Huohotin autoosi

Huohotin Top auto merkit
- BMW 3-sarja Huohotin
- VW GOLF Huohotin
- BMW 5-sarja Kampikammion tuuletus
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Huohotin
- AUDI A4 Huohotin
- VOLVO V70 Kampikammion tuuletus
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Huohotin
- TOYOTA AVENSIS Huohotin
- TOYOTA COROLLA Kampikammion tuuletus
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Huohotin
- FORD FOCUS Huohotin
- OPEL ASTRA Kampikammion tuuletus
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Huohotin
- NISSAN QASHQAI Huohotin
- HONDA CR-V Kampikammion tuuletus
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Moottori
Huohotin viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Kampikammion ilmanvaihto auttaa hallitsemaan moottorin painetta
Kampikammion ilmanvaihto viittaa kokonaiseen rakennelmaan, jota käytetään moottorin sisäisen paineen laskemiseen. Sen tarkoitus on myös vähentää öljyn kulutusta ja ehkäistä ympäristöllisiä haittoja.
Huomaamaton männän ohitus
Moottorin normaalissa toiminnassa tapahtuu ilmiö, josta monet eivät edes tiedä. Useimmiten kompression, syttymisen, toiminnan ja emission järjestys on mahdollista vain teoriassa. Käytännössä männissä olevan kaasusekoituksen kompressio ei ole niin täydellistä kuin voisi luulla. Itse asiassa noin 2 % pakokaasuista katoaa jokaisella männän iskulla. Tähän on monta syytä. Kaasut ohittavat männänrenkaat ja kulkeutuvat kampikammioon. Tämä täysin normaali prosessi on täysin vääjäämätön. Jos tämä paine ei vapaudu, se kuitenkin nousee kampikammioon. Tämä saattaa lopulta johtaa kampikammion hajoamiseen. Kampikammion ilmanvaihto kehitettiin tämän ehkäisemiseksi.
Kampikammion ilmanvaihdon komponentit
Kampikammion ilmanvaihto koostuu tavallisesti kolmesta komponentista:
Tukkeutunut tuuletusaukko voidaan yrittää puhdistaa. Mutta koska valmistajien, kuten VAICO, ATEC ja FEBI BILSTEIN merkkiosat maksavat vain noin 50 euroa, koko osan vaihtaminen on nopeampaa ja luotettavampaa. Ylimääräiset järkevät toimenpiteet kunnostamisen yhteydessä Jos kampikammion ilmastointi täytyy kunnostaa, kannattaa moottoria myös hieman jälleenrakentaa. Tähän sisältyy moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihtaminen. Tämä on myös loistava mahdollisuus varmistaa, että käytetään valmistajan suosittelemaa öljyä. Ilmansuodatin on myös varmasti vahingoittunut kampikammion ilmastoinnin vahingoittumisen yhteydessä, joten sekin täytyy vaihtaa. On erityisen tärkeää tarkistaa myös koko imukanava. kampikammion ilmanvaihdon korjaamisen yhteydessä kannattaa puhdistaa myös vähintään imusarja, EGR-venttiili, välijäähdytin ja tarpeen mukaan myös turboahdin. Koska ilmaa sisältävä öljy on melko kumia vahingoittavaa, voidaan myös imuletku vaihtaa varmuuden vuoksi. Tämä ehkäisee tehokkaasti harmillista ilmiötä, jossa järjestelmään tulee “virheellistä” ilmaa. Jos kuitenkin ilmastoinnin tasausventtiili on aktivoitunut, tulee sen syytä tutkia. Hyvällä tuurilla ongelmana on vain tukkeutunut letku ilmanvaihdossa. Vialliset männänrenkaat ovat kuitenkin todennäköisempi syy. Tämän saa luotettavasti selville kompressiotestillä.
- - Letkusarja
- Koteloitu erottaja
- Tasausventtiili
Tukkeutunut tuuletusaukko voidaan yrittää puhdistaa. Mutta koska valmistajien, kuten VAICO, ATEC ja FEBI BILSTEIN merkkiosat maksavat vain noin 50 euroa, koko osan vaihtaminen on nopeampaa ja luotettavampaa. Ylimääräiset järkevät toimenpiteet kunnostamisen yhteydessä Jos kampikammion ilmastointi täytyy kunnostaa, kannattaa moottoria myös hieman jälleenrakentaa. Tähän sisältyy moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihtaminen. Tämä on myös loistava mahdollisuus varmistaa, että käytetään valmistajan suosittelemaa öljyä. Ilmansuodatin on myös varmasti vahingoittunut kampikammion ilmastoinnin vahingoittumisen yhteydessä, joten sekin täytyy vaihtaa. On erityisen tärkeää tarkistaa myös koko imukanava. kampikammion ilmanvaihdon korjaamisen yhteydessä kannattaa puhdistaa myös vähintään imusarja, EGR-venttiili, välijäähdytin ja tarpeen mukaan myös turboahdin. Koska ilmaa sisältävä öljy on melko kumia vahingoittavaa, voidaan myös imuletku vaihtaa varmuuden vuoksi. Tämä ehkäisee tehokkaasti harmillista ilmiötä, jossa järjestelmään tulee “virheellistä” ilmaa. Jos kuitenkin ilmastoinnin tasausventtiili on aktivoitunut, tulee sen syytä tutkia. Hyvällä tuurilla ongelmana on vain tukkeutunut letku ilmanvaihdossa. Vialliset männänrenkaat ovat kuitenkin todennäköisempi syy. Tämän saa luotettavasti selville kompressiotestillä.
Tuote-ehdotuksia: