0

0.00

#

Nokkaketju (jakoketju) autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Nokkaketju (jakoketju) - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Jakopään ketju markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Nokkaketju (jakoketju)
  • MAPCO Nokkaketju (jakoketju)
  • VAICO Nokkaketju (jakoketju)
  • SKF Nokkaketju (jakoketju)
  • TOPRAN Nokkaketju (jakoketju)
  • SWAG Nokkaketju (jakoketju)
  • METZGER Nokkaketju (jakoketju)
  • JP GROUP Nokkaketju (jakoketju)
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä INA Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä CONTITECH Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MAGNETI MARELLI Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä SASIC Jakopään ketju
  • DAYCO
  • RUVILLE
  • TRISCAN
  • SNR
Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Vesipumppu + jakohihnasarja

Vesipumppu + jakohihnasarja

(6284 tuotetta)
Tiivisteet

Tiivisteet

(33075 tuotetta)
Venttiilikopan tiiviste

Venttiilikopan tiiviste

(12010 tuotetta)
Moottoriöljy

Moottoriöljy

(3071 tuotetta)
Sylinterikannen tiiviste (kannentiiviste)

Sylinterikannen tiiviste (kannentiiviste)

(47108 tuotetta)
Kierretulppa

Kierretulppa

(1888 tuotetta)
Näyttää kaikki

Nokkaketju (jakoketju) viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Luotettava venttiiliväli jakoketjun avulla Jakoketju on todella kestävä ja luotettava rakennelma, jota käytetään moottorin ohjauksessa. se on yleensä paljon kestävämpi kuin sen vaihtoehto: yleisesti käytetty jakohihna. Jakoketjuja käytetään tavallisesti korkealuokkaisissa ajoneuvoissa. Ajan myötä, ajokilometrien kartuttua kuitenkin myös jakoketjun vaihto saattaa tulla ajankohtaiseksi. Vaikka tämä tehtävä on haasteellinen, harjoituksen myötä myös osaava harrastelija mekaanikko pystyy sen oppimaan hyvin. Herkkä moottorin hallinta Jotta moottori ensinnäkään toimii, täytyy männän ylös ja alas liikkeitä tahdistaa venttiilien aukeamisella ja sulkeutumisella. Luonnollisesti myös polttoaineen ruiskutuksen ja sytytystulpan sytytyksen ajoituksien tulee täsmätä, jotta moottori toimii oikein. Kun puhutaan venttiilien ajoituksesta, tarkka ajoitus on erityisen tärkeää rakenteelliselta kannalta: Useimmissa ajoneuvoissa männän isku ja venttiilin liike risteävät. Kun mäntä nousee ottaakseen kompressiota tai poistaakseen pakokaasua, edessä ei saa enää olla venttiiliä. Jos mäntä osuu venttiiliin, joka on yleensä pakoventtiili, se yleensä tuhoaa molemmat, männän ja venttiilin. Tällaisen vahingon korjaaminen on todella monimutkaista ja useimpien ajoneuvojen kohdalla se ei ole edes taloudellisesti kannattavaa. Jakoketjun toiminta ja sijainti Venttiiliohjauksen ketju yhdistyy kampiakseliin ja nokka-akseliin. Kampiakseli nostaa ja laskee mäntiä, kun taas nokka-akseli avaa ja sulkee venttiilejä. Jakoketju synkronoi nämä liikkeet toisiinsa nähden siten, että moottori käy optimaalisesti, eikä vahinkoja synny. Venttiiliohjauksen ketjun täytyy olla jatkuvasti kireällä. Tämän varmistaa jakoketjun kiristin. Tämä on yleensä liukukisko, joka painaa ketjua vasten. Ikääntyessään jakoketjun kiristin voi kulua, varsinkin, jos sen voitelu ei ole riittävää. Jakoketjun viat Venttiiliohjauksen ketju voi hajota kolmesta syystä: Kulumalla, venymällä tai repeämällä. Yleisin syy on ketjun venyminen. Näin käy silloin, kun jakoketjun kiristin on liian kireällä. Ajokilometrien karttuessa, useimmissa ajoneuvoissa noin 150 000 km kohdalla, ketju saattaa yksinkertaisesti tulla tiensä päähän, riippumatta ulkoisista tekijöistä.
Moderneissa ajoneuvoissa on itse-diagnostiikka, joka tunnistaa jakoketjun kulumisen. Se ilmoittaa ketjun vaihdon tarpeesta virheviestillä. Muita oireita ovat surkea kylmästarttauksen toimivuus, epätavallista moottorin kolahtelua ja epätasainen tyhjäkäynti. Usein epätavalliset äänet mielletään vaihteistoviaksi. Näiden erottaminen toisistaan on melko yksinkertaista: Jos ääniä ilmenee, vaikka auto on paikoillaan ja vaihteisto on vapaalla, se ei voi tulla vaihteistosta. Jos ääniä ilmenee vain ajettaessa, vaihteistovika on todennäköisesti oikea diagnoosi. Huoltokäsikirjassa kerrotaan jakoketjun vaihtoväleistä. Kokemuksen perusteella jakoketju tulisi vaihtaa kuitenkin jo aikaisemmin, varsinkin nuorissa ajoneuvoissa. Jotkin Mercedes CLS -sarjan ajoneuvot tunnetaan erityisen hyvin tällaisista ongelmista. On tilanteita, joissa näiden autojen jakoketjut tulee vaihtaa vain 60 000 ajokilometrin jälkeen. Jakoketjujen vaihtaminen Jakoketjun vaihtaminen vie noin kuusi tuntia, jos sen suorittaa erikoistunut korjaamo. Tästä näkee, kuinka monimutkainen tämä työ on. Motivoituneen ja osaavan harrastelija mekaanikko kannattaa varata koko viikonloppu tämän työn tekemiseen. Jakoketjun vaihtamiseksi täytyy koko ketjun käyttökoneisto avata. Seuraavaksi kampiakseli ja nokka-akseli täytyy lukita erikoistyökalulla. Tarvittava erikoistyökalu maksaa noin 80-120 euroa. Tämän jälkeen juoksupyörät ja ketju voidaan irrottaa. Sääntönä on, että samalla vaihdetaan myös jakoketjun kiristin. Sama pätee myös kaikkiin muihin liukukiskoihin. Jakoketjut myydään yleensä kokonaisissa sarjoissa, jotka sisältävät myös kaikki tiivisteet. Jos sarjassa on mukana siipipyörät, kannattaa myös ne vaihtaa.
Liikkuvien osien määrästä johtuen on elintärkeää käyttää oikeanlaista öljyä ketjuttamisessa venttiilinohjauksessa. Laadukkaat merkkivalmistajien ketjut Kokonainen FEBI BILSTEINin korjaussarja ketjutoimiselle venttiilinohjaukselle maksaa noin 120-180 euroa. Tämän komponentin tärkeyden ja sen toimintahäiriöiden vakavuuden vuoksi asiakkaiden kannattaa luottaa vain merkkituotteisiin.

Tuote-ehdotuksia:

  • Jakoketjusarja
    FEBI BILSTEIN Jakoketjusarja 48775 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 48775
    82,44 € -15% 96,99 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    SKF Jakoketjusarja VKML 83504 edulliseen hintaan
    SKF | VKML 83504
    59,94 € -15% 70,52 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketju
    INA Jakoketju 553 0059 10 edulliseen hintaan
    INA | 553 0059 10
    32,07 € -15% 37,73 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    INA Jakoketjusarja 559 0091 10 edulliseen hintaan
    INA | 559 0091 10
    87,92 € -15% 103,44 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    FEBI BILSTEIN Jakoketjusarja 47659 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 47659
    171,76 € -15% 202,07 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    FEBI BILSTEIN Jakoketjusarja 40672 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 40672
    106,19 € -15% 124,93 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    SKF Jakoketjusarja VKML 82000 edulliseen hintaan
    SKF | VKML 82000
    82,03 € -15% 96,51 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    INA Jakoketjusarja 559 0019 10 edulliseen hintaan
    INA | 559 0019 10
    50,25 € -15% 59,12 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    FAI AutoParts Jakoketjusarja TCK211VVT edulliseen hintaan
    FAI AutoParts | TCK211VVT
    358,56 € -15% 421,84 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    FAI AutoParts Jakoketjusarja TCK130 edulliseen hintaan
    FAI AutoParts | TCK130
    206,85 € -15% 243,35 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    INA Jakoketjusarja 559 0028 30 edulliseen hintaan
    INA | 559 0028 30
    78,65 € -15% 92,53 € Säästä: 15% Tila:  Täysin
  • Jakoketjusarja
    FAI AutoParts Jakoketjusarja TCK133C edulliseen hintaan
    FAI AutoParts | TCK133C
    178,57 € -15% 210,08 € Säästä: 15% Tila:  Täysin