Moottorilohko autoosi

Moottorilohko Top auto merkit
- BMW 3-sarja Moottorilohko
- VW GOLF Moottorilohko
- BMW 5-sarja Sylinterilohko
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- MERCEDES-BENZ C-sarja Moottorilohko
- AUDI A4 Moottorilohko
- VOLVO V70 Sylinterilohko
- VW PASSAT
- SKODA OCTAVIA Moottorilohko
- TOYOTA AVENSIS Moottorilohko
- TOYOTA COROLLA Sylinterilohko
- AUDI A6
- VW TRANSPORTER Moottorilohko
- FORD FOCUS Moottorilohko
- OPEL ASTRA Sylinterilohko
- FORD MONDEO
- FIAT DUCATO Moottorilohko
- NISSAN QASHQAI Moottorilohko
- HONDA CR-V Sylinterilohko
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Moottori
Moottorilohko viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Moottorimekaniikan alueella kampikammio, sylinterilohko ja sylinterin kansi muodostavat kampimekanismin ja ohjaavat mäntiä sylinterissä. Nestejäähdytteisten polttomoottorien sylinterikampikammio koostuu kampikammioyläosasta ja sylinterilohkosta, jotka on valettu yhdeksi osaksi. Koska kampikammioon vaikuttavat hyvin korkeat voimat ja vääntömomentit, sillä täytyy olla korkea kestävyys ja muotojäykkyys. Osien erotus sijaitsee useimmiten kampiakselinlaakerin korkeudella ja yläosaan sisältyvät yleensä kampiakselin laakeripukit. Toiselta puolelta (alhaalta) akseli on ruuvattu laakerin kannen yli ruuveilla kiinteästi sylinterikampikammioon.
Tämä asetelma helpottaa kampiakselin tai yksittäisten mäntien asennusta olennaisesti, koska pelkkä syvävedetystä pellistä valmistettu öljypohja muodostaa alapuolella kampikammion pään. Korkeatehomoottoreissa ja ylipäätään sellaisissa, jotka saavat aikaan hyvin suuria voimia ja vääntömomentteja, kampiakselin kiinnitys laakerikanteen ei ole riittävä kestävyyssyistä. Sellaisissa tapauksissa kampiakselin alapuolella sijaitseva kampikammio on korvattu aluslaatalla (bedplate). Tässä on kyse laatan muotoisesta rakennuselementistä, joka yhdistää kampiakselin laakerinkannen moottorilohkoon. Tätä voi nimittää myös kampikammion alapuoleksi. Näin on mahdollistaa saavuttaa kampikammion huomattavasti korkeampi jäykkyys.
Kammion alempi osa muodostaa periaatteessa öljypohjan, joka on ruuvattu öljytiiviisti yläosan kanssa. Polttovoimamoottoreiden kampikammioissa esiintyy yleensä myös niin sanottuja blowby-palokaasuja, jotka ovat palamisen tuotteita, sekä palamattomia hiilivetyjä. Nämä kaasut nostavat kammion painetta, ja ne on ohjattava pois kampikammion tuuletuksen kautta niin, että alueen optimaalinen alipaine saadaan takaisin noin 2 millibaarin arvoon. Jos kammiossa olisi ylipainetta, olisi moottorilla taipumus ”öljyhikoiluun”, mitä on vältettävä. Verkkokaupastamme voitte hankkia kaikki kampikammion osat, kuten öljypohjat ja aluslaatat. Korjausten yhteydessä täytyy uusia myös moottoriöljy, minkä saatte myös meiltä, samoin kuin tiivisteet.
Tämä asetelma helpottaa kampiakselin tai yksittäisten mäntien asennusta olennaisesti, koska pelkkä syvävedetystä pellistä valmistettu öljypohja muodostaa alapuolella kampikammion pään. Korkeatehomoottoreissa ja ylipäätään sellaisissa, jotka saavat aikaan hyvin suuria voimia ja vääntömomentteja, kampiakselin kiinnitys laakerikanteen ei ole riittävä kestävyyssyistä. Sellaisissa tapauksissa kampiakselin alapuolella sijaitseva kampikammio on korvattu aluslaatalla (bedplate). Tässä on kyse laatan muotoisesta rakennuselementistä, joka yhdistää kampiakselin laakerinkannen moottorilohkoon. Tätä voi nimittää myös kampikammion alapuoleksi. Näin on mahdollistaa saavuttaa kampikammion huomattavasti korkeampi jäykkyys.
Kammion alempi osa muodostaa periaatteessa öljypohjan, joka on ruuvattu öljytiiviisti yläosan kanssa. Polttovoimamoottoreiden kampikammioissa esiintyy yleensä myös niin sanottuja blowby-palokaasuja, jotka ovat palamisen tuotteita, sekä palamattomia hiilivetyjä. Nämä kaasut nostavat kammion painetta, ja ne on ohjattava pois kampikammion tuuletuksen kautta niin, että alueen optimaalinen alipaine saadaan takaisin noin 2 millibaarin arvoon. Jos kammiossa olisi ylipainetta, olisi moottorilla taipumus ”öljyhikoiluun”, mitä on vältettävä. Verkkokaupastamme voitte hankkia kaikki kampikammion osat, kuten öljypohjat ja aluslaatat. Korjausten yhteydessä täytyy uusia myös moottoriöljy, minkä saatte myös meiltä, samoin kuin tiivisteet.
Tuote-ehdotuksia: