00#
31-9390

Kallistuksenvakaaja autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Kallistuksenvakaaja - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Kallistuksenvakaaja markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • MONROE Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • TOPRAN Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • SWAG Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • JP GROUP Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • JAPANPARTS Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • DELPHI Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • LEMFÖRDER Kallistuksenvakaaja kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä RUVILLE Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä TRISCAN Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MEYLE Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä YAMATO Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä FAG Kallistuksenvakaaja
  • Osta parhaalla hinnalla täältä FORTUNE LINE Kallistuksenvakaaja
  • ASHIKA
  • EIBACH
  • UNIGOM
  • Borsehung

Kallistuksenvakaaja viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Turvallisesti kurveissa kallistuksenvakaajan ansiosta

Kallistuksenvakaaja on joustava osa auton alustassa. Sen tehtävänä on ehkäistä auton sivusuunnassa tapahtuvaa heiluntaa, parantaa ajo-ominaisuuksia ja optimoimalla pitoa.

Kallistuksenvakaajan tehtävä

Auton kulkiessa mutkassa sen sisempi pyörä taipuu ja ulompi pyörä puristuu keskipakoisvoiman seurauksena. Toistuva kuormituksen muutos saisi auton värähtelemään liikaa ja pyörähtämään ympäri. Tämän estämiseksi autoon on asennettu vakaajatanko. Se tuottaa vastavoiman, joka vaimentaa pyörien heilahtelua. Kallistuksenvakaaja toimii asteittain ja siksi kompensointi liike on aina optimaalinen.

Kallistuksenvakaajan rakenne ja sijainti

Kallistuksenvakaaja on pitkä kaareva tanko, joka on massiivista terästä ja yhdistää akselin vasemman ja oikean puolen. Yhteys jousitukseen perustuu kallistuksen vakaajan yhdystankoihin. Sen voimansiirto tapahtuu vääntymisen kautta.
Tanko sijaitsee auton alustassa. Se on sijoitettu usein jäähdyttimen alle. Kallistuksenvakaaja on helposti saatavilla.

Kallistuksenvakaajan viat

Murtunut kallistuksenvakaaja vaikuttaa huomattavasti auton ajodynamiikkaan. Ajoneuvo lähtee heilumaan ja pysyy hallinnassa vain vaivoin. Rikkinäisen vakaajan löysät päät hakkaavat alustaan, aiheuttaen tyypillisen nakuttavan äänen. Tätä vikaa esiintyy harvoin. Teoriassa kallistuksenvakaaja voi syöpyä tai rikkoutua haurastumisen seurauksena. Siinä tapauksessa, auto on joko hyvin vanha tai sitä ei ole tarkastettu lähiaikoina. Kallistuksenvakaaja, jossa on kumituet ovat huomattavasti alttiimpia.

Kallistuksenvakaajan vaihtaminen

Kallistuksenvakaajan vaihtaminen ei ole kovin vaikeaa. Useimmissa tapauksissa auto pitää nostaa ylös ja jousitus pitää purkaa. Tämä vaatii erityisen työkalun, ns jousipuristimen. Jos yrität poistaa jousen ilman sopivaa jousipuristinta, yritys voi päättyä kuolettavasti! Kallistuksenvakaaja kiinnittyy auton koriin kumipuslien välityksellä. Niiden purkaminen on melko yksinkertaista.
Jos kallistuksenvakaaja näyttää täysin ehjältä, kumipuslien vaihtaminen voi palauttaa täyden ajoturvallisuuden. Jos kumit ovat kuluneet, myös liitokset ovat kuluneet. Fiksut säästäjät vaihtavat mieluummin vain vaimennusosat. Suosittelemme aina kaikkien kallistuksenvakaajan osien vaihtamista. Ottaen huomioon näiden varaosien halvat hinnat, puolivillaisessa korjauksessa ei vain ole mitään järkeä.

Muut osat, jotka on vaihdettava samassa yhteydessä

Alusta kuluu aina tasaisesti. Kun auton yhdystangot ja kallistuksenvakaajat ovat kuluneet, seuraavat komponentit tulevat pian vaihdettaviksi:

  • pallonivelet
  • raidetangot
  • Vetonivelen suojat
  • iskunvaimentimet
  • jousijalan tuet

Kun kallistuksenvakaajaa vaihdetaan, monet näistä osista on jo irrotettu tai tehty helposti käsiksi päästäviksi. On aina järkevää vaihtaa kaikki kulutukselle alttiit osat, kuin kevätsiivouksen tekisi. Tämä koskee myös A-tukivartta. Kyseinen komponentti on melko vakaa. Sen kumipuslat on kuitenkin syytä vaihtaa yhdessä yhdystankojen ja kallistuksenvakaajien huollon kanssa.

Kallistuksenvakaajan kustannukset

Kallistuksenvakaaja on suuri ja tärkeä osa. Sen on pystyttävä ottamaan vastaan suuria voimia turvallisesti ja kestävästi. Siksi tämä varaosan hankinnassa tulee harkita vain merkkivalmistajien tuotteita, jotka toimittavat osia myös autonvalmistajille, mistä johtuen vakaaja on kallis: voit varata 200-350 euroa tämän varaosan hankintaan. Näin saat koko sarjan kumineen. Tämä on tärkeä osa, eikä sen hankinnassa tulisi tehdä kompromisseja. Sen asennus on melko yksinkertaista ja sen voi tehdä koti työkaluilla.


Tuote-ehdotuksia:
Vakaaja
Vakaaja FAG 818 0007 10
  • Läpimitta [mm]: 18
  • Tila:  Täysin
818 0007 10 FAG Vakaaja auton hinta
FAG | 818 0007 10
61,61 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Kallistuksenvakaaja MEYLE 100 653 0027
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • lisätieto: ORIGINAL Quality
  • Tarvittava kappalemäärä: 1
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kuorilla, Kumilaakerilla
  • Vakaajan halkaisija [mm]: 21,7
  • Tila:  Täysin
100 653 0027 MEYLE Kallistuksenvakaaja auton hinta
MEYLE | 100 653 0027
123,46 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Vakaaja ASHIKA 106-02-214
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Kokonaispituus (mm): 93
  • Läpimitta [mm]: 24
  • Tila:  Täysin
106-02-214 ASHIKA Vakaaja auton hinta
ASHIKA | 106-02-214
16,83 €
Tila:  Täysin
Vakaajasarja
Kallistuksenvakaaja FEBI BILSTEIN 45307
  • Pituus (mm): 1035
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Paino [kg]: 4,192
  • Vakaajan halkaisija [mm]: 23,6
  • Lisätarvike / lisätieto: kumilaakereilla
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kuulatapilla
  • Tila:  Täysin
45307 FEBI BILSTEIN Kallistuksenvakaaja auton hinta
FEBI BILSTEIN | 45307
165,01 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Vakaaja FAST FT15960
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Läpimitta [mm]: 18
  • Tila:  Täysin
FT15960 FAST Vakaaja auton hinta
FAST | FT15960
41,05 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Kallistuksenvakaaja JAPKO 106119
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Kokonaispituus (mm): 310
  • Ulkokierre [mm]: 10 X 1,5
  • Kokonaiskorkeus (mm): 65
  • Tila:  Täysin
106119 JAPKO Kallistuksenvakaaja auton hinta
JAPKO | 106119
16,84 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Vakaaja FEBEST 0899-S11R
  • Asennuspuoli: Takana
  • Paino [kg]: 1,737
  • Pakkauspituus [cm]: 120,0
  • Pakkausleveys [cm]: 20,0
  • Pakkauskorkeus [cm]: 20,0
  • Tila:  Täysin
0899-S11R FEBEST Vakaaja auton hinta
FEBEST | 0899-S11R
108,51 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Kallistuksenvakaaja MEYLE 100 653 0017
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Tuotelinja: -ORIGINAL Quality
  • Tarvittava kappalemäärä: 1
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kuorilla, Kumilaakerilla
  • Vakaajan halkaisija [mm]: 21,7
  • Tila:  Täysin
100 653 0017 MEYLE Kallistuksenvakaaja auton hinta
MEYLE | 100 653 0017
108,60 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Vakaaja DELPHI TC2619
  • Asennuspuoli: Takana, Vasen, Yläpuolella, Oikea
  • Pituus (mm): 380
  • Ohjausmalli: Viistotukivarsi
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman alapallo-/palloniveltä
  • Materiaali: Teräs
  • Leveys (mm): 119
  • Korkeus (mm): 35
  • Tila:  Täysin
TC2619 DELPHI Vakaaja auton hinta
DELPHI | TC2619
29,06 €
Tila:  Täysin
Vakaajasarja
Kallistuksenvakaaja FEBEST 2399-B6R
  • Asennuspuoli: Takana
  • Läpimitta [mm]: 21
  • Paino [kg]: 1,695
  • Pakkauspituus [cm]: 120,0
  • Pakkausleveys [cm]: 20,0
  • Pakkauskorkeus [cm]: 12,0
  • Tila:  Täysin
2399-B6R FEBEST Kallistuksenvakaaja auton hinta
FEBEST | 2399-B6R
71,37 €
Tila:  Täysin
Vakaajasarja
Vakaaja Borsehung B12618
  • Väri: keltainen
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Tila:  Täysin
B12618 Borsehung Vakaaja auton hinta
Borsehung | B12618
82,21 €
Tila:  Täysin
Vakaaja
Kallistuksenvakaaja JAPKO 106702
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Kokonaispituus (mm): 91
  • Ulkokierre [mm]: 10X1,25
  • Kokonaiskorkeus (mm): 58
  • Tila:  Täysin
106702 JAPKO Kallistuksenvakaaja auton hinta
JAPKO | 106702
17,94 €
Tila:  Täysin