0

0.00

#

Painemuunnin autollesi

Valitse ajoneuvo

Rekisterinumerolla

Painemuunnin - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Painemuunnin markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Painemuunnin
  • MAPCO Painemuunnin
  • VAICO Painemuunnin
  • TOPRAN Painemuunnin
  • SWAG Painemuunnin
  • METZGER Painemuunnin
  • JP GROUP Painemuunnin
  • MEAT & DORIA Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VEMO Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä TRISCAN Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä PIERBURG Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä ERA Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BUGIAD Painemuunnin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BU Painemuunnin
  • SCHLÜTTER TURBOLADER
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • HITACHI
  • TURBORAIL
  • ESEN SKV
  • FAE
  • IPD
  • SIDAT
  • AUTEX varaosat luettelo
  • AUTOMEGA varaosat luettelo
  • DT varaosat luettelo
  • MAXGEAR varaosat luettelo
Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Moottoriöljy

Moottoriöljy

(1323 tuotetta)
Vesipumppu + Jakohihnasarja

Vesipumppu + Jakohihnasarja

(5371 tuotetta)
Kierretulppa

Kierretulppa

(1531 tuotetta)
Moottorin Tukikumit & Vaihdelaatikon Tukikumit

Moottorin Tukikumit & Vaihdelaatikon Tukikumit

(26055 tuotetta)
Venttiilikopan Tiiviste

Venttiilikopan Tiiviste

(10468 tuotetta)
Pakokaasun Kierrätysventtiili (EGR Venttiili)

Pakokaasun Kierrätysventtiili (EGR Venttiili)

(4231 tuotetta)
Näyttää kaikki

Painemuunnin viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Sisäänottoilman ohjaaminen paineenmuuntimella Paineenmuunnin, joskus myös työntöpaineen ohjausventtiili, on turboahdettujen moottoreiden komponentti. Venttiili ohjaa moottorille tulevaa ilman määrää. Tämä optimoi palamisreaktiota ja ehkäisee moottorin vahingoittumista. Painemuuntimia on kahdenlaisia. Paineenmuuntimen toiminta turboahtimen kanssa Paineenmuunninta voidaan käyttää komponenttina, joka suojaa turboahdinta ja mottoria, tai aktiivisesti moottorin ohjausjärjestelmää varten. Molemmat venttiilit toimivat samantapaisesti, erona vain ilmansääntely. Mitä enemmän pakokaasuja poistetaan, sitä enemmän turboahdin ottaa ilmaa järjestelmään. Täten ilman sääntelyä turboahdetun moottorin nopeus kasvaisi jatkuvasti. Ennemmin tai myöhemmin tämä johtaisi turboahtimen tuhoutumiseen. Myöhemmin myös itse moottori saattaisi vahingoittua liian kovasta nopeudesta. Paineenmuunnin estää tämän kääntämällä ilman muualle pakoputkistossa olevalla kiertoventtiilillä, kun tietty teho on saavutettu. Koska vetävä pyörä ja turboahtimen turbiinipyörä ovat kiinni toisissaan kiinteällä akselilla, turboahtimen nopeus pienenee, kun pakokaasun painetta siirretään pois. Samalla imupuolelle tulee vähemmän ilmaa ja työntöpaine laskee. Jos paineenmuunninta käytetään moottorin ja turboahtimen suojaamiseen, ohjaa sitä kuminen kalvo. Sitä ohjaa täysin manuaalisesti ilmanpaine. Tällaista paineenmuunninta sanotaan myös “hukkaportiksi”. Jos paineenmuunninta käytetään aktiivisesti moottorin ohjaamisessa, täytyy sitä liikuttaa sähköisesti. Sähköisen paineenmuuntimen karakteeriset arvot ovat mitattu työntöpaine, kuristusläpän asento ja iskutendenssi. Lisäksi sisäänottoilman lämpötila, moottorin lämpötila, sen hetkinen nopeus ja ympäristön paine ovat tärkeitä paineenmuuntimen korjaavia arvoja. Paineenmuunninta ohjaa tarkasti sähköisesti ohjattu iskuventtiili. Tämä mahdollistaa ohjelmisto-ohjatulle ohjaukselle mahdollisuuden saavuttaa optimaalisen palamisreaktion ohjausyksikön kautta sähköisillä paineenmuuntimilla ja polttoaineruiskuilla. Tämä minimoi kulutuksen ja maksimoi suorituskyvyn. Joka tapauksessa molemmissa järjestelmissä on myös ylimääräinen poistoventtiili, joka poistaa työntöpainetta, jos nopeus ylittyy runsaasti. Paineenmuuntimen viat Jos sähköinen paineenmuunnin on viallinen, ohjausyksikön lähettämiä signaaleja ei käytetä oikein. Tavanomainen syy tähän on kovettunut membraani, joka voidaan vaihtaa uuteen tiettyjen ehtojen puitteissa. Paineenmuuntimet ovat erityisen herkkiä saastumiselle, joka johtuu ilmansuodattimien puuttumisesta, ilmajärjestelmän vuodoista tai pakokaasun hiiltymisestä. Tämä saattaa aiheutua siitä, että turboahtimeen pääsee öljyä. Sähköisissä paineenmuuntimissa on monimutkaisia sisäisiä mekanismeja, jotka koostuvat muovisista kierukkavaihteista. Jos tämän venttiilin ohjaustanko jumiutuu, saattaa vaihteisto hajota. On olemassa erityisiä korjaamoita, jotka pystyvät korjaamaan komponentin tietyissä tilanteissa. Tyypillisesti vaihtaminen on kuitenkin ainoa vaihtoehto, kun paineenmuunnin hajoaa. Paineenmuuntimen korjaus Paineenmuuntimen korjaaminen on onneksi melko yksinkertaista. Siihen on useimmissa ajoneuvoissa helppo päästä käsiksi ja korjaaminen tarkoittaa sen vaihtamista uuteen. Joissakin tapauksissa se saattaa olla ohjelmoitu toimimaan nykyisen ohjaimen kanssa, mutta tämän voi nopeasti korjata asiantuntija oikeilla laitteistoilla ja ohjelmistoilla. Kaikkein tärkein asia korjatessa paineenmuunninta on poistaa vian syy. Nämä todella monimutkaiset komponentit voivat tietysti hajota myös ikääntymisen myötä. Joskus kuitenkin vika ilman sisäänotossa tai turboahtimessa rikkoo paineenmuuntimen. Jos ilmaletkulle putoaa öljyä, turboahdin viheltää kovaäänisesti ja näyttää todella hiiltyneeltä, tai ilmenee muita vikoja, täytyy se korjata. Muutoin edes kaikkein korkealaatuisin paineenmuunnin ei kestä kovin kauaa. Merkki paineenmuuntimet käyttöiän maksimoimiseksi Paineenmuuntimet ovat itse asiassa melko pitkäikäisiä komponentteja. Ensimmäisten vikojen voi odottaa ilmenevän vasta 5-8 vuoden iällä tai 120 000 ajokilometrin jälkeen. Nämä viat liittyvät ensinnäkin letkuihin ja tiivisteisiin. Jos tällaiset viat korjataan nopeasti ja huolellisesti, paineenmuunnin kestää pidempään. Jos sen vaihtaminen uuteen tulee kuitenkin ajankohtaiseksi, kannattaa valita laadukas merkkiosa. Voit ostaa luotettavan kunnostetun ilmakanavan kohtuulliseen hintaan. Merkkiosat maksavat noin 30-80 euroa.

Tuote-ehdotuksia:

  • Painemuunnin, pakokaas...
    STARK Painemuunnin, pakokaasun ohjaus SKEGR-0770065 edulliseen hintaan
    STARK | SKEGR-0770065
    10,14 € -28% OVH: 14,00 € Säästä: 28%
  • Säätöventtiili, ahtopaine
    FEBI BILSTEIN Säätöventtiili, ahtopaine 102127 edulliseen hintaan
    FEBI BILSTEIN | 102127
    34,39 € -26% OVH: 46,00 € Säästä: 26%
  • Paineenmuuntaja, turbo...
    PIERBURG Paineenmuuntaja, turboahdin 7.01420.02.0 edulliseen hintaan
    PIERBURG | 7.01420.02.0
    55,31 € -26% OVH: 74,00 € Säästä: 26%
  • Painemuunnin, pakokaas...
    PIERBURG Painemuunnin, pakokaasun ohjaus 7.02183.01.0 edulliseen hintaan
    PIERBURG | 7.02183.01.0
    43,01 € -26% OVH: 58,00 € Säästä: 26%
  • Säätöventtiili, ahtopaine
    PIERBURG Säätöventtiili, ahtopaine 7.21895.55.0 edulliseen hintaan
    PIERBURG | 7.21895.55.0
    32,83 € -26% OVH: 44,00 € Säästä: 26%
  • Säätöventtiili, ahtopaine
    PIERBURG Säätöventtiili, ahtopaine 7.00470.07.0 edulliseen hintaan
    PIERBURG | 7.00470.07.0
    20,47 € -27% OVH: 28,00 € Säästä: 27%
  • Painemuunnin, pakokaas...
    MEAT & DORIA Painemuunnin, pakokaasun ohjaus 9154 edulliseen hintaan
    MEAT & DORIA | 9154
    38,57 € -26% OVH: 52,00 € Säästä: 26%
  • Painemuunnin, pakokaas...
    MEAT & DORIA Painemuunnin, pakokaasun ohjaus 9186 edulliseen hintaan
    MEAT & DORIA | 9186
    40,72 € -26% OVH: 55,00 € Säästä: 26%
  • Painemuunnin, pakokaas...
    RIDEX Painemuunnin, pakokaasun ohjaus 1145E0064 edulliseen hintaan
    RIDEX | 1145E0064
    10,14 € -28% OVH: 14,00 € Säästä: 28%
  • Paineenmuuntaja, turbo...
    METZGER Paineenmuuntaja, turboahdin 0892421 edulliseen hintaan
    METZGER | 0892421
    74,65 € -26% OVH: 100,00 € Säästä: 26%
  • Painemuunnin, pakokaas...
    METZGER Painemuunnin, pakokaasun ohjaus 0892420 edulliseen hintaan
    METZGER | 0892420
    74,65 € -26% OVH: 100,00 € Säästä: 26%
  • Säätöventtiili, ahtopaine
    JP GROUP Säätöventtiili, ahtopaine 1116004100 edulliseen hintaan
    JP GROUP | 1116004100
    28,71 € -27% OVH: 39,00 € Säästä: 27%