00#
34-3426

Öljynpaineanturi autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Öljynpaineanturi - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Öljykello markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • BOSCH Öljynpaineanturi kokemuksia
  • FEBI BILSTEIN Öljynpaineanturi kokemuksia
  • VALEO Öljynpaineanturi kokemuksia
  • TOPRAN Öljynpaineanturi kokemuksia
  • SWAG Öljynpaineanturi kokemuksia
  • METZGER Öljynpaineanturi kokemuksia
  • JP GROUP Öljynpaineanturi kokemuksia
  • HELLA Öljynpaineanturi kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MEAT & DORIA Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VEMO Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BERU Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Öljykello
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MAGNETI MARELLI Öljykello
  • SASIC
  • PIERBURG
  • MEYLE
  • ERA

Öljynpaineanturi viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Pysy aina ajantasalla öljynpaineesta öljynpaineanturin avulla Öljynpaineanturit ovat komponentteja, jotka ovat todella tärkeitä moottorin järjestelmän kannalta. Ne ilmoittavat kuljettajalle ja ohjausyksikölle sen hetkisen paineen voitelujärjestelmässä. Tämän tarkoituksena on estää vakavia vahinkoja syntymästä siinä tapauksessa, että polttomoottorin voitelu ei ole riittävä. Öljynpaineanturia sanotaan myös öljynpainemittariksi. Nimi “öljynpainekytkin” on kuitenkin väärä, eikä sitä tulisi käyttää. Öljynpaineanturin design Öljynpaineanturi koostuu vankasta koteloinnista. Kotelo on jaettu kahteen kammioon, joita erottaa joustava tai joustavasti kiinnitetty kalvo. Kammio on liitetty moottorin öljypiiriin ja virtaa sen läpi onton ruuvin kautta. Kalvo on kiinnitetty pieneen potentiometriin. Mitä korkeammaksi paine kasvaa, sitä voimakkaammin kalvo puristaa potentiometrin anturia, jolloin jännite muuttuu. Tämä jännitemuutos muunnetaan öljynpaineen arvoa vastaavaksi ja siirretään näkyväksi kojelaudan näytölle ja ohjausyksikköön. Öljynpaineanturin toiminta Moottorin öljypiiri on yleensä riippuvainen öljynpainepumpusta, joka ajaa öljyä moottorin nopeuteen suhteutettuna. Mitä nopeammin moottori pyörii, sitä korkeammaksi öljynpaine nousee, jotta liikkuvien osien voitelu on riittävää. Mekaaninen pumppu yleensä mahdollistaa vain öljynpaineen rajallisen kierrättämisen. Normaaleissa moottorin käyttöolosuhteissa tätä ei kuitenkaan tarvita. Tehokkaat moottorit kuitenkin tarvitsevat tarkemman säädön öljynpaineelle. Tämä tapahtuu paineventtiilien tai sähkötoimisten pumppujen avulla. Tavallisissa ajoneuvoissa on aina tärkeää tietää, riittääkö öljynpaine moottorin riittävään voiteluun. Voitelun riittämättömyyden syitä Kaikki moottorin liikkuvat osat tulee olla jatkuvasti voideltuja. Korkeiden lämpötilojen ja moottorin pyörimisnopeuden takia saattavat laakerit, akselit, männät ja venttiilit nopeasti vahingoittua, jos voitelu on riittämätön. Voiteluainekerros saattaa kadota neljästä syystä:
    -Vuoto -Tukkeutuminen -Ylikuumeneminen
Viat pumppujärjestelmässä Vuodon tapauksessa öljy karkaa, kunnes sen määrä ei enää riitä ylläpitämään öljynpainetta. Vuoto saattaa tapahtua moottorin ulko- tai sisäpuolella. Moottorista karkaavan öljyn huomaa nopeasti, viimeistään öljyn valuessa maahan. Moottorissa, esimerkiksi venttiilien akselitiivisteissä tai männänrenkaissa, tapahtuva vuoto aiheuttaa sen, että moottoriöljy palaa. Tämän huomaa runsaasta määrästä sinertävää nokea pakokaasussa.
Jos moottorin kanavat ovat tukkeutuneet, öljyn virtaus keskeytyy siihen. Tällöin öljynpaine laskee nopeasti.
Jos moottori kuumenee liikaa, öljystä saattaa tulla liian ohutta. Tässä tapauksessa öljy ohittaa tiivisteet, joiden tarkoitus on pitää se voitelupiirissä, ja öljynpaine laskee.
Myös jos öljypumppu on jumiutunut tai hajonnut kokonaan, öljynpainetta ei pystytä tuottamaan. Näistä syistä tulee öljynpaineanturille suorittaa aistinvarainen ja visuaalinen tarkistus. Öljynpaineanturin viat Öljynpaineanturissa voi olla kolmenlaista vikaa:
    - Mekaaninen, sisäinen vika - Hajonnut tiiviste - Sähkövika
Jos öljynpainegeneraattorin sisällä oleva kalvo alkaa vuotaa, esimerkiksi ylikuumentumisen takia, öljy karkaa potentiometrin ohi. Tämä voi vaikuttaa sen toimintaan ja aiheuttaa lopulta sen hajoamisen.
Lisäksi itse potentiometri saattaa syöpyä kosteuden kerääntymisen takia. Öljynpaineanturin korjaaminen Öljynpaineanturi on vaikeasti korjattava osa. Kontaktipintojen puhdistamisen ja tiivisteiden vaihtamisen lisäksi ei ole kovinkaan montaa korjaustoimenpidettä, jota tälle komponentille on järkevää suorittaa. Tästä syystä öljynpaineanturit yleensä vain vaihdetaan. Öljynpaineanturin korjaukseen ei useimpien ajoneuvojen kohdalla ole tiettyä ohjearvoa. Vaihtoa suositellaan kuitenkin aina 150 000 ajokilometrin välein. Laatu suojaa vahingoilta Öljynpaineanturi on tärkeä komponentti, joka saattaa epäsuorasti johdattaa moottorivian jäljille hajotessaan. Tästä syystä tätä varaosaa ostettaessa kannattaa suosia laadukkaita merkkituotteita.

