Tiivisteet autollesi

Tiivisteet Top auto merkit
- Tiivisteet BMW 3-sarja
- BMW 5-sarja
- MERCEDES-BENZ E-sarja
- VW GOLF
- Tiivisteet MERCEDES-BENZ C-sarja
- AUDI A4
- VOLVO V70
- VW PASSAT
- Tiivisteet SKODA OCTAVIA
- AUDI A6
- TOYOTA AVENSIS
- VW TRANSPORTER
- Tiivisteet TOYOTA COROLLA
- FORD FOCUS
- OPEL ASTRA
- FORD MONDEO
- Tiivisteet MERCEDES-BENZ SPRINTER
- FIAT DUCATO
- HONDA CR-V
- FORD TRANSIT
Muut varaosat Moottori / hihnakäyttö
Tiivisteet viallinen? » Tunnista vika • Korjaa • Vaihto-ohje
Tiivisteissä on kyse laitteiden, putkistojen, säiliöiden, rakenneosien, koneiden ja koneen osien tiivistävistä osista, joissa on vähintään kaksi joko liikkuvaa tai staattista rajapintaa.
Tiivisteillä on seuraavat tehtävät:
Tämä nimitys koskee tiivistämistä staattisilla rajapinnoilla, jotka on toteutettu metallisten tiivisteiden, tiivistysaineen tai pehmeiden tiivisteiden avulla. Tiivistysmateriaalin täytyy staattisissa tiivisteissä mukautua tiivistepinnan epätasaisuuksiin puristuksen avulla. Tiivistäminen voi myös jakaa symmetrisesti ruuveista tai muista kiinnitysvälineistä aiheutuvan vetokuormituksen. Täysin metallinen tiivistys on mahdollista saavuttaa myös korkean pinta-alatarkkuuden samoin kuin suuren kohdistustarkkuuden kautta. Tosin se edellyttää myös erittäin korkeaa tiivistepintojen pintapuristusta.
Tiivistysaineet muodostavat jännitysvoiman vaikutuksesta itsestään muotoutuvan tiivistyselementin. Pastamainen tai viskoottinen aine tasoittaa epätasaisuudet ja karkeudet. Pehmeätiivisteissä tiivistemateriaali muuttuu pintapuristuksen kautta niin, että se mukautuu tiivistepintojen epätasaisuuksiin (esimerkiksi venttiilinkannen kumitiivisteet).
Dynaaminen tiiviste
Tässä mallissa tiivisteaineen täytyy pitää toisiaan vasten liikkuvien tiivistepintojen vääjäämättömät vuotokohdat mahdollisimman vähäisinä. (Esimerkiksi pumpun säteishuulitiiviste). Verkkokaupastamme saatte henkilöautoonne kaikenlaiset tiivisteet, kuten sylinterinpääntiivisteet, oventiivisteet, sekä tiivistemateriaalit nestemäisessä ja pastamaisessa muodossa.
- ⁃Lukita erilleen tilat, joiden paineet ovat erilaiset (esimerkiksi palotila ja öljykanavat)
⁃Erottaa toisistaan tilat, jotka käyttävät erilaista käyttöainetta (esimerkiksi öljy- ja jäähdytysnestekanavat)
⁃Suojella tiloja vierasesineiltä kuten esimerkiksi hiekan muodossa olevalta lialta
⁃Estää nesteiden – kuten esimerkiksi öljyn ja voiteluaineiden – vuoto koneista ja laitteista. Staattiset tiivisteet erotetaan dynaamisista
Tämä nimitys koskee tiivistämistä staattisilla rajapinnoilla, jotka on toteutettu metallisten tiivisteiden, tiivistysaineen tai pehmeiden tiivisteiden avulla. Tiivistysmateriaalin täytyy staattisissa tiivisteissä mukautua tiivistepinnan epätasaisuuksiin puristuksen avulla. Tiivistäminen voi myös jakaa symmetrisesti ruuveista tai muista kiinnitysvälineistä aiheutuvan vetokuormituksen. Täysin metallinen tiivistys on mahdollista saavuttaa myös korkean pinta-alatarkkuuden samoin kuin suuren kohdistustarkkuuden kautta. Tosin se edellyttää myös erittäin korkeaa tiivistepintojen pintapuristusta.
Tiivistysaineet muodostavat jännitysvoiman vaikutuksesta itsestään muotoutuvan tiivistyselementin. Pastamainen tai viskoottinen aine tasoittaa epätasaisuudet ja karkeudet. Pehmeätiivisteissä tiivistemateriaali muuttuu pintapuristuksen kautta niin, että se mukautuu tiivistepintojen epätasaisuuksiin (esimerkiksi venttiilinkannen kumitiivisteet).
Dynaaminen tiiviste
Tässä mallissa tiivisteaineen täytyy pitää toisiaan vasten liikkuvien tiivistepintojen vääjäämättömät vuotokohdat mahdollisimman vähäisinä. (Esimerkiksi pumpun säteishuulitiiviste). Verkkokaupastamme saatte henkilöautoonne kaikenlaiset tiivisteet, kuten sylinterinpääntiivisteet, oventiivisteet, sekä tiivistemateriaalit nestemäisessä ja pastamaisessa muodossa.
Tuote-ehdotuksia: