Kaasuläpän asentotunnistin autoosi

Kaasuläpän asentotunnistin Top auto merkit
- BMW 3-sarja Kaasuläpän asentotunnistin
- VW GOLF Kaasuläpän asentotunnistin
- BMW 5-sarja Kaasuläpän asentoanturi
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Kaasuläpän asentotunnistin
- AUDI A4 Kaasuläpän asentotunnistin
- VOLVO V70 Kaasuläpän asentoanturi
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Kaasuläpän asentotunnistin
- TOYOTA AVENSIS Kaasuläpän asentotunnistin
- TOYOTA COROLLA Kaasuläpän asentoanturi
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Kaasuläpän asentotunnistin
- FORD FOCUS Kaasuläpän asentotunnistin
- OPEL ASTRA Kaasuläpän asentoanturi
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Kaasuläpän asentotunnistin
- NISSAN QASHQAI Kaasuläpän asentotunnistin
- HONDA CR-V Kaasuläpän asentoanturi
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Sähköjärjestelmä
Kaasuläpän asentotunnistin viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Bensiinimoottoreissa seoksen muodostus tapahtuu pääsääntöisesti jo palotilan ulkopuolella. Sitä varten polttoainetta suihkutetaan ruiskutuspumpusta korkean paineen alla (aina 120 baariin asti) joko ennen kuristusventtiiliä tai sen jälkeen. Riippuen kuristusläpän asennosta imukanava avataan ilmavirralle ja imuventtiiliin voi virrata enemmän tai vähemmän korvausilmaa. Jotta kussakin käyttötilanteessa, esimerkiksi kiihdytettäessä, saadaan selville oikea polttoainemäärä, selvitetään kuristusventtiilin asento kuristusventtiilin anturin avulla ja tieto johdetaan moottorin ohjausyksikköön. Ohjausyksikkö laskee ilmavirtaa sekä muita avustavia tekijöitä kuten moottorin kierroslukua, ilmanpainetta ja moottorin lämpötilaa vastaavan polttoaineen tarpeen ja ohjaa sen avulla suihkutuslaitetta.
Näitä kuristusventtiilin antureita on käytössä kahta erilaista mallia:
Vaihdon yhteydessä täytyy moottorin ohjausyksiköstä poistaa väärät arvot ajoneuvoon soveltuvan tehdaselektroniikan avulla ja sovittaa uusi anturi moottorin ohjausyksikköön. Verkkokaupastamme saatte edullisesti autoonne soveltuvan kuristusventtiilin anturin, kuristusventtiilin ja muut lisävarusteet.
Näitä kuristusventtiilin antureita on käytössä kahta erilaista mallia:
- 1. Toteutus kuristusventtiilikytkimenä: tässä toteutuksessa anturi tunnistaa vain kaksi käyttötilaa – tyhjäkäynti ja täyskuormitus. Nämä molemmat kytkinpisteet välitetään moottorin ohjausyksikölle, joka joko vähentää polttoaineen syöttöä (tyhjäkäynti) tai vastaavasti lisää sitä (täyskuormitus).
2. Toteutus kuristusventtiili-potentiometrinä: kuristusventtiilin anturi on kiinnitetty kuristusventtiilin kiertoakseliin ja työskentelee samalla tavoin kuin potentiometri. Ilmaläpän avauskulmasta riippuen muuttuu myös lähtötaajuus. Se saadaan aikaan säänneltävissä olevan, sähköisen vastuksen avulla.
Vaihdon yhteydessä täytyy moottorin ohjausyksiköstä poistaa väärät arvot ajoneuvoon soveltuvan tehdaselektroniikan avulla ja sovittaa uusi anturi moottorin ohjausyksikköön. Verkkokaupastamme saatte edullisesti autoonne soveltuvan kuristusventtiilin anturin, kuristusventtiilin ja muut lisävarusteet.
Tuote-ehdotuksia: