0

0.00

#

Akselipalkki autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Akselipalkki - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Akselipalkki markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Akselipalkki
  • MAPCO Akselipalkki
  • SKF Akselipalkki
  • VAN WEZEL Akselipalkki
  • JP GROUP Akselipalkki
  • JOHNS Akselipalkki
  • PRASCO Akselipalkki
  • BLIC Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä KLOKKERHOLM Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä TRUCKTEC AUTOMOTIVE Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SIEGEL AUTOMOTIVE Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VIKA Akselipalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DPA Akselipalkki
  • Borsehung
  • AIC
  • FEBEST

Akselipalkki erilaisiin ajoneuvoihin

  • Akselipalkki varten VOLKSWAGEN
  • Akselipalkki varten MERCEDES-BENZ
  • Akselipalkki varten VOLVO
  • Akselipalkki varten TOYOTA
  • Alkuperäislaatuinen FORD Akselipalkki
  • Alkuperäislaatuinen BMW Akselipalkki
  • Alkuperäislaatuinen AUDI Akselipalkki
  • Alkuperäislaatuinen OPEL Akselipalkki
  • NISSAN Akselipalkki alkuperäinen laatu
  • PEUGEOT Akselipalkki alkuperäinen laatu
  • SKODA Akselipalkki alkuperäinen laatu
  • HONDA Akselipalkki alkuperäinen laatu
  • Akselipalkki Varten CITROËN
  • Akselipalkki Varten FIAT
  • Akselipalkki Varten RENAULT
  • Akselipalkki Varten MAZDA
  • Akselipalkki Varten KIA
  • Akselipalkki Varten MITSUBISHI
  • Akselipalkki Varten SAAB
  • Akselipalkki Varten HYUNDAI
  • SUBARU Akselipalkki discounter
  • CHRYSLER Akselipalkki discounter
  • SEAT Akselipalkki discounter
  • CHEVROLET Akselipalkki discounter
  • SUZUKI
  • JEEP
Luettelo automerkeistä

Akselipalkki Top auto merkit

Akselipalkki viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Perinteinen, toimiva komponentti Akseli on ollut jo hevosvaunujen ajalta saakka kaikkien ajoneuvojen keskeinen komponentti. Akseli yhdistää osien runkoja, kuten korin tai alustan jousituksiin. Hevosvaunuissa akseli oli yleensä pelkkä yhtenäinen puinen palkki, joka yhdisti molemmat renkaat. Nykypäivänä akselin rakenne on todella monimutkainen ja se sisältää useita erillisiä komponentteja. Jäykkä akseli on kaikkien ylimääräisten akselin komponenttien pääkomponentti. Akseleiden sijainti Akselit on helppo löytää ajoneuvosta: ne ovat ne komponentit, joihin renkaat on kiinnitetty. Edessä jäykkää akselia ei enää rakenneta yhdistävänä komponenttina, koska ohjausjärjestelmät ovat monimutkaisempia. Silti useimmissa ajoneuvoissa taka-akseli on edelleen kiinteä komponentti. Tämä johtuu eritoten sen valmistustavasta: Taka-akseli valmistetaan kokonaan valmiiksi erillisenä osana toimittajan toimesta, aina takarenkaista iskunvaimentimiin. Tällä tavoin akselin ja kaikkien siihen liitettyjen komponenttien asentaminen käy nopeasti tehtaan tuotantolinjalla. Jäykän akselin viat Akseli ei ole varsinaisesti kuluva osa. Tähän komponenttiin voi kohdistua vahinkoja vain onnettomuuksista, korroosiosta tai vääränlaisesta käsittelystä. Koska akselit on tyypillisesti hitsattu monesta paksusta levystä, ne yleensä kestävät koko auton elinajan. Pienellä kerroksella ruostetta ei yleensä ole vaikutusta ajamisen turvallisuuteen tai huomautukseen katsastuksessa. Vaikka taka-akselit ovat melko edullisia varaosia, niiden vaihtaminen on todella kallista. Koska renkaat, laakerit, vakaajat, kumivaimentimet ja monet muut komponentit on kiinni akselissa, sen vaihtaminen saattaa kestää useita päiviä. Jäykän akselin hinta Niin sanottu uudelleenmerkitseminen on tehnyt akseleiden valmistamisesta todella edullista. Alustastrategia, jota monet valmistajat ovat käyttäneet jo vuosikymmeniä, mahdollistaa identtisten komponenttien käytön. GM on uudelleenmerkitsemisen edelläkävijä. Käyttäen J-runkoa, he ovat käytännössä valmistaneet saman auton kaikille merkeilleen. Tässä ympäri maailman levinneessä autossa, joka tunnetaan täällä nimellä Opel Ascona C, oli suurimmalta osin päittäin sopivat komponentit. Tästä syystä useiden Seat-, Skoda- ja Volkswagen-merkkisten autojen osat sopivat toisiinsa saman luokan autoissa. Tämän johdosta näitä osia saa usein muutamalla sadalla eurolla, vaikka ne ovat suuria, painavia ja huolellisesti valmistettuja. Jäykän kaselin korjaus Jos akselin vahingot ovat niin vakavat, että se täytyy korjata, täytyy se vaihtaa. Hitsaaminen, hiominen tai suoristaminen on yleensä kiellettyä. On kuitenkin paljon todennäköisempää, että se vaatii vain pienen pintaremontin kokonaisen vaihdon sijasta. Tähän kuuluu kaikkien kiinni olevien komponenttien vaihto, kuten akselin laakereiden, ohjausharjojen jne. Useimmissa tapauksissa akseli täytyy irrottaa. Tähän tarkoitukseen tarvikkeita ja varaosia myyvät liikkeet tarjoavat kokonaisia settejä akselien peruskorjauksen tekemiseksi. Liitoskohdat, joista akseli on pultattu koriin, ovat erityisen alttiita vaurioitumaan. Niihin kohdistuu suuria voimia, jotka rasittavat pyöreitä laakereita paljon. Jos ne menettävät muotonsa ja absorbointikykynsä, näkyy se auton hallinnan heikentymisenä ja kolinana taka-akselissa. Taka-akselin korjaus settejä voi ostaa niinkin edullisesti kuin 20 eurolla. Jäykän akselin huolto Ruostepisteiden ilmestyminen taka-akseliin normaalissa käytössä on lähes väistämätöntä. Normaaleissa ajo-olosuhteissa maata ja kiviä lentää jatkuvasti ajoneuvon alaosaan ja vahingoittavat sen suojaavaa kerrosta. Vaikka useimmissa tapauksissa ruosteen poistaminen ei ole turvallisuuden kannalta tärkeää, pidentää se silti akselin elinikää. Tämä pätee erityisesti lumisilla alueilla, joiden teillä käytetään suolaa. Pitkä ja jatkuva altistus suolavedelle ruostuttaa lopulta kaikkein kestävimmänkin akselin. Emalipinnoite, alarungon suojaus ja säännölliset pesut auton alta ovat kaikkein parhaita ehkäisykeinoja. Purkillinen hyvää ruosteenestomaalia maksaa noin 15 euroa ja soveltuu täydellisesti taka-akselille. Vaikka ruosteenestolakkaa voidaan laittaa suoraan ruosteeseen, ensikäsittely irrotusaineella tai ruosteenpoistajalla voi parantaa lopputulosta.

