka-akseli, oikea
  • Muoto: Soikea
  • Paino [kg]: 0,16
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Tila:  Täysin
29568 FEBI BILSTEIN Apurungon puslat auton hinta
FEBI BILSTEIN | 29568
7,75 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Akselinripustus RIDEX 1080M0028
  • Pituus (mm): 90
  • Sisäläpimitta [mm]: 12,0
  • Läpimitta [mm]: 56,0
  • Materiaali: Kumi
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Paino [kg]: 0,63
  • Tila:  Täysin
1080M0028 RIDEX Akselinripustus auton hinta
RIDEX | 1080M0028
11,01 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin puslat FEBI BILSTEIN 182581
  • Paksuus [mm]: 61
  • Sisäläpimitta [mm]: 12,75
  • Läpimitta [mm]: 61,05
  • Materiaali: Kumi
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, Edessä
  • Paino [kg]: 0,187
  • Tila:  Täysin
182581 FEBI BILSTEIN Taka-akselin puslat auton hinta
FEBI BILSTEIN | 182581
21,74 €
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin hela MEYLE 300 333 1102
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, oikea, Edessä, Taka-akseli, vasen
  • Korkeus (mm): 104
  • Sisäläpimitta [mm]: 15
  • Läpimitta [mm]: 58
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • lisätieto: ORIGINAL Quality
  • parittainen vaihto suositeltavaa
  • Tila:  Täysin
300 333 1102 MEYLE Taka-akselin hela auton hinta
MEYLE | 300 333 1102
17,42 €
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin pusla RIDEX 1080M0078
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Pituus (mm): 78,4
  • Korkeus (mm): 70,75
  • Sisäläpimitta [mm]: 12,3
  • Läpimitta [mm]: 71
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Pakkaustyyppi: Pussi
  • Tila:  Täysin
1080M0078 RIDEX Taka-akselin pusla auton hinta
RIDEX | 1080M0078
13,91 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Apurungon puslat FEBI BILSTEIN 04911
  • Sisäläpimitta [mm]: 15
  • Läpimitta [mm]: 58
  • Materiaali: Kumi
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, vasen, Taka-akseli, oikea
  • Paino [kg]: 0,47
  • Tila:  Täysin
04911 FEBI BILSTEIN Apurungon puslat auton hinta
FEBI BILSTEIN | 04911
20,94 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Akselinripustus RIDEX 1080M0025
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Paino [kg]: 0,372
  • Sisäläpimitta [mm]: 16,7
  • Läpimitta [mm]: 71,42
  • Pituus (mm): 82
  • Tila:  Täysin
1080M0025 RIDEX Akselinripustus auton hinta
RIDEX | 1080M0025
15,88 €
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin puslat MEYLE 314 710 0026
  • Asennuspuoli: Edessä, Taka-akseli, vasen, Taka-akseli, oikea
  • Korkeus (mm): 54
  • Sisäläpimitta [mm]: 12
  • Läpimitta [mm]: 60
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • parittainen vaihto suositeltavaa
  • Tila:  Täysin
314 710 0026 MEYLE Taka-akselin puslat auton hinta
MEYLE | 314 710 0026
24,80 €
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin hela FEBI BILSTEIN 31547
  • Paksuus [mm]: 90
  • Sisäläpimitta [mm]: 12
  • Läpimitta [mm]: 72
  • Materiaali: Kumi
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, vasen, Taka-akseli, oikea
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Paino [kg]: 0,31
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • uusi malli
  • Tila:  Täysin
31547 FEBI BILSTEIN Taka-akselin hela auton hinta
FEBI BILSTEIN | 31547
14,96 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Akselinripustus
Taka-akselin pusla DELPHI TD1629W
  • Leveys 1 (mm): 78
  • Sisäläpimitta 2 [mm]: 12
  • Läpimitta [mm]: 71
  • Tila:  Täysin
TD1629W DELPHI Taka-akselin pusla auton hinta
DELPHI | TD1629W
14,27 €
Tila:  Täysin