00#
97-4436

Nokkaketju (jakoketju) autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Nokkaketju (jakoketju) - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Jakopään ketju markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • BOSCH Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • FEBI BILSTEIN Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • MAPCO Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • VAICO Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • SKF Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • TOPRAN Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • SWAG Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • METZGER Nokkaketju (jakoketju) kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JP GROUP Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä LEMFÖRDER Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä INA Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä CONTITECH Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Jakopään ketju
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MAGNETI MARELLI Jakopään ketju
  • SASIC
  • DAYCO
  • RUVILLE
  • TRISCAN

Nokkaketju (jakoketju) viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Luotettava venttiiliväli jakoketjun avulla Jakoketju on todella kestävä ja luotettava rakennelma, jota käytetään moottorin ohjauksessa. se on yleensä paljon kestävämpi kuin sen vaihtoehto: yleisesti käytetty jakohihna. Jakoketjuja käytetään tavallisesti korkealuokkaisissa ajoneuvoissa. Ajan myötä, ajokilometrien kartuttua kuitenkin myös jakoketjun vaihto saattaa tulla ajankohtaiseksi. Vaikka tämä tehtävä on haasteellinen, harjoituksen myötä myös osaava harrastelija mekaanikko pystyy sen oppimaan hyvin. Herkkä moottorin hallinta Jotta moottori ensinnäkään toimii, täytyy männän ylös ja alas liikkeitä tahdistaa venttiilien aukeamisella ja sulkeutumisella. Luonnollisesti myös polttoaineen ruiskutuksen ja sytytystulpan sytytyksen ajoituksien tulee täsmätä, jotta moottori toimii oikein. Kun puhutaan venttiilien ajoituksesta, tarkka ajoitus on erityisen tärkeää rakenteelliselta kannalta: Useimmissa ajoneuvoissa männän isku ja venttiilin liike risteävät. Kun mäntä nousee ottaakseen kompressiota tai poistaakseen pakokaasua, edessä ei saa enää olla venttiiliä. Jos mäntä osuu venttiiliin, joka on yleensä pakoventtiili, se yleensä tuhoaa molemmat, männän ja venttiilin. Tällaisen vahingon korjaaminen on todella monimutkaista ja useimpien ajoneuvojen kohdalla se ei ole edes taloudellisesti kannattavaa. Jakoketjun toiminta ja sijainti Venttiiliohjauksen ketju yhdistyy kampiakseliin ja nokka-akseliin. Kampiakseli nostaa ja laskee mäntiä, kun taas nokka-akseli avaa ja sulkee venttiilejä. Jakoketju synkronoi nämä liikkeet toisiinsa nähden siten, että moottori käy optimaalisesti, eikä vahinkoja synny. Venttiiliohjauksen ketjun täytyy olla jatkuvasti kireällä. Tämän varmistaa jakoketjun kiristin. Tämä on yleensä liukukisko, joka painaa ketjua vasten. Ikääntyessään jakoketjun kiristin voi kulua, varsinkin, jos sen voitelu ei ole riittävää. Jakoketjun viat Venttiiliohjauksen ketju voi hajota kolmesta syystä: Kulumalla, venymällä tai repeämällä. Yleisin syy on ketjun venyminen. Näin käy silloin, kun jakoketjun kiristin on liian kireällä. Ajokilometrien karttuessa, useimmissa ajoneuvoissa noin 150 000 km kohdalla, ketju saattaa yksinkertaisesti tulla tiensä päähän, riippumatta ulkoisista tekijöistä.
Moderneissa ajoneuvoissa on itse-diagnostiikka, joka tunnistaa jakoketjun kulumisen. Se ilmoittaa ketjun vaihdon tarpeesta virheviestillä. Muita oireita ovat surkea kylmästarttauksen toimivuus, epätavallista moottorin kolahtelua ja epätasainen tyhjäkäynti. Usein epätavalliset äänet mielletään vaihteistoviaksi. Näiden erottaminen toisistaan on melko yksinkertaista: Jos ääniä ilmenee, vaikka auto on paikoillaan ja vaihteisto on vapaalla, se ei voi tulla vaihteistosta. Jos ääniä ilmenee vain ajettaessa, vaihteistovika on todennäköisesti oikea diagnoosi. Huoltokäsikirjassa kerrotaan jakoketjun vaihtoväleistä. Kokemuksen perusteella jakoketju tulisi vaihtaa kuitenkin jo aikaisemmin, varsinkin nuorissa ajoneuvoissa. Jotkin Mercedes CLS -sarjan ajoneuvot tunnetaan erityisen hyvin tällaisista ongelmista. On tilanteita, joissa näiden autojen jakoketjut tulee vaihtaa vain 60 000 ajokilometrin jälkeen. Jakoketjujen vaihtaminen Jakoketjun vaihtaminen vie noin kuusi tuntia, jos sen suorittaa erikoistunut korjaamo. Tästä näkee, kuinka monimutkainen tämä työ on. Motivoituneen ja osaavan harrastelija mekaanikko kannattaa varata koko viikonloppu tämän työn tekemiseen. Jakoketjun vaihtamiseksi täytyy koko ketjun käyttökoneisto avata. Seuraavaksi kampiakseli ja nokka-akseli täytyy lukita erikoistyökalulla. Tarvittava erikoistyökalu maksaa noin 80-120 euroa. Tämän jälkeen juoksupyörät ja ketju voidaan irrottaa. Sääntönä on, että samalla vaihdetaan myös jakoketjun kiristin. Sama pätee myös kaikkiin muihin liukukiskoihin. Jakoketjut myydään yleensä kokonaisissa sarjoissa, jotka sisältävät myös kaikki tiivisteet. Jos sarjassa on mukana siipipyörät, kannattaa myös ne vaihtaa.
Liikkuvien osien määrästä johtuen on elintärkeää käyttää oikeanlaista öljyä ketjuttamisessa venttiilinohjauksessa. Laadukkaat merkkivalmistajien ketjut Kokonainen FEBI BILSTEINin korjaussarja ketjutoimiselle venttiilinohjaukselle maksaa noin 120-180 euroa. Tämän komponentin tärkeyden ja sen toimintahäiriöiden vakavuuden vuoksi asiakkaiden kannattaa luottaa vain merkkituotteisiin.

Tuote-ehdotuksia:
Jakoketjusarja
Nokkaketju FAI AutoParts TCK133C
  • Asennuspuoli: Yläpuolella, Alla
  • Lisätarvike / lisätieto: Hammaspyörillä, Tiivisteillä
  • Ketjulenkkejä: 48, 70, 86
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Niittiketju
  • Tila:  Täysin
TCK133C FAI AutoParts Nokkaketju auton hinta
FAI AutoParts | TCK133C
323,35 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Jakopään ketju HEPU 21-0421
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Ketju koteloitu
  • Ketjulenkkejä: 86, 70, 48
  • Apulaitteet: Nokka-akseli, Ruiskutuspumppu, Öljypumppu
  • OE-numerolle: 13528572504, 11417797896
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ruuveilla, Akselitiivisteellä
  • Tila:  Täysin
21-0421 HEPU Jakopään ketju auton hinta
HEPU | 21-0421
295,48 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju (jakoketju) SKF VKML 88013
VKML 88013 SKF Nokkaketju (jakoketju) auton hinta
SKF | VKML 88013
255,62 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju SKF VKML 86002
VKML 86002 SKF Nokkaketju auton hinta
SKF | VKML 86002
165,31 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Jakopään ketju FEBI BILSTEIN 107166
  • Ketjurakenne: Hammasketju, Ketju koteloitu
  • Ketjulenkkejä: 152
  • Paino [kg]: 0,845
  • OE-numerolle: 13 0C 123 45R SK
  • Tila:  Täysin
107166 FEBI BILSTEIN Jakopään ketju auton hinta
FEBI BILSTEIN | 107166
145,11 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju (jakoketju) FEBI BILSTEIN 106306
  • Ketjurakenne: Hammasketju, Ketju koteloitu
  • Ketjulenkkejä: 130
  • Paino [kg]: 2,119
  • Lisätarvike / lisätieto: ketjunkiristimellä, Liukuraiteilla
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Tila:  Täysin
106306 FEBI BILSTEIN Nokkaketju (jakoketju) auton hinta
FEBI BILSTEIN | 106306
438,96 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju FEBI BILSTEIN 30349
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Ketju koteloitu
  • Jakoketjun mitat: G53HRNG-1
  • Ketjulenkkejä: 86
  • Asennuspuoli: Yläpuolella
  • Paino [kg]: 0,430
  • Lisätarvike / lisätieto: ketjunkiristimellä, Liukuraiteilla
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Tila:  Täysin
30349 FEBI BILSTEIN Nokkaketju auton hinta
FEBI BILSTEIN | 30349
88,02 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Jakopään ketju SKF VKML 83504
  • Apulaitteet: 2. nokka-akseli
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Ketju koteloitu
  • Ketjulenkkejä: 40
  • Tila:  Täysin
VKML 83504 SKF Jakopään ketju auton hinta
SKF | VKML 83504
70,07 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju (jakoketju) FEBI BILSTEIN 47659
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Ketju koteloitu
  • Jakoketjun mitat: G53HR
  • Ketjulenkkejä: 144
  • Paino [kg]: 1,48
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Tila:  Täysin
47659 FEBI BILSTEIN Nokkaketju (jakoketju) auton hinta
FEBI BILSTEIN | 47659
150,86 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju FEBI BILSTEIN 48387
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Ketju koteloitu
  • Jakoketjun mitat: G53HR
  • Ketjulenkkejä: 138
  • Paino [kg]: 1,03
  • Huomioi huolto-ohjeet
  • Tila:  Täysin
48387 FEBI BILSTEIN Nokkaketju auton hinta
FEBI BILSTEIN | 48387
126,91 €
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Jakopään ketju RIDEX 1389T0187
  • Ketjurakenne: Ketju koteloitu, Yksinkertainen
  • Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
  • Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ruuvisarjalla
  • Varusteluvaihtoehto: not for Euro 6 engin
  • Ketjulenkkejä: 120
  • Tila:  Täysin
1389T0187 RIDEX Jakopään ketju auton hinta
RIDEX | 1389T0187
103,29 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Jakoketjusarja
Nokkaketju (jakoketju) RIDEX 1389T0003
  • Määrä: 1
  • Ketjurakenne: Yksinkertainen, Ketju koteloitu
  • Ketjulenkkejä: 130
  • Hampaita 1: 40
  • Hampaita 2: 20
  • Lisätarvike / lisätieto: ketjunkiristimellä, Tiivisteillä
  • Kuolleen kulman varoittimen aktivointi: Kampiakselin hammasrattaalla, Nokka-akselin hammasrattaalla
  • Tila:  Täysin
1389T0003 RIDEX Nokkaketju (jakoketju) auton hinta
RIDEX | 1389T0003
106,08 €
Tila:  Täysin