0

0.00

#

Nokkaketju (Jakoketju) autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Nokkaketju (Jakoketju) - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Nokkaketju (Jakoketju) markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Nokkaketju (Jakoketju)
  • MAPCO Nokkaketju (Jakoketju)
  • VAICO Nokkaketju (Jakoketju)
  • SKF Nokkaketju (Jakoketju)
  • TOPRAN Nokkaketju (Jakoketju)
  • SWAG Nokkaketju (Jakoketju)
  • METZGER Nokkaketju (Jakoketju)
  • JP GROUP Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä INA Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä CONTITECH Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MAGNETI MARELLI Nokkaketju (Jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SASIC Nokkaketju (Jakoketju)
  • DAYCO
  • RUVILLE
  • TRISCAN
  • BUGIAD
  • NIPPARTS
  • ASHIKA
  • AE
  • HEPU
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE varaosat luettelo
  • ACKOJAP varaosat luettelo
  • Borsehung varaosat luettelo
  • ESEN SKV varaosat luettelo
  • TRICLO varaosat luettelo
  • FAI AutoParts varaosat luettelo
  • AUTEX varaosat luettelo
  • MALÒ varaosat luettelo
  • AUTOMEGA
  • DT
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM
  • Metalcaucho
Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Moottoriöljy

Moottoriöljy

(1323 tuotetta)
Vesipumppu + Jakohihnasarja

Vesipumppu + Jakohihnasarja

(5371 tuotetta)
Kierretulppa

Kierretulppa

(1531 tuotetta)
Moottorin Tukikumit & Vaihdelaatikon Tukikumit

Moottorin Tukikumit & Vaihdelaatikon Tukikumit

(26055 tuotetta)
Venttiilikopan Tiiviste

Venttiilikopan Tiiviste

(10468 tuotetta)
Pakokaasun Kierrätysventtiili (EGR Venttiili)

Pakokaasun Kierrätysventtiili (EGR Venttiili)

(4231 tuotetta)
Näyttää kaikki

Nokkaketju (Jakoketju) viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Luotettava venttiiliväli jakoketjun avulla Jakoketju on todella kestävä ja luotettava rakennelma, jota käytetään moottorin ohjauksessa. se on yleensä paljon kestävämpi kuin sen vaihtoehto: yleisesti käytetty jakohihna. Jakoketjuja käytetään tavallisesti korkealuokkaisissa ajoneuvoissa. Ajan myötä, ajokilometrien kartuttua kuitenkin myös jakoketjun vaihto saattaa tulla ajankohtaiseksi. Vaikka tämä tehtävä on haasteellinen, harjoituksen myötä myös osaava harrastelija mekaanikko pystyy sen oppimaan hyvin. Herkkä moottorin hallinta Jotta moottori ensinnäkään toimii, täytyy männän ylös ja alas liikkeitä tahdistaa venttiilien aukeamisella ja sulkeutumisella. Luonnollisesti myös polttoaineen ruiskutuksen ja sytytystulpan sytytyksen ajoituksien tulee täsmätä, jotta moottori toimii oikein. Kun puhutaan venttiilien ajoituksesta, tarkka ajoitus on erityisen tärkeää rakenteelliselta kannalta: Useimmissa ajoneuvoissa männän isku ja venttiilin liike risteävät. Kun mäntä nousee ottaakseen kompressiota tai poistaakseen pakokaasua, edessä ei saa enää olla venttiiliä. Jos mäntä osuu venttiiliin, joka on yleensä pakoventtiili, se yleensä tuhoaa molemmat, männän ja venttiilin. Tällaisen vahingon korjaaminen on todella monimutkaista ja useimpien ajoneuvojen kohdalla se ei ole edes taloudellisesti kannattavaa. Jakoketjun toiminta ja sijainti Venttiiliohjauksen ketju yhdistyy kampiakseliin ja nokka-akseliin. Kampiakseli nostaa ja laskee mäntiä, kun taas nokka-akseli avaa ja sulkee venttiilejä. Jakoketju synkronoi nämä liikkeet toisiinsa nähden siten, että moottori käy optimaalisesti, eikä vahinkoja synny. Venttiiliohjauksen ketjun täytyy olla jatkuvasti kireällä. Tämän varmistaa jakoketjun kiristin. Tämä on yleensä liukukisko, joka painaa ketjua vasten. Ikääntyessään jakoketjun kiristin voi kulua, varsinkin, jos sen voitelu ei ole riittävää. Jakoketjun viat Venttiiliohjauksen ketju voi hajota kolmesta syystä: Kulumalla, venymällä tai repeämällä. Yleisin syy on ketjun venyminen. Näin käy silloin, kun jakoketjun kiristin on liian kireällä. Ajokilometrien karttuessa, useimmissa ajoneuvoissa noin 150 000 km kohdalla, ketju saattaa yksinkertaisesti tulla tiensä päähän, riippumatta ulkoisista tekijöistä.
Moderneissa ajoneuvoissa on itse-diagnostiikka, joka tunnistaa jakoketjun kulumisen. Se ilmoittaa ketjun vaihdon tarpeesta virheviestillä. Muita oireita ovat surkea kylmästarttauksen toimivuus, epätavallista moottorin kolahtelua ja epätasainen tyhjäkäynti. Usein epätavalliset äänet mielletään vaihteistoviaksi. Näiden erottaminen toisistaan on melko yksinkertaista: Jos ääniä ilmenee, vaikka auto on paikoillaan ja vaihteisto on vapaalla, se ei voi tulla vaihteistosta. Jos ääniä ilmenee vain ajettaessa, vaihteistovika on todennäköisesti oikea diagnoosi. Huoltokäsikirjassa kerrotaan jakoketjun vaihtoväleistä. Kokemuksen perusteella jakoketju tulisi vaihtaa kuitenkin jo aikaisemmin, varsinkin nuorissa ajoneuvoissa. Jotkin Mercedes CLS -sarjan ajoneuvot tunnetaan erityisen hyvin tällaisista ongelmista. On tilanteita, joissa näiden autojen jakoketjut tulee vaihtaa vain 60 000 ajokilometrin jälkeen. Jakoketjujen vaihtaminen Jakoketjun vaihtaminen vie noin kuusi tuntia, jos sen suorittaa erikoistunut korjaamo. Tästä näkee, kuinka monimutkainen tämä työ on. Motivoituneen ja osaavan harrastelija mekaanikko kannattaa varata koko viikonloppu tämän työn tekemiseen. Jakoketjun vaihtamiseksi täytyy koko ketjun käyttökoneisto avata. Seuraavaksi kampiakseli ja nokka-akseli täytyy lukita erikoistyökalulla. Tarvittava erikoistyökalu maksaa noin 80-120 euroa. Tämän jälkeen juoksupyörät ja ketju voidaan irrottaa. Sääntönä on, että samalla vaihdetaan myös jakoketjun kiristin. Sama pätee myös kaikkiin muihin liukukiskoihin. Jakoketjut myydään yleensä kokonaisissa sarjoissa, jotka sisältävät myös kaikki tiivisteet. Jos sarjassa on mukana siipipyörät, kannattaa myös ne vaihtaa.
Liikkuvien osien määrästä johtuen on elintärkeää käyttää oikeanlaista öljyä ketjuttamisessa venttiilinohjauksessa. Laadukkaat merkkivalmistajien ketjut Kokonainen FEBI BILSTEINin korjaussarja ketjutoimiselle venttiilinohjaukselle maksaa noin 120-180 euroa. Tämän komponentin tärkeyden ja sen toimintahäiriöiden vakavuuden vuoksi asiakkaiden kannattaa luottaa vain merkkituotteisiin.

