00#
47-6358

Moottorilohko autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Moottorilohko - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Moottorin sylinterilohko markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • JP GROUP Moottorilohko kokemuksia
  • JAPANPARTS Moottorilohko kokemuksia
  • ASHIKA Moottorilohko kokemuksia
  • WABCO Moottorilohko kokemuksia
  • BF Moottorilohko kokemuksia
  • DT Spare Parts Moottorilohko kokemuksia
  • JAPKO Moottorilohko kokemuksia
  • AUGER Moottorilohko kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä ET ENGINETEAM Moottorin sylinterilohko
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MONEDERO Moottorin sylinterilohko

Moottorilohko viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Moottorimekaniikan alueella kampikammio, sylinterilohko ja sylinterin kansi muodostavat kampimekanismin ja ohjaavat mäntiä sylinterissä. Nestejäähdytteisten polttomoottorien sylinterikampikammio koostuu kampikammioyläosasta ja sylinterilohkosta, jotka on valettu yhdeksi osaksi. Koska kampikammioon vaikuttavat hyvin korkeat voimat ja vääntömomentit, sillä täytyy olla korkea kestävyys ja muotojäykkyys. Osien erotus sijaitsee useimmiten kampiakselinlaakerin korkeudella ja yläosaan sisältyvät yleensä kampiakselin laakeripukit. Toiselta puolelta (alhaalta) akseli on ruuvattu laakerin kannen yli ruuveilla kiinteästi sylinterikampikammioon.
Tämä asetelma helpottaa kampiakselin tai yksittäisten mäntien asennusta olennaisesti, koska pelkkä syvävedetystä pellistä valmistettu öljypohja muodostaa alapuolella kampikammion pään. Korkeatehomoottoreissa ja ylipäätään sellaisissa, jotka saavat aikaan hyvin suuria voimia ja vääntömomentteja, kampiakselin kiinnitys laakerikanteen ei ole riittävä kestävyyssyistä. Sellaisissa tapauksissa kampiakselin alapuolella sijaitseva kampikammio on korvattu aluslaatalla (bedplate). Tässä on kyse laatan muotoisesta rakennuselementistä, joka yhdistää kampiakselin laakerinkannen moottorilohkoon. Tätä voi nimittää myös kampikammion alapuoleksi. Näin on mahdollistaa saavuttaa kampikammion huomattavasti korkeampi jäykkyys.
Kammion alempi osa muodostaa periaatteessa öljypohjan, joka on ruuvattu öljytiiviisti yläosan kanssa. Polttovoimamoottoreiden kampikammioissa esiintyy yleensä myös niin sanottuja blowby-palokaasuja, jotka ovat palamisen tuotteita, sekä palamattomia hiilivetyjä. Nämä kaasut nostavat kammion painetta, ja ne on ohjattava pois kampikammion tuuletuksen kautta niin, että alueen optimaalinen alipaine saadaan takaisin noin 2 millibaarin arvoon. Jos kammiossa olisi ylipainetta, olisi moottorilla taipumus ”öljyhikoiluun”, mitä on vältettävä. Verkkokaupastamme voitte hankkia kaikki kampikammion osat, kuten öljypohjat ja aluslaatat. Korjausten yhteydessä täytyy uusia myös moottoriöljy, minkä saatte myös meiltä, samoin kuin tiivisteet.

Tuote-ehdotuksia:
Kotelo, jakopää, kampi...
Sylinterilohko GT-BERGMANN GT54-001
  • Lisätarvike / lisätieto: Kampiakselin tiivisteellä
  • Materiaali: Teräslevy
  • Väri: musta
  • Tila:  Täysin
GT54-001 GT-BERGMANN Sylinterilohko auton hinta
GT-BERGMANN | GT54-001
63,79 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorin sylinterilohko DT Spare Parts 6.20121
  • OE-numerolle: 77 00 100 967
  • Korkeus (mm): 6
  • Läpimitta [mm]: 63,2
  • Nettopaino [g]: 26,5
  • Tila:  Täysin
6.20121 DT Spare Parts Moottorin sylinterilohko auton hinta
DT Spare Parts | 6.20121
9,68 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorilohko FEBI BILSTEIN 46048
  • Materiaali: Alumiini
  • Paino [kg]: 1,095
  • Tila:  Täysin
46048 FEBI BILSTEIN Moottorilohko auton hinta
FEBI BILSTEIN | 46048
72,89 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Sylinterilohko DT Spare Parts 6.22225
  • OE-numerolle: 77 03 075 328
  • Korkeus (mm): 9
  • Läpimitta [mm]: 43
  • Nettopaino [g]: 15
  • Tila:  Täysin
6.22225 DT Spare Parts Sylinterilohko auton hinta
DT Spare Parts | 6.22225
13,14 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorin sylinterilohko ENERGY SE00069
  • Materiaali: Muovi
  • Paino [kg]: 0,101
  • Tila:  Täysin
SE00069 ENERGY Moottorin sylinterilohko auton hinta
ENERGY | SE00069
16,14 €
Tila:  Täysin
Kampikammio
Moottorilohko MONEDERO 10010000008
  • Materiaali: Valurauta
  • Moottorinumero: MB OM457LA
  • Paino [kg]: 345
  • Tila:  Täysin
10010000008 MONEDERO Moottorilohko auton hinta
MONEDERO | 10010000008
2899,39 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Sylinterilohko TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.10.021
  • OE-numerolle: 130 015 0005
  • Tila:  Täysin
02.10.021 TRUCKTEC AUTOMOTIVE Sylinterilohko auton hinta
TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
1,86 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorin sylinterilohko DT Spare Parts 4.68613
  • OE-numerolle: 272 010 0631
  • Nettopaino [g]: 100
  • Tila:  Täysin
4.68613 DT Spare Parts Moottorin sylinterilohko auton hinta
DT Spare Parts | 4.68613
28,15 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorilohko ELRING 964.410
  • Läpimitta [mm]: 77,85
  • Materiaali: ACM (polyakryyli-kautsu)
  • Tiivistetyyppi: Metalli-elastomeeritiiviste
  • Tuotetariffinumero: 8409919990
  • Tila:  Täysin
964.410 ELRING Moottorilohko auton hinta
ELRING | 964.410
12,32 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Sylinterilohko MAXGEAR 18-0651
  • Materiaali: Muovi
  • Paino [kg]: 0,101
  • Tila:  Täysin
18-0651 MAXGEAR Sylinterilohko auton hinta
MAXGEAR | 18-0651
23,54 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorin sylinterilohko NTY BKO-ME-002
  • Materiaali: Muovi
  • Valmistusnumero: BKO-ME-002
  • Tila:  Täysin
BKO-ME-002 NTY Moottorin sylinterilohko auton hinta
NTY | BKO-ME-002
13,21 €
Tila:  Täysin
Kotelo, jakopää, kampi...
Moottorilohko ELRING 964.440
  • Läpimitta [mm]: 42,2
  • Korkeus (mm): 11,7
  • Materiaali: ACM (polyakryyli-kautsu)
  • Tiivistetyyppi: Metalli-elastomeeritiiviste
  • Tuotetariffinumero: 8409919990
  • Tila:  Täysin
964.440 ELRING Moottorilohko auton hinta
ELRING | 964.440
10,97 €
Tila:  Täysin