00#
43-8673

Painemuunnin autoosi

Valitse ajoneuvo
Haku
Painemuunnin - kunkin yksittäisen tuotteen paras mahdollinen laatu

Ahtopaineensäädin markkinoiden johtavilta valmistajilta

  • FEBI BILSTEIN Painemuunnin kokemuksia
  • MAPCO Painemuunnin kokemuksia
  • VAICO Painemuunnin kokemuksia
  • TOPRAN Painemuunnin kokemuksia
  • SWAG Painemuunnin kokemuksia
  • METZGER Painemuunnin kokemuksia
  • JP GROUP Painemuunnin kokemuksia
  • HELLA Painemuunnin kokemuksia
  • Osta parhaalla hinnalla täältä JAPANPARTS Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DELPHI Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MEAT & DORIA Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä VEMO Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä BLUE PRINT Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä DIEDERICHS Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä HERTH+BUSS JAKOPARTS Ahtopaineensäädin
  • Osta parhaalla hinnalla täältä MAGNETI MARELLI Ahtopaineensäädin
  • TRISCAN
  • AKS DASIS
  • PIERBURG
  • ERA

Painemuunnin viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje

Sisäänottoilman ohjaaminen paineenmuuntimella Paineenmuunnin, joskus myös työntöpaineen ohjausventtiili, on turboahdettujen moottoreiden komponentti. Venttiili ohjaa moottorille tulevaa ilman määrää. Tämä optimoi palamisreaktiota ja ehkäisee moottorin vahingoittumista. Painemuuntimia on kahdenlaisia. Paineenmuuntimen toiminta turboahtimen kanssa Paineenmuunninta voidaan käyttää komponenttina, joka suojaa turboahdinta ja mottoria, tai aktiivisesti moottorin ohjausjärjestelmää varten. Molemmat venttiilit toimivat samantapaisesti, erona vain ilmansääntely. Mitä enemmän pakokaasuja poistetaan, sitä enemmän turboahdin ottaa ilmaa järjestelmään. Täten ilman sääntelyä turboahdetun moottorin nopeus kasvaisi jatkuvasti. Ennemmin tai myöhemmin tämä johtaisi turboahtimen tuhoutumiseen. Myöhemmin myös itse moottori saattaisi vahingoittua liian kovasta nopeudesta. Paineenmuunnin estää tämän kääntämällä ilman muualle pakoputkistossa olevalla kiertoventtiilillä, kun tietty teho on saavutettu. Koska vetävä pyörä ja turboahtimen turbiinipyörä ovat kiinni toisissaan kiinteällä akselilla, turboahtimen nopeus pienenee, kun pakokaasun painetta siirretään pois. Samalla imupuolelle tulee vähemmän ilmaa ja työntöpaine laskee. Jos paineenmuunninta käytetään moottorin ja turboahtimen suojaamiseen, ohjaa sitä kuminen kalvo. Sitä ohjaa täysin manuaalisesti ilmanpaine. Tällaista paineenmuunninta sanotaan myös “hukkaportiksi”. Jos paineenmuunninta käytetään aktiivisesti moottorin ohjaamisessa, täytyy sitä liikuttaa sähköisesti. Sähköisen paineenmuuntimen karakteeriset arvot ovat mitattu työntöpaine, kuristusläpän asento ja iskutendenssi. Lisäksi sisäänottoilman lämpötila, moottorin lämpötila, sen hetkinen nopeus ja ympäristön paine ovat tärkeitä paineenmuuntimen korjaavia arvoja. Paineenmuunninta ohjaa tarkasti sähköisesti ohjattu iskuventtiili. Tämä mahdollistaa ohjelmisto-ohjatulle ohjaukselle mahdollisuuden saavuttaa optimaalisen palamisreaktion ohjausyksikön kautta sähköisillä paineenmuuntimilla ja polttoaineruiskuilla. Tämä minimoi kulutuksen ja maksimoi suorituskyvyn. Joka tapauksessa molemmissa järjestelmissä on myös ylimääräinen poistoventtiili, joka poistaa työntöpainetta, jos nopeus ylittyy runsaasti. Paineenmuuntimen viat Jos sähköinen paineenmuunnin on viallinen, ohjausyksikön lähettämiä signaaleja ei käytetä oikein. Tavanomainen syy tähän on kovettunut membraani, joka voidaan vaihtaa uuteen tiettyjen ehtojen puitteissa. Paineenmuuntimet ovat erityisen herkkiä saastumiselle, joka johtuu ilmansuodattimien puuttumisesta, ilmajärjestelmän vuodoista tai pakokaasun hiiltymisestä. Tämä saattaa aiheutua siitä, että turboahtimeen pääsee öljyä. Sähköisissä paineenmuuntimissa on monimutkaisia sisäisiä mekanismeja, jotka koostuvat muovisista kierukkavaihteista. Jos tämän venttiilin ohjaustanko jumiutuu, saattaa vaihteisto hajota. On olemassa erityisiä korjaamoita, jotka pystyvät korjaamaan komponentin tietyissä tilanteissa. Tyypillisesti vaihtaminen on kuitenkin ainoa vaihtoehto, kun paineenmuunnin hajoaa. Paineenmuuntimen korjaus Paineenmuuntimen korjaaminen on onneksi melko yksinkertaista. Siihen on useimmissa ajoneuvoissa helppo päästä käsiksi ja korjaaminen tarkoittaa sen vaihtamista uuteen. Joissakin tapauksissa se saattaa olla ohjelmoitu toimimaan nykyisen ohjaimen kanssa, mutta tämän voi nopeasti korjata asiantuntija oikeilla laitteistoilla ja ohjelmistoilla. Kaikkein tärkein asia korjatessa paineenmuunninta on poistaa vian syy. Nämä todella monimutkaiset komponentit voivat tietysti hajota myös ikääntymisen myötä. Joskus kuitenkin vika ilman sisäänotossa tai turboahtimessa rikkoo paineenmuuntimen. Jos ilmaletkulle putoaa öljyä, turboahdin viheltää kovaäänisesti ja näyttää todella hiiltyneeltä, tai ilmenee muita vikoja, täytyy se korjata. Muutoin edes kaikkein korkealaatuisin paineenmuunnin ei kestä kovin kauaa. Merkki paineenmuuntimet käyttöiän maksimoimiseksi Paineenmuuntimet ovat itse asiassa melko pitkäikäisiä komponentteja. Ensimmäisten vikojen voi odottaa ilmenevän vasta 5-8 vuoden iällä tai 120 000 ajokilometrin jälkeen. Nämä viat liittyvät ensinnäkin letkuihin ja tiivisteisiin. Jos tällaiset viat korjataan nopeasti ja huolellisesti, paineenmuunnin kestää pidempään. Jos sen vaihtaminen uuteen tulee kuitenkin ajankohtaiseksi, kannattaa valita laadukas merkkiosa. Voit ostaa luotettavan kunnostetun ilmakanavan kohtuulliseen hintaan. Merkkiosat maksavat noin 30-80 euroa.

Tuote-ehdotuksia:
Paineenmuuntaja, turbo...
Ahtopaineen säätöventtiili PIERBURG 7.00968.04.0
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Teknisten tietojen numero: SI 0096
  • Tila:  Täysin
7.00968.04.0 PIERBURG Ahtopaineen säätöventtiili auton hinta
PIERBURG | 7.00968.04.0
70,06 €
Tila:  Täysin
Paineenmuuntaja, turbo...
Ahtopaineensäädin PIERBURG 7.02184.01.0
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Teknisten tietojen numero: SI 0096
  • Tila:  Täysin
7.02184.01.0 PIERBURG Ahtopaineensäädin auton hinta
PIERBURG | 7.02184.01.0
51,79 €
Tila:  Täysin
Paineenmuuntaja, turbo...
Ahtopaineventtiili RIDEX 3553P0007
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 2
  • Tila:  Täysin
3553P0007 RIDEX Ahtopaineventtiili auton hinta
RIDEX | 3553P0007
39,46 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Painemuunnin, pakokaas...
Ahtopaineen säädin PIERBURG 7.22796.01.0
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Teknisten tietojen numero: SI 0100
  • Tila:  Täysin
7.22796.01.0 PIERBURG Ahtopaineen säädin auton hinta
PIERBURG | 7.22796.01.0
85,61 €
Tila:  Täysin
Paineenmuuntaja, turbo...
Painemuunnin PIERBURG 7.02256.04.0
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Teknisten tietojen numero: SI 0096
  • Tila:  Täysin
7.02256.04.0 PIERBURG Painemuunnin auton hinta
PIERBURG | 7.02256.04.0
36,11 €
Tila:  Täysin
Painemuunnin, pakokaas...
Ahtopaineen säätöventtiili RIDEX 1134P0011
1134P0011 RIDEX Ahtopaineen säätöventtiili auton hinta
RIDEX | 1134P0011
39,58 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Painemuunnin, pakokaas...
Ahtopaineensäädin FEBI BILSTEIN 45698
  • Käyttö: Sähköinen
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Paino [kg]: 0,078
  • Tila:  Täysin
45698 FEBI BILSTEIN Ahtopaineensäädin auton hinta
FEBI BILSTEIN | 45698
19,21 €
Tila:  Täysin
Painemuunnin, pakokaas...
Ahtopaineventtiili RIDEX 1134P0006
  • Jännite (V): 12
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 2
  • Tila:  Täysin
1134P0006 RIDEX Ahtopaineventtiili auton hinta
RIDEX | 1134P0006
40,46 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Säätöventtiili, ahtopaine
Ahtopaineen säädin PIERBURG 7.00470.07.0
  • Venttiilimalli: Suunnanvaihtoventtiili
  • Käyttö: Sähköinen
  • Jännite (V): 12
  • Tila:  Täysin
7.00470.07.0 PIERBURG Ahtopaineen säädin auton hinta
PIERBURG | 7.00470.07.0
29,85 €
Tila:  Täysin
Paineenmuuntaja, turbo...
Painemuunnin RIDEX 3553P0008
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 2
  • Liittimiä: 3
  • Tila:  Täysin
3553P0008 RIDEX Painemuunnin auton hinta
RIDEX | 3553P0008
39,61 €
Tila:  Täysin
Paineenmuuntaja, turbo...
Ahtopaineen säätöventtiili RIDEX 3553P0012
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 2
  • Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Liittimiä: 3
  • Kotelomalli: Muovikotelo
  • Kotelomateriaali: Lasikuitu-muovi
  • Nimellisjännite (V): 12
  • Tila:  Täysin
3553P0012 RIDEX Ahtopaineen säätöventtiili auton hinta
RIDEX | 3553P0012
40,22 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin
Paineenmuuntaja, turbo...
Ahtopaineensäädin RIDEX 3553P0032
  • Venttiilimalli: Magneettiventtiili
  • Käyttö: Sähkö-pneumaattinen
  • Jännite (V): 12
  • Liittimiä: 2
  • Pistokoskettimien lukumäärä: 2
  • Kotelomalli: Muovikotelo
  • Tila:  Täysin
3553P0032 RIDEX Ahtopaineensäädin auton hinta
RIDEX | 3553P0032
56,78 €
(Hinta per kpl)
Tila:  Täysin