Tuote-ehdotuksia:

  • Jakoketju
    AUTOMEGA Jakoketju 130007310 edulliseen hintaan
    AUTOMEGA | 130007310
    22,13 € -27% OVH: 30,00 € Säästä: 27%
  • Jakoketju
    FEBI BILSTEIN Jakoketju 25165 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 25165
    20,96 € -26% OVH: 28,00 € Säästä: 26%
  • Ketju, väliakseli
    FEBI BILSTEIN Ketju, väliakseli 09585 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 09585
    19,36 € -26% OVH: 26,00 € Säästä: 26%
  • Jakoketju
    FEBI BILSTEIN Jakoketju 09243 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 09243
    64,57 € -26% OVH: 87,00 € Säästä: 26%
  • Jakoketju
    FEBI BILSTEIN Jakoketju 25360 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 25360
    35,06 € -26% OVH: 47,00 € Säästä: 26%
  • Jakoketju
    FEBI BILSTEIN Jakoketju 40390 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 40390
    46,73 € -26% OVH: 63,00 € Säästä: 26%
  • Ketjunohjain
    FEBI BILSTEIN Ketjunohjain 11625 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 11625
    1,71 € -43% OVH: 3,00 € Säästä: 43%
  • Jakoketju
    FEBI BILSTEIN Jakoketju 09339 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 09339
    19,74 € -27% OVH: 27,00 € Säästä: 27%
  • Jakoketju
    FEBI BILSTEIN Jakoketju 49528 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 49528
    34,57 € -27% OVH: 47,00 € Säästä: 27%
  • Jakoketju
    INA Jakoketju 553 0288 10 edulliseen hintaan
    INA | 553 0288 10
    13,61 € -29% OVH: 19,00 € Säästä: 29%
  • Jakoketju
    INA Jakoketju 553 0265 10 edulliseen hintaan
    INA | 553 0265 10
    31,59 € -27% OVH: 43,00 € Säästä: 27%
  • Jakoketju
    BUGIAD Jakoketju BSP21931 edulliseen hintaan
    BUGIAD | BSP21931
    21,92 € -34% OVH: 32,74 € Säästä: 34%