Öljyn lämpötila anturi autoosi

Öljyn lämpötila anturi Top auto merkit
- BMW 3-sarja Öljyn lämpötila anturi
- VW GOLF Öljyn lämpötila anturi
- BMW 5-sarja Öljyn lämpötila anturi
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Öljyn lämpötila anturi
- AUDI A4 Öljyn lämpötila anturi
- VOLVO V70 Öljyn lämpötila anturi
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Öljyn lämpötila anturi
- TOYOTA AVENSIS Öljyn lämpötila anturi
- TOYOTA COROLLA Öljyn lämpötila anturi
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Öljyn lämpötila anturi
- FORD FOCUS Öljyn lämpötila anturi
- OPEL ASTRA Öljyn lämpötila anturi
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Öljyn lämpötila anturi
- NISSAN QASHQAI Öljyn lämpötila anturi
- HONDA CR-V Öljyn lämpötila anturi
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Sähköjärjestelmä
Öljyn lämpötila anturi viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Päinvastoin kuin kaksitahtimoottorit, joita voitelee polttoaineeseen sekoitettu moottoriöljy, nelitahtimoottori toimii painevoitelujärjestelmällä. Öljy kuljetetaan öljypumpun avulla laakeriasemaan. Moottoriöljyllä on tietty vahvuus, jota kutsutaan myös viskositeetiksi ja joka muuttuu tietyn ajan kuluttua. Öljynvaihtoväli riippuu kustakin moottorista, ja väli ilmenee auton käyttöoppaasta. Pääsääntöisesti moottoriöljy pitää vaihtaa tietyn kilometrimäärän jälkeen, mutta vähintään vuosittaisesti. On myös pidettävä jatkuvasti huolta siitä, että käytön aikana moottorissa on aina riittävästi öljyä. Öljyn määrä tulee kontrolloida säännöllisin väliajoin, vähintään kerran kuukaudessa.
Huonompilaatuinen polttoaine tai sopimattomat lisäaineet voivat johtaa moottoriöljyn liialliseen likaantumiseen, jolloin öljyn vaihtoväli voi olla lyhempi. Jotta näitä muuttujia – öljyn tasoa, viskositeettia ja likaantumisen astetta – ei tarvitsisi tarkistaa yksittäin, on kalliimmissa moottorivaihtoehdoissa, kuten luksusautoissa, käytössä öljyn lämpötila-anturi. Tämä öljyn lämpötila-anturi sijaitsee moottorissa, öljypohjan alueella ja määrittää mitatut arvot, jotka sitten toimitetaan eteenpäin ohjausyksikköön. Ohjausyksikkö käsittelee tiedot ja välittää ne asianmukaisiin paikkoihin, kuten öljynvaihdon- ja öljyntason ilmaisimiin.
Näiden tietojen lisäksi öljyn lämpötila-anturi voi selvittää myös paineen ja lämpötilan ja välittää nämä tiedot kuljettajalle visuaalisesti näytön välityksellä, tai siirtää ne yksinvertaisesti vain ohjausyksikölle käsittelyä varten. Öljyn lämpötila-anturi voidaan vaihtaa vain huoltamossa, koska vaihtoon tarvitaan nostolavaa. Henkilöautoonne sopivan öljyn lämpötila-anturin löydätte verkkokaupastamme. Se kannattaa tilata verkosta ja antaa huoltamon asentaa tai vaihtaa se. Verkkokaupastamme löydätte lisäksi kaikki muut kulutus- ja varaosat henkilöautoonne.
Huonompilaatuinen polttoaine tai sopimattomat lisäaineet voivat johtaa moottoriöljyn liialliseen likaantumiseen, jolloin öljyn vaihtoväli voi olla lyhempi. Jotta näitä muuttujia – öljyn tasoa, viskositeettia ja likaantumisen astetta – ei tarvitsisi tarkistaa yksittäin, on kalliimmissa moottorivaihtoehdoissa, kuten luksusautoissa, käytössä öljyn lämpötila-anturi. Tämä öljyn lämpötila-anturi sijaitsee moottorissa, öljypohjan alueella ja määrittää mitatut arvot, jotka sitten toimitetaan eteenpäin ohjausyksikköön. Ohjausyksikkö käsittelee tiedot ja välittää ne asianmukaisiin paikkoihin, kuten öljynvaihdon- ja öljyntason ilmaisimiin.
Näiden tietojen lisäksi öljyn lämpötila-anturi voi selvittää myös paineen ja lämpötilan ja välittää nämä tiedot kuljettajalle visuaalisesti näytön välityksellä, tai siirtää ne yksinvertaisesti vain ohjausyksikölle käsittelyä varten. Öljyn lämpötila-anturi voidaan vaihtaa vain huoltamossa, koska vaihtoon tarvitaan nostolavaa. Henkilöautoonne sopivan öljyn lämpötila-anturin löydätte verkkokaupastamme. Se kannattaa tilata verkosta ja antaa huoltamon asentaa tai vaihtaa se. Verkkokaupastamme löydätte lisäksi kaikki muut kulutus- ja varaosat henkilöautoonne.
Tuote-ehdotuksia: