00#
32-4399

Pyöränpultit & pyöränmutterit autollesi

Valitse ajoneuvo
Haku
Pyöränpultit & pyöränmutterit - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Rengaspultit markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • MAPCO Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • VAICO Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • TOPRAN Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • SWAG Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • METZGER Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • JP GROUP Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • LEMFÖRDER Pyöränpultit & pyöränmutterit kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SASIC Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BTA Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MEYLE Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä EIBACH Rengaspultit
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LASER TOOLS Rengaspultit
  • VIKA
  • ACKOJA
  • MI.R.A.
  • FARE SA

Pyöränpultit & pyöränmutterit viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Turvallista ajamista hyvin kiinnitettyjen renkaiden myötä Rengaspultit & -mutterit kiinnittävät renkaat autoon. Niillä on tärkeä tehtävä, koska ne eivät saa koskaan hajota, katketa tai löystyä. Ne ovat yksiä kaikkein eniten rasitukselle alttiita komponentteja autossa, eikä laadusta saa tinkiä niiden kohdalla. Rengaspultteihin & -muttereihin kohdistuva rasitus Kun auto on paikoillaan, rengaspultit & -mutterit ovat pääasiassa vetorasituksen alaisia. Auton renkaat kiristetään 90-180 newtonmetrin torsioon. Ajoneuvon valmistaja määrittää tarkan arvon. Yleisenä nyrkkisääntönä on se, että mitä raskaampi ajoneuvo on, sitä korkeampi on torsio. Toinen osatekijä on jokaisen renkaan rengaspulttien ja -muttereiden lukumäärä.
Radiaaliset voimat ja leikkausrasitus vaikuttavat rengaspultteihin ja -muttereihin ajon aikana. Pyörimisestä johtuen ontot ruuvit ovat jatkuvan rasituksen alaisia, minkä vuoksi osa on jatkuvan rasituksen alaisena. Tästä syystä tuotteen täytyy olla valmistettu siten, että sillä on korkea väsymislujuus.
Lisäksi renkaassa ilmenee suuria lämpötilaeroja. Renkaassa kylmän ja kostean ulkopinnan olosuhteet sekoittuvat jarruista säteilevään korkeaan lämpöön. Rengaspulttien ja -mutterien täytyy kestää tämä. Kosteus, sora ja suola syövyttävät vahvasti rengaspultteja ja -muttereita. Tästä syystä nämä kiinnityselementit tulee olla valmistettu ruostumattomasta materiaalista. Lisäksi on tärkeää, että rengaspulttien ja mutterien kierteet voidellaan vain valmistajan määrittämillä voiteluaineilla! Rengaspultit vai rengasmutterit? Rengaspulttien ja rengasmuttereiden välinen ero on melko yksinkertainen: Rengaspultti on kokonainen pultti, joka ruuvataan jousituksen kierteeseen. Nämä kierteet voivat sijaita olka-akselissa, jarrulevyssä tai muussa jousituksen osassa. Rengaspultteja käytettäessä jousituksessa on jo tarvittava määrä nastoja. Renkaan kiinnittämiseen tarvitaan vain edellä mainitut rengasmutterit. Rengaspulttien eri versiot Ajoneuvojen valmistajat usein sallivat erilaisten vanteiden käytön ajoneuvossa. Standardina ajoneuvoissa on teräsvanteet. Alumiinivanteet ovat kuitenkin erityisen suosittuja. Nämä saattavat tietyissä tilanteissa vaatia erilaiset rengaspultit ja -mutterit. Tässä on tärkeää huomioida, että vaaditussa torsiossa saattaa olla eroja, riippuen siitä, millainen on käytössä oleva vanne. Joka tapauksessa on suositeltavaa kiristää alumiiniset vanteet oikeaan torsioon 50 ajokilometrin jälkeen. Tämä siitä syystä, että alumiinilla ei ole sama elastisuus kuin teräksellä. Teräs kimpoaa hieman, kun se on puristuksissa. Tuloksena on jatkuva vastapaine kierteelle, joka varmistaa liitoksen kireyden ja luotettavuuden. Alumiini, jolla ei ole lähes lainkaan kimmoisuutta, antaa hieman periksi. Tästä syystä rengaspultti saattaa löystyä ajan myötä, millä saattaa olla katastrofaalisia seurauksia.
Niin sanotut rengaslukot ovat yleistyneet runsaasti lähivuosien aikana. Nämä rengaspultit voidaan irrottaa vain erikoisavaimella, mikä estää laadukkaiden renkaiden varastamista tehokkaasti. Rengaspulttien viat On todella harvinaista, että rengaspultti katkeaa. Jos näin kuitenkin tapahtuu, tapahtuu se usein asennusvaiheessa. Useimmissa tapauksissa katkennut rengaspultti on vahingoittunut jo etukäteen. Se saattaa olla myös liian korkean torsion seuraus. Molemmissa tapauksissa koko yksikkö tulee vaihtaa, mukaan lukien rengaspulttien & -muttereiden kannattimet. Kierteiden uudelleen kierteittäminen ei ole sallittua. Katkennut rengaspultti altistuu liikarasitukselle kiinnityskohdassa, minkä johdosta sitä ei ole turvallista käyttää. Tässä asiassa ei tule koskaan tehdä kompromisseja. On suositeltavaa katsoa renkaita aina autoon mentäessä. Kadonneeseen rengaspulttiin tai -mutteriin tulee kiinnittää välittömästi huomiota! Uuden rengaspultin/rengasmutterin asentamisen lisäksi kaikkien muidenkin pulttiliitosten torsio tulee tarkistaa mahdollisimman nopeasti. Rengaspulttien ja -muttereiden hinnat Ostettaessa rengaspultteja & -muttereita, on suositeltavaa ostaa alkuperäisiä varaosia. Näiden elintärkeiden komponenttien kohdalla ei saa tehdä kompromisseja. Alkuperäinen rengaspultti ei koskaan maksa alle 7 euroa. Tästä syystä kannattaa epäillä liian houkuttelevia hintoja. Alkuperäisten osien suosiminen saattaa tässä tapauksessa pelastaa ihmishenkiä.

Tuote-ehdotuksia:
Pyörän mutteri
Pyörän pultit FEBI BILSTEIN 44949
  • Avainväli: 19
  • Pyörän kiinnitys: Kartiolaippa F
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paksuus [mm]: 31
  • Laatu / luokka: 10
  • Pinta: Kromattu
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Paino [kg]: 0,050
  • Vanteet: Alumiinivanteille, Peltivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 26,5
  • Sisäkierremitta: M12 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Pyörän pultit 44949 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 44949
4,37 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Rengaspultit FEBI BILSTEIN 46632
  • Avainväli: 17
  • Pituus (mm): 48
  • Kierteen pituus (mm): 27
  • Pyörän kiinnitys: Kuula istukka A/G
  • Ruuvin pituus ilman päätä [mm]: 27
  • Väri: hopea
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paino [kg]: 0,062
  • Laatu / luokka: 8.8
  • Pinta: Sinkitetty
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Vanteet: Alumiinivanteille, Peltivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 23
  • Ulkokierremitta: M14 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Rengaspultit 46632 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 46632
2,68 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyörän mutteri
Vannepultit SCC Fahrzeugtechnik M1215KEGE
  • Avainväli: 21
  • Laatu / luokka: 8
  • Pinta: Sinkitetty
  • Kierremitta: M12 x 1,5
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusikulma
  • Paino [kg]: 0,06
  • Tunnusluku: Kegel 60°
  • Vanteet: Alumiinivanteille, Peltivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Kokonaispituus (mm): 34
  • Ruuvikannan korkeus [mm]: 34
  • Tila:  Täysin
Vannepultit M1215KEGE halvat alkuperäistä laatua
SCC Fahrzeugtechnik | ...
2,25 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Pyöränpultti RIDEX 2070W0010
  • Avainväli: 17
  • Pituus (mm): 50
  • Kierteen pituus (mm): 26
  • Pyörän kiinnitys: Kartiolaippa F
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paino [kg]: 0,07
  • Ulkokierre [mm]: M12 x 1,5
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Läpimitta [mm]: 22,75
  • Tila:  Täysin
Pyöränpultti 2070W0010 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 2070W0010
2,76 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Pyörän pinnapultti FEBI BILSTEIN 18903
  • Avainväli: 17
  • Pituus (mm): 49
  • Kierteen pituus (mm): 23
  • Pyörän kiinnitys: Kartiolaippa F
  • Ruuvin pituus ilman päätä [mm]: 26
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paino [kg]: 0,07
  • Laatu / luokka: 8.8
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Vanteet: Alumiinivanteille, Peltivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 23
  • Ulkokierremitta: M12 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Pyörän pinnapultti 18903 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 18903
2,82 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyörän mutteri
Lukkopultit FEBI BILSTEIN 29463
  • Avainväli: 19
  • Pyörän kiinnitys: Kartiolaippa F
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, Etuakseli
  • Paksuus [mm]: 31
  • Laatu / luokka: 10
  • Pinta: Kromattu
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Paino [kg]: 0,060
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kannella
  • Vanteet: Alumiinivanteille, Peltivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 28
  • Sisäkierremitta: M12 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Lukkopultit 29463 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 29463
4,02 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Pyöränpultit & pyöränmutterit SCC Fahrzeugtechnik M1415KE28S
  • Avainväli: 17
  • Kierremitta: M14 x 1,5
  • Pituus (mm): 53,5, 54
  • Kierteen pituus (mm): 28
  • Väri: hopea
  • Ruuvikannan korkeus [mm]: 26
  • Kovuusluokka: 10.9
  • Pinta: Sinkitetty
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Vanteet: Peltivanteille, Alumiinivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 23
  • Tunnusluku: Kegel 60°
  • Tila:  Täysin
Pyöränpultit & pyöränmutterit M1415KE28S halvat alkuperäistä laatua
SCC Fahrzeugtechnik | ...
2,51 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Pyörän pultit FEBI BILSTEIN 09801
  • Avainväli: 17
  • Pituus (mm): 48
  • Kierteen pituus (mm): 27
  • Pyörän kiinnitys: Kuula istukka A/G
  • Ruuvin pituus ilman päätä [mm]: 27
  • Väri: hopea
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paino [kg]: 0,062
  • Laatu / luokka: 8.8
  • Pinta: Sinkitetty
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Vanteet: Alumiinivanteille, Peltivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 23
  • Ulkokierremitta: M14 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Pyörän pultit 09801 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 09801
2,68 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyörän mutteri
Rengaspultit RIDEX 658W0018
  • Avainväli: 21
  • Sisäkierre (mm): M12 x 1,5
  • Pyörän kiinnitys: Kartiolaippa F
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paksuus [mm]: 37,5
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Paino [kg]: 0,08
  • Tila:  Täysin
Rengaspultit 658W0018 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 658W0018
6,44 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Vannepultit RIDEX 2070W0005
  • Avainväli: 17
  • Pituus (mm): 48
  • Kierteen pituus (mm): 27
  • Pyörän kiinnitys: Kuula istukka A/G
  • Ruuvin pituus ilman päätä [mm]: 27
  • Väri: hopea
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Taka-akseli
  • Paino [kg]: 0,062
  • Ulkokierre [mm]: M14 x 1,5
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 23
  • Tila:  Täysin
Vannepultit 2070W0005 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 2070W0005
2,32 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Pyöränpultti SCC Fahrzeugtechnik M1215KU40Z
  • Avainväli: 17
  • Kierremitta: M12 x 1,5
  • Pituus (mm): 60,5, 61
  • Kierteen pituus (mm): 40
  • Kovuusluokka: 10.9
  • Ruuvikannan korkeus [mm]: 21
  • Ulkokierre [mm]: M12 x 1,5
  • Pinta: Sinkitetty, Sinkki-liuska-pinnoite
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusikulma, Kuusioruuvi /-mutteri
  • Vanteet: Alumiinivanteille
  • Materiaali: Teräs
  • Läpimitta [mm]: 22,0, 22
  • Tunnusluku: Kugel R12
  • Tila:  Täysin
Pyöränpultti M1215KU40Z halvat alkuperäistä laatua
SCC Fahrzeugtechnik | ...
2,18 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Pyöränruuvi
Pyörän pinnapultti RIDEX 2070W0003
  • Avainväli: 17
  • Kierremitta: M12x1,25
  • Pituus (mm): 57,15
  • Pyörän kiinnitys: Sileä istukka
  • Ruuvikanta/mutteriprofiili: Kuusioruuvi /-mutteri
  • Tila:  Täysin
Pyörän pinnapultti 2070W0003 halvat alkuperäistä laatua
RIDEX | 2070W0003
3,63 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin