Hammaspyörä autoosi
Hammaspyörä Top auto merkit
- BMW 3-sarja Hammaspyörä
- Hammaspyörä BMW 5-sarja
- Hammaspyörä MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja
- VW GOLF Hammaspyörä
- Hammaspyörä AUDI A4
- Hammaspyörä VW PASSAT
- VOLVO V70
- AUDI A6 Hammaspyörä
- Hammaspyörä VW TRANSPORTER
- Hammaspyörä SKODA OCTAVIA
- TOYOTA AVENSIS
- FORD FOCUS Hammaspyörä
- Hammaspyörä FORD MONDEO
- Hammaspyörä MERCEDES-BENZ SPRINTER
- OPEL ASTRA
- TOYOTA COROLLA Hammaspyörä
- Hammaspyörä FORD TRANSIT
- Hammaspyörä MERCEDES-BENZ VITO
- HONDA CR-V
Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Hammaspyörä viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Hammaspyörä (lieriöhammaspyörä) on moottoriajoneuvon vaihdepyörästön sisällä oleva rakenneosa, joka on muotoiltu lieriöhammaspyörästönä. Tämän vaihteistorakenteen erityisyys, joka eroaa olennaisesti planeettapyörästöstä, koostuu kahden paralleelin akselin olemassaolosta. Rakenteellisesti yksinkertaisin muunnelma on kahdesta akselista koostuva yksitasoinen lieriöhammaspyörästö. Akseleissa on kussakin yksi hammaspyörä (lieriöhammaspyörä). Laajalle levinneitä ovat monitasoiset vaihteistot, jotka syntyvät useampien hammaspyörien ja väliakselien lisäämisen myötä. Henkilöautojen vaihdepyörästön hammaspyörillä (lieriöhammaspyörillä) on erilaisia hammastusmuotoja. Tällöin erotetaan olennaisesti suora-, vino- ja nuolihammastus. Lieriöhammaspyörästöt ovat rakenteellisesti suhteellisen yksinkertaisia, tukevia ja niiden suorituskyky on korkea.
Sopiva hammaspyörä (lieriöhammaspyörä) ajoneuvonne vaihdepyörästöön
Vaihteistoihin asennetaan etupäässä vinohammasteisia hammaspyöriä. Niissä hampaat eivät juokse samansuuntaisesti kuin vaihteistoakseli, vaan vinossa sitä vastaan. Kun hammaspari (pyörä ja vastapyörä) joutuu kosketuksiin toistensa kanssa, ne eivät kanna koko leveydeltään, kuten tapahtuu hammaspyörässä (lieriöhammaspyörässä), jossa on suorahammastus. Sen sijaan hampaan kuormitettu leveys nousee hitaasti mutta jatkuvasti pyörän pyöriessä, kunnes hammaspari kohtaa koko leveydeltään, ja putoaa sen jälkeen avauskierrossa jälleen hitaasti kosketuspinnalta. Näiden kahden hammastusmuodon lisäksi on olemassa nuolihammastus. Tässä mallissa on kaksi vinohammastusta allekkain.
Verkkokaupastamme löydätte aina optimaalisen hammaspyörän (lieriöhammaspyörän) autonne vaihdepyörästöön. Täydellisesti soveltuvan osan löydätte, jos ilmoitatte tilauksen yhteydessä ajoneuvonne KBA-numeron (tyyppiavaimen), jonka löydätte ajoneuvon rekisteriotteesta. Asianmukaisten hammas- ja lieriöhammaspyörien lisäksi voitte hankkia meiltä myös varaosat yksittäiskomponentteihin. Meidän tarjonnastamme löytyvät myös ihanteellisesti sopivat lisävarusteet. Useimmat tässä tapauksessa käytetyt hammaspyörät koostuvat teräksestä erilaisina seoksina tai valuraudasta.
Sopiva hammaspyörä (lieriöhammaspyörä) ajoneuvonne vaihdepyörästöön
Vaihteistoihin asennetaan etupäässä vinohammasteisia hammaspyöriä. Niissä hampaat eivät juokse samansuuntaisesti kuin vaihteistoakseli, vaan vinossa sitä vastaan. Kun hammaspari (pyörä ja vastapyörä) joutuu kosketuksiin toistensa kanssa, ne eivät kanna koko leveydeltään, kuten tapahtuu hammaspyörässä (lieriöhammaspyörässä), jossa on suorahammastus. Sen sijaan hampaan kuormitettu leveys nousee hitaasti mutta jatkuvasti pyörän pyöriessä, kunnes hammaspari kohtaa koko leveydeltään, ja putoaa sen jälkeen avauskierrossa jälleen hitaasti kosketuspinnalta. Näiden kahden hammastusmuodon lisäksi on olemassa nuolihammastus. Tässä mallissa on kaksi vinohammastusta allekkain.
Verkkokaupastamme löydätte aina optimaalisen hammaspyörän (lieriöhammaspyörän) autonne vaihdepyörästöön. Täydellisesti soveltuvan osan löydätte, jos ilmoitatte tilauksen yhteydessä ajoneuvonne KBA-numeron (tyyppiavaimen), jonka löydätte ajoneuvon rekisteriotteesta. Asianmukaisten hammas- ja lieriöhammaspyörien lisäksi voitte hankkia meiltä myös varaosat yksittäiskomponentteihin. Meidän tarjonnastamme löytyvät myös ihanteellisesti sopivat lisävarusteet. Useimmat tässä tapauksessa käytetyt hammaspyörät koostuvat teräksestä erilaisina seoksina tai valuraudasta.
Tuote-ehdotuksia: