00#
60-6579

Akselipalkki autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Akselipalkki - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Moottoripalkki markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Akselipalkki kokemuksia
  • MAPCO Akselipalkki kokemuksia
  • VAICO Akselipalkki kokemuksia
  • SKF Akselipalkki kokemuksia
  • VAN WEZEL Akselipalkki kokemuksia
  • JP GROUP Akselipalkki kokemuksia
  • JOHNS Akselipalkki kokemuksia
  • PRASCO Akselipalkki kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLIC Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BTA Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä FORTUNE LINE Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VIKA Moottoripalkki
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DPA Moottoripalkki
  • Borsehung
  • GH
  • ESEN SKV
  • YSPARTS

Akselipalkki viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Perinteinen, toimiva komponentti Akseli on ollut jo hevosvaunujen ajalta saakka kaikkien ajoneuvojen keskeinen komponentti. Akseli yhdistää osien runkoja, kuten korin tai alustan jousituksiin. Hevosvaunuissa akseli oli yleensä pelkkä yhtenäinen puinen palkki, joka yhdisti molemmat renkaat. Nykypäivänä akselin rakenne on todella monimutkainen ja se sisältää useita erillisiä komponentteja. Jäykkä akseli on kaikkien ylimääräisten akselin komponenttien pääkomponentti. Akseleiden sijainti Akselit on helppo löytää ajoneuvosta: ne ovat ne komponentit, joihin renkaat on kiinnitetty. Edessä jäykkää akselia ei enää rakenneta yhdistävänä komponenttina, koska ohjausjärjestelmät ovat monimutkaisempia. Silti useimmissa ajoneuvoissa taka-akseli on edelleen kiinteä komponentti. Tämä johtuu eritoten sen valmistustavasta: Taka-akseli valmistetaan kokonaan valmiiksi erillisenä osana toimittajan toimesta, aina takarenkaista iskunvaimentimiin. Tällä tavoin akselin ja kaikkien siihen liitettyjen komponenttien asentaminen käy nopeasti tehtaan tuotantolinjalla. Jäykän akselin viat Akseli ei ole varsinaisesti kuluva osa. Tähän komponenttiin voi kohdistua vahinkoja vain onnettomuuksista, korroosiosta tai vääränlaisesta käsittelystä. Koska akselit on tyypillisesti hitsattu monesta paksusta levystä, ne yleensä kestävät koko auton elinajan. Pienellä kerroksella ruostetta ei yleensä ole vaikutusta ajamisen turvallisuuteen tai huomautukseen katsastuksessa. Vaikka taka-akselit ovat melko edullisia varaosia, niiden vaihtaminen on todella kallista. Koska renkaat, laakerit, vakaajat, kumivaimentimet ja monet muut komponentit on kiinni akselissa, sen vaihtaminen saattaa kestää useita päiviä. Jäykän akselin hinta Niin sanottu uudelleenmerkitseminen on tehnyt akseleiden valmistamisesta todella edullista. Alustastrategia, jota monet valmistajat ovat käyttäneet jo vuosikymmeniä, mahdollistaa identtisten komponenttien käytön. GM on uudelleenmerkitsemisen edelläkävijä. Käyttäen J-runkoa, he ovat käytännössä valmistaneet saman auton kaikille merkeilleen. Tässä ympäri maailman levinneessä autossa, joka tunnetaan täällä nimellä Opel Ascona C, oli suurimmalta osin päittäin sopivat komponentit. Tästä syystä useiden Seat-, Skoda- ja Volkswagen-merkkisten autojen osat sopivat toisiinsa saman luokan autoissa. Tämän johdosta näitä osia saa usein muutamalla sadalla eurolla, vaikka ne ovat suuria, painavia ja huolellisesti valmistettuja. Jäykän kaselin korjaus Jos akselin vahingot ovat niin vakavat, että se täytyy korjata, täytyy se vaihtaa. Hitsaaminen, hiominen tai suoristaminen on yleensä kiellettyä. On kuitenkin paljon todennäköisempää, että se vaatii vain pienen pintaremontin kokonaisen vaihdon sijasta. Tähän kuuluu kaikkien kiinni olevien komponenttien vaihto, kuten akselin laakereiden, ohjausharjojen jne. Useimmissa tapauksissa akseli täytyy irrottaa. Tähän tarkoitukseen tarvikkeita ja varaosia myyvät liikkeet tarjoavat kokonaisia settejä akselien peruskorjauksen tekemiseksi. Liitoskohdat, joista akseli on pultattu koriin, ovat erityisen alttiita vaurioitumaan. Niihin kohdistuu suuria voimia, jotka rasittavat pyöreitä laakereita paljon. Jos ne menettävät muotonsa ja absorbointikykynsä, näkyy se auton hallinnan heikentymisenä ja kolinana taka-akselissa. Taka-akselin korjaus settejä voi ostaa niinkin edullisesti kuin 20 eurolla. Jäykän akselin huolto Ruostepisteiden ilmestyminen taka-akseliin normaalissa käytössä on lähes väistämätöntä. Normaaleissa ajo-olosuhteissa maata ja kiviä lentää jatkuvasti ajoneuvon alaosaan ja vahingoittavat sen suojaavaa kerrosta. Vaikka useimmissa tapauksissa ruosteen poistaminen ei ole turvallisuuden kannalta tärkeää, pidentää se silti akselin elinikää. Tämä pätee erityisesti lumisilla alueilla, joiden teillä käytetään suolaa. Pitkä ja jatkuva altistus suolavedelle ruostuttaa lopulta kaikkein kestävimmänkin akselin. Emalipinnoite, alarungon suojaus ja säännölliset pesut auton alta ovat kaikkein parhaita ehkäisykeinoja. Purkillinen hyvää ruosteenestomaalia maksaa noin 15 euroa ja soveltuu täydellisesti taka-akselille. Vaikka ruosteenestolakkaa voidaan laittaa suoraan ruosteeseen, ensikäsittely irrotusaineella tai ruosteenpoistajalla voi parantaa lopputulosta.

Tuote-ehdotuksia:
Liikerajoitin, akseli
Apurunko Magnum Technology A9C014MT
  • Asennuspuoli: Yläpuolella, Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Korkeus (mm): 134
  • Vaihdettava pareittain
  • Tila:  Täysin
A9C014MT Magnum Technology Apurunko auton hinta
Magnum Technology | A9...
56,67 €
Tila:  Täysin
Liikerajoitin, akseli
Moottoripalkki TOPRAN 722 689
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen, Yläpuolella
  • Korkeus (mm): 114
  • Vaihdettava pareittain
  • Tila:  Täysin
722 689 TOPRAN Moottoripalkki auton hinta
TOPRAN | 722 689
15,96 €
Tila:  Täysin
Akselirunko
Taka-akseli VIKA 45000055301
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Tila:  Täysin
45000055301 VIKA Taka-akseli auton hinta
VIKA | 45000055301
179,36 €
Tila:  Täysin
Akselirunko
Etuakselipalkki AIC 57964
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Tila:  Täysin
57964 AIC Etuakselipalkki auton hinta
AIC | 57964
155,06 €
Tila:  Täysin
Liikerajoitin, akseli
Taka-akselipalkki TOPRAN 721 802
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Korkeus (mm): 82
  • Vaihdettava pareittain
  • Tila:  Täysin
721 802 TOPRAN Taka-akselipalkki auton hinta
TOPRAN | 721 802
5,90 €
Tila:  Täysin
Apurunko / laitepidike
Akselipalkki RIDEX 2980S0007
  • Asennuspuoli: Etuakseli
  • Tila:  Täysin
2980S0007 RIDEX Akselipalkki auton hinta
RIDEX | 2980S0007
149,37 €
Tila:  Täysin
Poikittaispalkki
Apurunko VAN WEZEL 4388681
  • Asennuspuoli: Edessä
  • Osa: Ala osa
  • Pelti: Osakokonaisuus
  • Tila:  Täysin
4388681 VAN WEZEL Apurunko auton hinta
VAN WEZEL | 4388681
125,78 €
Tila:  Täysin
Akselirunko
Moottoripalkki DIEDERICHS 2213419
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Vakaajan halkaisija [mm]: 18
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: laakerilla
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Tila:  Täysin
2213419 DIEDERICHS Moottoripalkki auton hinta
DIEDERICHS | 2213419
207,88 €
Tila:  Täysin
Liikerajoitin, akseli
Taka-akseli TOPRAN 721 803
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Jousitusmalli: Ajoneuvoihin, joissa lehtijousitus
  • Lukumr akselille: 2
  • Korkeus (mm): 130
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
  • Korkeus (mm): 130
  • Jousitusmalli: Ajoneuvoihin, joissa lehtijousitus
  • Vaihdettava pareittain
  • Tila:  Täysin
721 803 TOPRAN Taka-akseli auton hinta
TOPRAN | 721 803
16,55 €
Tila:  Täysin
Poikittaispalkki
Etuakselipalkki DIEDERICHS 3405014
  • Asennuspuoli: Alla
  • Tila:  Täysin
3405014 DIEDERICHS Etuakselipalkki auton hinta
DIEDERICHS | 3405014
61,35 €
Tila:  Täysin
Akselirunko
Taka-akselipalkki DIEDERICHS 6860419
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Tila:  Täysin
6860419 DIEDERICHS Taka-akselipalkki auton hinta
DIEDERICHS | 6860419
173,99 €
Tila:  Täysin
Liikerajoitin, akseli
Akselipalkki MAPCO 33873
  • Asennuspuoli: Etuakseli, ylä
  • Materiaali: Kumi
  • Vaihdettava pareittain
  • Tila:  Täysin
33873 MAPCO Akselipalkki auton hinta
MAPCO | 33873
6,40 €
Tila:  Täysin