Tuote-ehdotuksia:

  • Poikittaispalkki
    PRASCO Poikittaispalkki PG0393206 edulliseen hintaan
    PRASCO | PG0393206
    14,79 € -70% 49,30 €* Säästä: 70% Tila:  Täysin
  • Liikerajoitin, akseli
    TOPRAN Liikerajoitin, akseli 721 802 edulliseen hintaan
    TOPRAN | 721 802
    4,70 € -15% 5,53 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Poikittaispalkki
    PRASCO Poikittaispalkki PG0093206 edulliseen hintaan
    PRASCO | PG0093206
    13,41 € -15% 15,78 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Poikittaispalkki
    PRASCO Poikittaispalkki FD4263206 edulliseen hintaan
    PRASCO | FD4263206
    34,59 € -15% 40,69 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Liikerajoitin, akseli
    TEDGUM Liikerajoitin, akseli TED99770 edulliseen hintaan
    TEDGUM | TED99770
    23,42 € -15% 27,55 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Poikittaispalkki
    DIEDERICHS Poikittaispalkki 4225014 edulliseen hintaan
    DIEDERICHS | 4225014
    11,92 € -15% 14,02 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Poikittaispalkki
    VAN WEZEL Poikittaispalkki 5829682 edulliseen hintaan
    VAN WEZEL | 5829682
    22,39 € -25% 29,85 €* Säästä: 25% Tila:  Täysin
  • Liikerajoitin, akseli
    FEBI BILSTEIN Liikerajoitin, akseli 47675 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 47675
    9,13 € -15% 10,74 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Akselirunko
    SKF Akselirunko VKDS 474001 edulliseen hintaan
    SKF | VKDS 474001
    15,48 € -15% 18,21 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Liikerajoitin, akseli
    TOPRAN Liikerajoitin, akseli 113 448 edulliseen hintaan
    TOPRAN | 113 448
    4,09 € -15% 4,81 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Liikerajoitin, akseli
    MAPCO Liikerajoitin, akseli 33873 edulliseen hintaan
    MAPCO | 33873
    5,79 € -14% 6,73 €* Säästä: 14% Tila:  Täysin
  • Akselirunko
    SKF Akselirunko VKDS 973000 edulliseen hintaan
    SKF | VKDS 973000
    9,55 € -15% 11,24 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin