0

0.00

#

Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • VAICO Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • TOPRAN Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • SWAG Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • JP GROUP Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • LEMFÖRDER Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • INA Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • SASIC Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä RUVILLE Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MEYLE Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä NIPPARTS Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä TRUCKTEC AUTOMOTIVE Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä Borsehung Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä ESEN SKV Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä AUTOMEGA Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • DT
  • MASTER-SPORT
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM

Nokkaketjun kiristin erilaisiin ajoneuvoihin

  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) varten VOLKSWAGEN
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) varten MERCEDES-BENZ
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) varten VOLVO
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) varten TOYOTA
  • Alkuperäislaatuinen FORD Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Alkuperäislaatuinen BMW Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Alkuperäislaatuinen AUDI Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • Alkuperäislaatuinen OPEL Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin)
  • NISSAN Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) alkuperäinen laatu
  • PEUGEOT Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) alkuperäinen laatu
  • SKODA Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) alkuperäinen laatu
  • HONDA Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) alkuperäinen laatu
  • Nokkaketjun kiristin Varten CITROËN
  • Nokkaketjun kiristin Varten FIAT
  • Nokkaketjun kiristin Varten RENAULT
  • Nokkaketjun kiristin Varten MAZDA
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) Varten KIA
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) Varten MITSUBISHI
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) Varten SAAB
  • Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) Varten HYUNDAI
  • SUBARU Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) discounter
  • CHRYSLER Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) discounter
  • SEAT Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) discounter
  • CHEVROLET Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) discounter
  • SUZUKI
  • JEEP
Luettelo automerkeistä

Nokkaketjun kiristin Top auto merkit

Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Vesipumppu + jakohihnasarja

Vesipumppu + jakohihnasarja

(6252 tuotetta)
Tiivisteet

Tiivisteet

(30756 tuotetta)
Venttiilikopan tiiviste

Venttiilikopan tiiviste

(11255 tuotetta)
Moottoriöljy

Moottoriöljy

(3001 tuotetta)
Sylinterikannen tiiviste (kannentiiviste)

Sylinterikannen tiiviste (kannentiiviste)

(42683 tuotetta)
Kierretulppa

Kierretulppa

(1871 tuotetta)
Näyttää kaikki

Nokkaketjun kiristin (jakoketjun kiristin) viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Riittävää venttiilin välystä varten

Jakoketjua käytetään konfiguroimaan ja synkronoimaan venttiilin välystä. Se yhdistää nokka-akselin kampiakseliin ja synkronoi männän iskuliikkeen venttiilin sulkeutumisen kanssa. Monessa autossa jakoketjun sijaan käytetään jakohihnaa. Kaikki muut venttiilin välyksen ratkaisut ovat nykyään vanhanaikaisia, eikä niitä enää käytetä; vertikaalinen akseli, käytännössä vääntöpalkki kahdella rattaalla, ei jäykkyys-vääntösuhteensa takia koskaan ollut luotettava ratkaisu.
Myöskään teknisesti yksinkertaiset ponninrattaat, jotka yhdistävät kampi- ja nokka-akselin ratastoon, eivät soveltuneet jatkuvasti vaativimpiin tehtäviin: ne olivat liian painavia, hitaita ja työläitä, joten ne eivät pärjänneet teknisesti yksinkertaisia jakohihnoja ja -ketjuja vastaan. Kevyt ja helposti vaihdettava jakohihna kuluu, ja jakoketjun ideana oli luoda kestävä ratkaisu venttiilien toimintaa varten. Tämä osoittautui virheeksi.

Ikävä yllätys korkealuokkaiselle valmistajalle

Yleisesti ottaen jakoketjua pidetään kestävämpänä vaihtoehtona kuin jakohihnaa. Kumisen, lasikuidulla vahvistetun kumihihnan sijaan jakoketju koostuu teräksestä. Korkealuokkaisille valmistajille, kuten Mercedes-Benzille, tämä oli paras ratkaisu pitkän aikaa ja tarjosi kestävyyttä. Yhdeksänkymmentäluvun loppupuoleen saakka miljoona kilometriä ajetut autot olivat saksalaiselle lippulaivabrändille tavallisia.
Kaksituhattaluvulla tapahtui kuitenkin jotakin erikoista: moottoreita hajosi yhtenään 60 000 ajokilometrin jälkeen, ja ne tuli vaihtaa veloituksetta. Syyksi todettiin jakoketjujen toimittaja: kustannusten pienentämiseksi ketjujen linkkien prässäys- ja leimauslaitteiden elinikää haluttiin pidentää. Ketjulinkkien purseet jäivät yleensä huomaamatta, ja ne lävistivät vähitellen liitospultit. Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki, ja lopulta yksi viallinen osa onnistui hajottamaan koko ketjun. Toimittaja myönsi ongelman, ja nykyään saatavilla on taas alkuperäisen laatuisia jakoketjuja.

Jakoketjujen huoltoaikataulu

Jakoketjua käyttävän moottorin venttiilikoneisto koostuu rattaista sekä kampi- että nokka-akselissa, itse jakoketjusta ja ketjunkiristimestä. Ketjunkiristin/jakoketju-yksikön tarkoitus on pitää ketju aina määrätyllä kireydellä. Jos jakoketju on liian löysä, ketju saattaa hypätä, mikä saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa vakaviin moottorivaurioihin.
Jos yksikössä on liikaa painetta, se kuluu nopeammin, mikä johtaa lyhyempään käyttöikään. Tästä syystä kiristin- ja ketjuyksikössä on automaattinen kiristys. Kun kiristin saavuttaa kiristysrajansa, ketju alkaa “soimaan”. Tässä tapauksessa se tulee vaihtaa mahdollisimman pian. Jakoketjulla varustetun venttiilin välyksen käyttöikä on nykyään vähintään 150 000 km.

Ei kompromisseja laadun suhteen

Ketjunkiristimen/jakoketjuyksikön ja muiden venttiilin välykseen liittyvien osien laatu ei ole nimellisarvon mukainen. Kuten aiemmin mainittu, pienetkin valmistusvirheet voivat johtaa moottorin hajoamiseen. Kiristimen ja jakoketjun ja sen osien valmistaminen vaatii erittäin tarkkaa laadunvalvontaa.
Tämä on kallista, ja monia ulkomaisia valmistajia houkuttaa säästää tässä tehdäkseen mahdollisimman suurta voittoa. Korkealuokkaiset valmistajat ovat kuitenkin ISO 9001 -sertifioituja ja toimivat myös autojen valmistajien säännösten mukaisesti. Kun sertifikaatti näkyy pakkauksessa tai verkkosivustolla, voit olla varma valmistetun ketjunkiristin/jakoketjusarjan laadusta.

Jakoketjun vaihdon kustannukset

Jakoketju ei ole kovin kallis autonosa. Mainittuun korkealuokkaiseen malliin on saatavilla erinomainen vaihtosarja merkkivalmistajalta 300 euron hintaan. Hintavertailusta huomaa, että samaan malliin on saatavilla osia, joiden hinta on puolet tästä. Suosittelemme kuitenkin vahvasti, että tämän auton osan kohdalla ei kannata säästää.
Haasteena ei ole osan ostaminen, vaan sen asentaminen. Korjausta varaosan kanssa ei pystytä korjaamolla suorittamaan alle 1 500 euron hintaan. Jakoketjun vaihtoa itse suositellaan vain, jos työn suorittajalla on tarvittavat taidot ja kokemusta. Tee-se-itse-työkaluilla tämä tehtävä vie keskimäärin kuusi tuntia.

Tuote-ehdotuksia:

  • Kiristyslaite, jakoketju
    FEBI BILSTEIN Kiristyslaite, jakoketju 36484 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 36484
    33,27 € -15% 39,14 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    TOPRAN Kiristyslaite, jakoketju 115 742 edulliseen hintaan
    TOPRAN | 115 742
    65,53 € -15% 77,09 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    INA Kiristyslaite, jakoketju 551 0186 10 edulliseen hintaan
    INA | 551 0186 10
    69,15 € -15% 81,35 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    FEBI BILSTEIN Kiristyslaite, jakoketju 05619 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 05619
    36,72 € -15% 43,20 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Ketjunkiristin, jakoketju
    SEALEY Ketjunkiristin, jakoketju VSE5909 edulliseen hintaan
    SEALEY | VSE5909
    18,45 € -15% 21,71 €* Säästä: 15%
  • Kiristyslaite, jakoketju
    FEBI BILSTEIN Kiristyslaite, jakoketju 04989 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 04989
    35,17 € -15% 41,38 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    INA Kiristyslaite, jakoketju 551 0117 10 edulliseen hintaan
    INA | 551 0117 10
    24,49 € -15% 28,81 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Kiristyslaite, jakoketju 08.12.016 edulliseen hintaan
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    22,73 € -15% 26,74 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    TOPRAN Kiristyslaite, jakoketju 503 116 edulliseen hintaan
    TOPRAN | 503 116
    30,20 € -15% 35,53 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    INA Kiristyslaite, jakoketju 551 0017 10 edulliseen hintaan
    INA | 551 0017 10
    25,78 € -15% 30,33 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    INA Kiristyslaite, jakoketju 551 0039 10 edulliseen hintaan
    INA | 551 0039 10
    50,24 € -15% 59,11 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Kiristyslaite, jakoketju
    FEBI BILSTEIN Kiristyslaite, jakoketju 26750 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 26750
    68,97 € -15% 81,14 €* Säästä: 15% Tila:  Täysin