Tuote-ehdotuksia:
Öljynpainekytkin
Öljynpainekytkin RIDEX 805O0003
805O0003 RIDEX Öljynpainekytkin auton hinta
RIDEX | 805O0003
41,12 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljykello RIDEX 805O0037
  • Pistokemalli: Lattapistoke
  • Käyttö: Hydraulinen
  • Kierremitta: M 10
  • Kierrenousu (mm): 1
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 1
  • Kytkentäpiste alkaen [bar]: 1,2
  • Vaihtopiste enint. [bar]: 1,6
  • Värimerkintä: musta
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
  • Yhdistelmäkytkintoiminto: Sulkija
  • Tila:  Täysin
805O0037 RIDEX Öljykello auton hinta
RIDEX | 805O0037
5,31 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpaineanturi FEBI BILSTEIN 27223
  • Kytkentäpiste alkaen [bar]: 0,3
  • Vaihtopiste enint. [bar]: 0,55
  • Avainväli: 22
  • Liittimiä: 1
  • Väri: sininen
  • Pinta: Sinkitetty
  • Paino [kg]: 0,030
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla, Vaimennuksella
  • uusi malli
  • Ulkokierremitta: M10 x 1
  • Tila:  Täysin
27223 FEBI BILSTEIN Öljynpaineanturi auton hinta
FEBI BILSTEIN | 27223
9,14 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpainekytkin TOPRAN 108 891
  • Pistokkeen kotelon muoto: D-muoto
  • Käyttö: Hydraulinen
  • Värimerkintä: vihreä
  • Kierremitta: M 10
  • Kierrenousu (mm): 1
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 1
  • Kiristin (bar): 0,3 - 0,6
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
  • Tila:  Täysin
108 891 TOPRAN Öljynpainekytkin auton hinta
TOPRAN | 108 891
7,42 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljykello HELLA 6ZL 008 780-011
  • Kiristysmomentti > [Nm]: 20
  • Jännite (V): 12
  • Yhdistelmäkytkintoiminto: Avaaja
  • Virta (A): 0,25
  • Toleranssi [%]: 15
  • Kierremitta: M10x1
  • Avainväli: 24
  • Paine alkaen (bar): 0,35
  • Paine asti (bar): 0,55
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 1
  • Väri vastaa alkuperäisosaa: sininen
  • Ammattilaisen on tehtävä asennus/irrotus!
  • Tila:  Täysin
6ZL 008 780-011 HELLA Öljykello auton hinta
HELLA | 6ZL 008 780-011
14,07 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpaineanturi RIDEX 805O0011
  • Liittimiä: 1
  • Avainväli: 24
  • Tila:  Täysin
805O0011 RIDEX Öljynpaineanturi auton hinta
RIDEX | 805O0011
5,51 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpainekytkin FEBI BILSTEIN 17665
  • Pituus (mm): 51
  • Kytkentäpiste alkaen [bar]: 0,3
  • Vaihtopiste enint. [bar]: 0,55
  • Sisäläpimitta [mm]: 3,1
  • Kierteen pituus (mm): 13
  • Avainväli: 24
  • Liittimiä: 1
  • Värimerkintä: sininen
  • Pinta: Sinkitetty
  • Paino [kg]: 0,027
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
  • OE-numerolle: 12 52 555
  • vanha malli
  • Ulkokierremitta: M10 x 1
  • Tila:  Täysin
17665 FEBI BILSTEIN Öljynpainekytkin auton hinta
FEBI BILSTEIN | 17665
7,44 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljykello MEYLE 314 126 1101
  • Paine alkaen (bar): 0,2
  • Paine asti (bar): 0,5
  • Yhdistelmäkytkintoiminto: Avaaja
  • Väri: ruskea
  • Avainväli: 24
  • Kierremitta: M12 x 1,5
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 1
  • lisätieto: ORIGINAL Quality
  • Tila:  Täysin
314 126 1101 MEYLE Öljykello auton hinta
MEYLE | 314 126 1101
9,77 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpaineanturi RIDEX 805O0013
  • Kierremitta: M 10x1,0
  • Avainväli: 22 mm
  • Liittimiä: 1
  • Kopan väri: ruskea
  • Pistokkeen kotelon muoto: D-muoto
  • Tila:  Täysin
805O0013 RIDEX Öljynpaineanturi auton hinta
RIDEX | 805O0013
6,08 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpainekytkin STARK SKOPS-2130008
  • Paine alkaen (bar): 0,15
  • Paine asti (bar): 0,35
  • Paino [g]: 24
  • Kierremitta: M10 x 1
  • Kytkentäpiste (bar): 0,25
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 1
  • Tila:  Täysin
SKOPS-2130008 STARK Öljynpainekytkin auton hinta
STARK | SKOPS-2130008
7,39 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljykello ERA 330023
  • Paine (bar): 0,5
  • Kierremitta: M16 x 1,5
  • Teknisten tietojen numero: circuit N.C.
  • Tila:  Täysin
330023 ERA Öljykello auton hinta
ERA | 330023
5,58 €
Tila:  Täysin
Öljynpainekytkin
Öljynpaineanturi BOSCH 0 986 344 082
0 986 344 082 BOSCH Öljynpaineanturi auton hinta
BOSCH | 0 986 344 082
10,39 €
Tila:  Täysin