0

0.00

#

Akselinripustus autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Akselinripustus - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Akselinripustus markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Akselinripustus
  • A.B.S. Akselinripustus
  • MAPCO Akselinripustus
  • VAICO Akselinripustus
  • MONROE Akselinripustus
  • TRW Akselinripustus
  • TOPRAN Akselinripustus
  • SWAG Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä METZGER Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Akselinripustus
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Akselinripustus
  • MAGNETI MARELLI
  • Magnum Technology
  • SASIC
  • RUVILLE

Akselinripustus viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Pieni osa, jota tarkkaillaan katsastuksessa Akselin laakeri on valtava kuminen pala, jonka tarkoitus on ehkäistä akselin tärinää ja iskuja välittymästä koriin. Komponentti on edullinen, mutta sen vaihtaminen on melko kallista. Hauraat ja haljenneet akselin laakerit ovat yksi syy autojen hylkäämiseen katsastuksessa. Näiden laakereiden “vaimentavan” ominaisuuden ansiosta niitä kutsutaan myös “vaimennus laakereitsi". Missä tämä laakeri sijaitsee? Laakerin tarkoitus on pehmentää laakeria. Täten se sijaitsee aina näiden komponenttien yhteydessä. Akselien laakereita valmistetaan nykyään kahdella tavalla. Kumipalan sisältävä laakeri on todella suosittu mekaanikkojen keskuudessa, koska se on helppo vaihtaa. Nykyään kuitenkin kumipalaisia laakereita löytyy vain muutamista ajoneuvoista, useimmiten ranskalaisissa autoissa. Akseleissa näkyy paljon enemmän pyöreitä tai lieriömäisiä laakerimalleja. Nämä komponentit, joita kutsutaan myös nimellä “lieriömäinen rullalaakeri” muotonsa vuoksi, painetaan niille tarkoitettuun kohtaan akselissa. Niiden vaihtamiseen tarvitaan tästä syystä erityisiä työkaluja. Akselin laakerien vahingoittuminen Akselien laakerit ovat kiinteitä osia, jotka on tehty kumista. Ne altistuvat jatkuvasti sään vaikutuksille, lämpötilan vaihteluille ja lentävälle lialle. Kuten mikä tahansa kuminen materiaali, akselin laakerit alkavat menettää kimmoisuuttaan ja niistä tulee ajan saatossa hauraita. Laakerin menettäessä kimmoisuutensa se pienenee runsaasti. Tämä johtaa siihen, ettei se enää osu niin paljon akseliin ja koriin, jolloin se alkaa paukkumaan. Ajamisesta tulee epämukavaa ja ajettaessa kuuluu kolinaa. Lisäksi ajoneuvon luisumisen riski kasvaa ja ohjauksen vakaus kärsii. Akselien laakereiden korjaaminen Akselin laakerilla on todella pitkä elinikä valtavan rakenteensa vuoksi. 60 000 km jälkeen on kuitenkin suositeltavaa tarkistaa laakerit. Normaalissa tapauksessa ne eivät kulu ennen kuin on ajettu noin 120 000 kilometriä.
Akselin laakerit on melko helppo vaihtaa, mutta siihen tarvitaan erityisiä työkaluja. Paikoilleen painetut pyöreät rullalaakerit on todella hankalaa irrottaa paikoiltaan. Yleisimmille laakereille soveltuva asennussarja maksaa noin 100 euroa. Tämä on kuitenkin sijoitus, jota varten kannattaa säästää tai joka kannattaa ainakin lainata. Vaihtoehtoiset, hylsyavaimia ja muttereita sisältävät vaihtoehdot johtavat usein epäonnistuneeseen korjausyritykseen.
Vaikka laakerien vaihto käyttäen sopivia työkaluja on helppoa, on se myös kallista. Kaiken lisäksi akseli täytyy löystää kokonaan. Tämä vaatii tukipalkin irrottamista, mikä on mahdollista vain erityisillä työkaluilla. Nykypäivänä tukipalkin irroittamiseen tarkoitettu työkalu maksaa alle 20 euroa. Tämän työkalun avulla sinun ei tarvitse tyytyä kakkosvaihtoehtoihin, joihin liittyy remmejä. Kun etuakseli puretaan, myös ohjaustanko yleensä irrotetaan. Oikea asento kannattaa panna mieleen sitä purettaessa. Tätä varten voidaan käyttää teippiä tai pistää muistiin kierteiden määrä. Jos näin ei tehdä, joudutaan osa kalibroimaan uudelleen asentamisen jälkeen.
Laakerien poistamisen yhteydessä ohajusjärjestelmää joudutaan purkamaan paljon. Tässä on loistava tilaisuus tarkistaa kaikki liikkuvat osat ja kumiset osat. Näin voit varmistua, että kaikki auton osat ovat kunnossa. Jos laakereiden valtavat kumielementit ovat jo vahingoittuneet, on hyvin todennököistä, että myös akselikotelot, pallonivelet ja muut kumisuojat ovat vahingoittuneet. Akselin laakerien hinta Jopa yksityiskohtaisesti suunnitellut pyöreät rullalaakerit koostuvat loppujen lopuksi vain heloista, kierteisistä nastoista ja valtavasta kumisesta palasta. Yksinkertainen design ja melko yleiset komponentit tarkoittavat sitä, että tämä varaosa on melko edullinen. Laakereita myydään aina pareina. Näiden hinta alkaa 15 eurosta. Jopa kovaa rasitusta kestävät urheiluautojen laakerit maksavat harvoin yli 100 euroa. Paranna suorituskykyä, lisää turvallisuutta Akselin laakerit parantavat ajoneuvon hallittavuutta välittömästi ja huomattavasti. Vakaus käännöksissä kasvaa, ohjausvakaus palautuu ja ärsyttävä kolina ja koputus katoaa täysin. Vaikka laakerit eivät ole teknisesti monimutkaisia, on niillä valtava vaikutus ajamiseen. Tässä ei siis kannata säästellä. Merkkivalmistajien akselien laakerit vakuuttavat helpolla asennusprosessilla, mutta ne tarjoavat erityisesti mukavuutta ja pitkää käyttöikää.

Tuote-ehdotuksia:

  • Akselinripustus
    FEBI BILSTEIN Akselinripustus 12626 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 12626
    11,08 € -15% 13,04 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    MEYLE Akselinripustus 31-14 710 0001 edulliseen hintaan
    MEYLE | 31-14 710 0001
    35,16 € -15% 41,36 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Korjaussarja, akselirunko
    FEBI BILSTEIN Korjaussarja, akselirunko 04347 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 04347
    41,74 € -15% 49,11 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    MEYLE Akselinripustus 29-14 710 0000 edulliseen hintaan
    MEYLE | 29-14 710 0000
    19,13 € -15% 22,51 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    MOOG Akselinripustus RE-SB-13481 edulliseen hintaan
    MOOG | RE-SB-13481
    19,52 € -15% 22,96 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    MEYLE Akselinripustus 100 501 0033 edulliseen hintaan
    MEYLE | 100 501 0033
    8,90 € -15% 10,47 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    TEDGUM Akselinripustus 00725908 edulliseen hintaan
    TEDGUM | 00725908
    19,22 € -15% 22,61 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    DELPHI Akselinripustus TD1071W edulliseen hintaan
    DELPHI | TD1071W
    32,46 € -15% 38,19 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    DELPHI Akselinripustus TD888W edulliseen hintaan
    DELPHI | TD888W
    16,82 € -15% 19,79 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    FEBI BILSTEIN Akselinripustus 29367 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 29367
    14,46 € -15% 17,01 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    TEDGUM Akselinripustus 00723624 edulliseen hintaan
    TEDGUM | 00723624
    11,97 € -15% 14,08 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselinripustus
    MASTER-SPORT Akselinripustus 28403B-PCS-MS edulliseen hintaan
    MASTER-SPORT | 28403B-...
    10,98 € -15% 12,92 € Säästä: 15% Tila:  Täysin