00#
51-4983

Vetonivel (vetoakseli) autollesi

Valitse ajoneuvo
Haku
Vetonivel (vetoakseli) - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Vetonivelet markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Vetonivel (vetoakseli)
  • MAPCO Vetonivel (vetoakseli)
  • VAICO Vetonivel (vetoakseli)
  • SKF Vetonivel (vetoakseli)
  • TOPRAN Vetonivel (vetoakseli)
  • SWAG Vetonivel (vetoakseli)
  • METZGER Vetonivel (vetoakseli)
  • JP GROUP Vetonivel (vetoakseli)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä OPTIMAL Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MAGNETI MARELLI Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SASIC Vetonivelet
  • Osta parhaalla hinnalla täältä RUVILLE Vetonivelet
  • LPR
  • TRISCAN
  • BTA
  • SNR

Vetonivel (vetoakseli) viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Ohjattava auto Ajovarsi on sekä etu- että nelivetoisten ajoneuvojen integroitu osa. Se helpottaa jousituksen kaksoistoimintoa. Tämä komponentti varmistaa ohjattavuuden ja työntövoiman. Ajovarren toiminta Ajovarsi on vastuussa moottorin synnyttämän torsion siirtämisestä vaihteistosta eturenkaisiin. Ajovarsi on todella monimutkainen komponentti ja a siinä on monia rinnakkaisia osia. Etuvetoisissa ajoneuvoissa on vaihteistoon ja renkaisiin yhdistetty ajovarsi. Vaihteiston puolen ajovarren tulee siirtää torsio, vaikka ajovarsi liikkuu ylös ja alas. Renkaiden puolen ajvarsi varmistaa sen, että torsio siirtyy käännyttäessä ja ylös- ja alas liikkeissä. Ajovarren rakenne Ajovarret ovat periaatteessa suuria laakereita, joihin on kiinnitetty ajovarsi. Suuret ajovarsien pallot siirtävät torsion radiaalisessa suunnassa. Monta kiinnityspistettä varmistaa sen, että ruuvit pysyvät kiinni eturenkaassa. Tämä varmistaa sen, että torsio ja nopeus siirtyy ongelmitta. Ajovarren viat Ajovarret saattavat vaurioitua, jos niitä käytetään väärin tai sisäisestä kulumisesta. Tämän huomaa, kun ajovarret alkavat “itkeä”, halkeilla tai kolista. Ajovarren korjaus tulee tehdä pikimmiten. Tämä vika saattaa johtaa ohjauksen lukittumiseen.
“Urheilullinen” ajaminen tai driftaus voi vahingoittaa ajovarren palloja ja laakerisuojia. Tämä johtaa ajovarren nivelten, pallojen ja koteloiden välisen toiminnan häiriöihin. Tällöin voimaa ei enää siirretä tasaisesti vaan pikemminkin yhtäkkiä. Tällöin ajovarressa ja oleva vika pahenee. Kovat ajovarteen kohdistuvat voimat luovat suurta sisäistä kitkaa. Jotta tämä olisi mahdollisimman vähäistä, on ajovarsissa pysyvä voitelu. Sitä pitää paikoillaan kumipalkeet, eli niin sanotut ajovarren tiivisteet. Jos tiiviste vahingoittuu, voiteluaine karkaa. Ajovarren liikkuvien osien voitelu vähenee heikkenee jatkuvasti. Lisäksi kosteus ja lika voivat lävistää ja vahingoittaa komponentteja ruosteella ja hiertymällä. Ajovarren käyttöikä Oikein käytettynä ja säännöllisesti huollettuna ajovarret kestävät todella pitkään. Tämä riippuu myös hieman niiden tyypistä. Joissakin ajoneuvoissa nämä komponentit rasittuvat enemmän niiden designin vuoksi. Renaultin Rapid -pakettiautoa pelättiin, koska tämä komponentti kului siinä niin nopeasti. Yli 100 000 ajokilometrin jälkeen ajovarret tulee kuitenkin yleensä vaihtaa.
Näiden komponenttien elinikä pitenee huomattavasti, jos akselisuojien kireys tarkistetaan säännöllisesti. Koska ulkona oleva komponentti on aina sään armoilla, akselisuojiin kohdistuu hyvin paljon rasitusta. Soran aiheuttamat halkeamat ja vahingot voivat nopeasti levitä, aiheuttaen suojuksen täydellisen hajoamisen. Jos tätä ei huomata nopeasti, ajovarsi vahingoittuu. Jos nämä osat vaurioituvat, ei niitä voida korjata, vaan ne tulee vaihtaa kokonaan. Heti kun akselisuojat ovat haljenneet tai niistä vuotaa voiteluainetta, tulee korjaus suorittaa pikimmiten. Kuinka paljon ajovarret maksavat? Ajovarren laatu riippuu valmistusmateriaaleista ja tuotannon tarkkuudesta. Tämä pätee yksittäisten osien tuotantoon sekä varaosan kokoamisen huolellisuuteen. Kumpikaan näistä ei näy valmiissa tuotteessa. On kuitenkin suuri merkitys käyttöiän puolesta, onko materiaaleissa ja valmistuksessa säästelty, vai tarjoaako valmistaja tinkimätöntä laatua. Täten merkkituotteiden valinta on todella tärkeää näiden kovasti rasittuvien osien kohdalla, jotka vaativat työlästä huoltoa. Kokonainen setti merkkiajovarsia, sisältäen akselisuojat, klipsut ja voiteluaineen, maksaa noin 30 €. Hinta riippuu myös ajoneuvon tyypistä. Ajovarsien vaihto Ajovarsien vaihdon voi suorittaa keskihyvä harrastelija-asentaja, ja se kestää noin kaksi tuntia per puoli. Erikoistunut huoltamo pystyy tekemään tämän työn noin 90 minuutissa. Korjaus vaatii joitakin erikoistyökaluja ja paljon asiantuntemusta. Jos raidetanko irrotetaan ajovarsien irrottamisen yhteydessä, tulee sen asento merkata ylös tai laskea sen kierteiden määrä. Jos tätä ei tehdä, täytyy se säätää jälkikäteen. Muutoin ajoneuvon suunnallinen vakaus heikkenee ja renkaat kuluvat epätasaisesti.

Tuote-ehdotuksia:
Nivelsarja, vetoakseli
Vakionopeusnivel GSP 803037
  • Pituus (mm): 95,5
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 30
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Kierremitta: M16X1,5
  • Teknisten tietojen numero: Original design
  • Tila:  Täysin
Vakionopeusnivel 803037 halvat alkuperäistä laatua
GSP | 803037
30,47 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivelet FEBI BILSTEIN 109401
  • Asennuspuoli: Pyörän puoli, Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea
  • Pituus (mm): 104,5
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 30
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 72
  • Paino [kg]: 2,03
  • Läpimitta [mm]: 90
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Ulkokierremitta: M16 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Vetonivelet 109401 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 109401
42,28 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivel (vetoakseli) GSP 899032
  • Pituus (mm): 30
  • Läpimitta [mm]: 100
  • Rihlamäärä sisääntuleva akseli: 25
  • Tila:  Täysin
Vetonivel (vetoakseli) 899032 halvat alkuperäistä laatua
GSP | 899032
43,06 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vakionopeusnivel SKF VKJA 3026
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 30
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Nivelmalli: Vakionopeusnivel
  • Mekaanisesti työstetty: Sokkauralla sisäosassa (sisäp.)
  • Kierremitta: M16x1.5
  • Läpimitta [mm]: 90
  • Tila:  Täysin
Vakionopeusnivel VKJA 3026 halvat alkuperäistä laatua
SKF | VKJA 3026
62,08 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivelet MEYLE 100 498 0064
  • Asennuspuoli: Pyörän puoli, Etuakseli
  • Pituus (mm): 97,5
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 38
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 27
  • Hammasluku, ABS-kehä: 45
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Nivelmalli: Vakionopeusnivel
  • lisätieto: ORIGINAL Quality
  • Läpimitta [mm]: 98
  • Vetoakseli: ABS-renkaalla
  • Pinta: pulverikäsitelty
  • Tila:  Täysin
Vetonivelet 100 498 0064 halvat alkuperäistä laatua
MEYLE | 100 498 0064
42,80 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivel (vetoakseli) SKF VKJA 8001
  • Pituus (mm): 34
  • Nivelmalli: Kumi-/Hardynivel
  • Läpimitta [mm]: 99,9
  • Sisähammastus, vaiht. kiinn.: 33
  • Reikien määrä: 6
  • Tila:  Täysin
Vetonivel (vetoakseli) VKJA 8001 halvat alkuperäistä laatua
SKF | VKJA 8001
57,15 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vakionopeusnivel EURODRIVELINE OJ-BM-1958
  • Asennuspuoli: Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea, Etuakseli, Pyörän puoli
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 37
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 25
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 65
  • Tila:  Täysin
Vakionopeusnivel OJ-BM-1958 halvat alkuperäistä laatua
EURODRIVELINE | OJ-BM-...
79,09 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivelet SKF VKJA 3028
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 27
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Nivelmalli: Vakionopeusnivel
  • Mekaanisesti työstetty: Sokkauralla sisäosassa (sisäp.)
  • Kierremitta: M16x1.5
  • Läpimitta [mm]: 98
  • Tila:  Täysin
Vetonivelet VKJA 3028 halvat alkuperäistä laatua
SKF | VKJA 3028
67,84 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivel (vetoakseli) GSP 803019
  • Pituus (mm): 97,5
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 38
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 27
  • Hammasluku, ABS-kehä: 45
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Kierremitta: M16X1,5
  • Teknisten tietojen numero: Original design
  • Tila:  Täysin
Vetonivel (vetoakseli) 803019 halvat alkuperäistä laatua
GSP | 803019
36,93 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vakionopeusnivel FAG 771 0016 30
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 27
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Nivelmalli: Vakionopeusnivel
  • Läpimitta [mm]: 98
  • Paljekumin materiaali: Thermoplast
  • Tila:  Täysin
Vakionopeusnivel 771 0016 30 halvat alkuperäistä laatua
FAG | 771 0016 30
45,03 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivelet FEBI BILSTEIN 109402
  • Pituus (mm): 105
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 27
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 59,5
  • Paino [kg]: 2,6
  • Läpimitta [mm]: 100
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Ulkokierremitta: M16 x 1,5
  • Tila:  Täysin
Vetonivelet 109402 halvat alkuperäistä laatua
FEBI BILSTEIN | 109402
52,64 €
Tila:  Täysin
Nivelsarja, vetoakseli
Vetonivel (vetoakseli) GSP 803024
  • Pituus (mm): 113,5
  • Ulkohammastus, pyöränpuoli: 36
  • Sisähammastus, pyöränpuoli: 30
  • Tiivisteen läpimitta [mm]: 50,75
  • Kierremitta: M16X1,5
  • Teknisten tietojen numero: Inner groove
  • Tila:  Täysin
Vetonivel (vetoakseli) 803024 halvat alkuperäistä laatua
GSP | 803024
29,88 €
Tila:  Täysin