00#
52-0214

Tasauspyörästö autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Tasauspyörästö - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Tasauspyörästö markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Tasauspyörästö kokemuksia
  • Oyodo Tasauspyörästö kokemuksia
  • MERITOR Tasauspyörästö kokemuksia
  • DT Spare Parts Tasauspyörästö kokemuksia
  • AUGER Tasauspyörästö kokemuksia
  • FAST Tasauspyörästö kokemuksia
  • CEI Tasauspyörästö kokemuksia
  • Euroricambi Tasauspyörästö kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BPART Tasauspyörästö
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MONEDERO Tasauspyörästö
  • Osta parhaalla hinnalla täältä AM Gears Tasauspyörästö
  • Osta parhaalla hinnalla täältä IVECO Tasauspyörästö

Tasauspyörästö viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Varmistaa turvallisen kääntymisen Tasauspyörästö on taka- ja nelivetoisten ajoneuvojen integroitu osa. Sen tarkoitus on ohjata renkaiden pyörimisnopeutta käännöksissä. Helpompi propulsio piilotetuilla haasteilla Edessä sijaitsevan moottorin ja takavetoisuuden yhdistelmä olivat autoalan standardi pitkän aikaa. Tämän vetoisuuden teknisesti yksinkertainen toteutus teki valmistamisesta edullisempaa kuin yksityiskohtaisemmasta etuvetoisuudesta. Lisäksi takavetoisuuden “kickdown”-ominaisuus kiihdytettäessä luo erityisen ajodynaamisuuden. Tästä syystä monet huippuvalmistajat yhä valmistavat tällaisia autoja. Takavetoisuudella on kuitenkin rajoituksensa käännöksissä. Takavetoisissa autoissa painon jakautuminen on epäsuotuisaa, koska raskas moottori ei paina renkaita. Tästä syystä ajolinjalla on tapana heittelehtiä käännöksissä.
Takavetoisuudessa on rakenteellisia heikkouksia koskien renkaiden pyörimisnopeutta. Jos ne olisivat kiinteästi yhdistetty, tämä johtaisi ongelmiin käännöksissä: ulompi rengas kulkee aina pidemmän matkan käännöksessä kuin sisempi. Jos molemmat renkaat pyörivät samalla nopeudella, sisempi rengas pyörisi ulos tai ulompi rengas laahaisi perässä pyörien liian hitaasti. Tämän seurauksena olisi paha ajodynamiikan huononeminen ja renkaat kuluisivat nopeammin. Ratkaisu tähän ongelmaan oli tasauspyörästö. Jokaisella renkaalla on oikea nopeus Tasauspyörästö on pieni ylimääräinen vaihteisto, joka automaattisesti ja tarkasti jakaa moottorin torsion renkaisiin. Moottorin torsio siirtyy normaalista vaihteistosta pitkään akseliin, niin sanottuun vetoakseliin. Tämä vetoakseli ei siirrä tasauspyörästön torsiota kiinteään, yhtenäiseen molempia renkaita yhdistävään akseliin. Sen sijaan se käyttää rattaita torsion siirtämiseksi takarenkaisiin erillisten akselien avulla. Eri vetoiset takarenkaat, joissa on eri voimat käännöksissä, vastaanottavat nyt tismalleen vetävien renkaiden nopeuden. Tasauspyörästö on siis itseään säätelevä järjestelmä, joka ei tarvitse erillistä ohjausta. Tasauspyörästön viat Siellä, missä liikkuvat rattaat, laakerit ja pyörivät akselit vaikuttavat toisiinsa, tarvitaan kestävää voitelua. Jos tätä ei ole, kitkavoimat aloittavat tuhonsa heti, mikä johtaa jumiutuneisiin, käyttökelvottomiin tai kuluneisiin osiin. Lisäksi voitelu on keino korroosion torjumiseksi, joka muutoin aiheuttaa samanlaisia vahinkoja. Vuodot ovat yleinen tasauspyörästön vika. Vaikka tasauspyörästön vaihteisto on yksinkertainen ja melko helposti saatava komponentti, tiivisteiden vaihtaminen voi olla yllättävän työlästä. Joihinkin tiivisteisiin pääsee käsiksi vain sisäpuolelta, minkä takia tasauspyörästö tulee irrottaa ja purkaa täysin, jos se vuotaa öljyä.
Tasauspyörästössä oleva öljy myös ikääntyy ajan myötä. Jos vaihtovälejä laiminlyödään, se saattaa menettää voitelevan vaikutuksensa, mikä taas on vahingollista tasauspyörästön mekaniikalle. Tasauspyörästön korjaaminen Tasauspyörästön korjaaminen rajoittuu osien vaihtamiseen. Jos kotelointi tai vetoakselit ovat vahingoittuneet pahasti, ei korjaaminen yleensä ole sen arvoista. On paljon nopeampaa vaihtaa koko yksikkö uuteen, mikä ei säästä pelkästään rahaa, vaan tarjoaa myös pitkäikäisemmän ratkaisun.
Jokaiselle tasauspyörästön tyypille on valmistajan tarjoamia kunnostussarjoja. Näihin sisältyy kaikki tarvittavat tiivisteet ja laakerit. Tiivistesarjan hinta alkaa 120 eurosta, riippuen ajoneuvon tyypistä. Rekoille tarkoitetut sarjat voivat kuitenkin maksaa jopa 1000 euroa.

Tuote-ehdotuksia:
Mutteri, kartiopyörä
Tasauspyörästö FEBI BILSTEIN 36330
  • Paksuus [mm]: 35
  • Läpimitta [mm]: 40
  • Sisäkierremitta: M26 x 1,5
  • Pinta: rasvattu
  • Paino [kg]: 0,049
  • Tila:  Täysin
36330 FEBI BILSTEIN Tasauspyörästö auton hinta
FEBI BILSTEIN | 36330
9,61 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö FEBEST HYAB-SANC6
  • Paino [kg]: 0,359
  • Pakkauspituus [cm]: 5,7
  • Pakkausleveys [cm]: 5,7
  • Pakkauskorkeus [cm]: 5,5
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, ala
  • Tila:  Täysin
HYAB-SANC6 FEBEST Tasauspyörästö auton hinta
FEBEST | HYAB-SANC6
13,62 €
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö Powerflex PFR5-4626
  • Materiaali: PU (polyuretaani)
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, Takana
  • Tarvittava kappalemäärä: 1
  • Versio: Road Series
  • Määräyksikkö: Kappale
PFR5-4626 Powerflex Tasauspyörästö auton hinta
Powerflex | PFR5-4626
69,21 €
(Hinta per kpl)
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö TEDGUM 00059920
  • Paino [kg]: 0,128
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, Edessä
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • Sisäläpimitta [mm]: 10
  • Läpimitta [mm]: 38,8
  • Tila:  Täysin
00059920 TEDGUM Tasauspyörästö auton hinta
TEDGUM | 00059920
23,58 €
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö TEDGUM 00415097
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • Paino [kg]: 0,077
  • Läpimitta [mm]: 37
  • Tila:  Täysin
00415097 TEDGUM Tasauspyörästö auton hinta
TEDGUM | 00415097
22,19 €
Tila:  Täysin
Korjaussarja, tasauspy...
Tasauspyörästö LuK 462 0148 10
462 0148 10 LuK Tasauspyörästö auton hinta
LuK | 462 0148 10
301,86 €
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö Powerflex PFR5-300
  • Materiaali: PU (polyuretaani)
  • Kiinnitysmalli: Kumimetallilaakeri
  • Asennuspuoli: Taka-akseli
  • Tarvittava kappalemäärä: 1
  • Versio: Road Series
  • Määräyksikkö: Kappale
PFR5-300 Powerflex Tasauspyörästö auton hinta
Powerflex | PFR5-300
63,09 €
(Hinta per kpl)
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö TEDGUM TED51614
  • Sisäläpimitta [mm]: 14
  • Paino [kg]: 0,55
  • Asennuspuoli: Takana
  • Tarvittava kappalemäärä: 2
  • Läpimitta [mm]: 75,2
  • Tila:  Täysin
TED51614 TEDGUM Tasauspyörästö auton hinta
TEDGUM | TED51614
26,97 €
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö YAMATO I52082YMT
  • Asennuspuoli: Asennus taakse
  • Määrä: 1
  • Tila:  Täysin
I52082YMT YAMATO Tasauspyörästö auton hinta
YAMATO | I52082YMT
56,10 €
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö TEDGUM 01164618
  • Paino [kg]: 1,516
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, vasen
  • Tarvittava kappalemäärä: 1
  • Tila:  Täysin
01164618 TEDGUM Tasauspyörästö auton hinta
TEDGUM | 01164618
36,03 €
Tila:  Täysin
Kierretulppa, vetopyör...
Tasauspyörästö FEBI BILSTEIN 04516
  • Pituus (mm): 12
  • Ulkokierremitta: M24 x 1,5
  • Avainväli: 14
  • Paino [kg]: 0,03
  • Tila:  Täysin
04516 FEBI BILSTEIN Tasauspyörästö auton hinta
FEBI BILSTEIN | 04516
2,51 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Kiinnitys, tasauspyörästö
Tasauspyörästö FEBEST NAB-283
  • Paino [kg]: 0,312
  • Pakkauspituus [cm]: 7,1
  • Pakkausleveys [cm]: 7,1
  • Pakkauskorkeus [cm]: 6,0
  • Asennuspuoli: Taka-akseli, Edessä
  • Tila:  Täysin
NAB-283 FEBEST Tasauspyörästö auton hinta
FEBEST | NAB-283
21,54 €
Tila:  Täysin